Mărimea textelor la blog, site, magazin online…

optimizare SEO

Dacă mă refer la lumea celor care se lucrează în optimizare SEO, la „bucătăria” site-urilor, aș putea spune că e plină de tot felul de informații false în legătură cu felul în care se face promovarea. Despre cei care se ocupă de SEO, acum vorbesc cu răutate, opinia mea este că majoritatea le răspândesc cu bună știință. De ce? Sunt mai multe motive, iar principalul ar fi propria lor ignoranță. Asa stiu ei, asa cred ca trebuie si asa fac!

Subiectul textului de față este despre cât de lungi să fie articolele din conținutul unui site, al unui blog… lungime care, în opinia mea, are legătură doar cu modul în care se face SEO la noi în România. (Dar cred că sunt și dincolo din ăștia, cu duiumul…)

Lungimea articolelor este o chestiune care poate nu va fi lămurită în acest text. În cele ce urmează veți afla doar opinia mea. Iar dacă-mi urmăriți raționamentul probabil o să-mi dați dreptate.

Lungimea postărilor influențează prețurile SEO

Ca în orice business există mai buni și mai puțini buni, iar ca peste tot cei buni sunt mai puțini decât cei slabi! Axioma Matei. La noi în România se face SEO cu preponderență într-un singur mod: cuvinte cheie, să fie cât mai multe, răspândite peste tot și cu înscrierea în directoare de promovare. Cât mai multe linkuri, de peste tot…

masina de scris articole blogClar, așa înțeleg cei mai mulți să facă promovarea site-urilor. Iar din ideea de cât mai multe cuvinte cheie rezultă un aspect: ai nevoie de cât mai multe cuvinte, iar asta înseamnă texte mai lungi, SEO mai puternic și deci mai mulți bani! Mie mi-e limpede că așa fac băieții…

Să nu vă mire așadar că un „optimizator” de site-uri vă va spune că trebuie articole de 400 de cuvinte, altul de 500, iar altul înte 700 și 1000. Aici e care cât dă Domnul și care cum știe. Care cum are sursa de texte, dar lungimea textelor va influența în mod sigur calitatea optimizării site-ului dvs. Așa vi se spune.

Lungimea textelor, numărul de cuvinte, sunt noțiuni folosite în jobul de content writer. Acolo se discută despre cât de mari trebuie să fie articolele.

>>> Este blogging-ul un mijloc de promovare!?

Google despre dimensiunea textelor

Fiind unul care furnizează servicii de content writer, curios deci despre condițiile de scriere a articolelor, cum se optimizează și cum se face SEO prin conținut, am avut tot interesul sa aflu: cat de mari trebuie sa fie textele? Am căutat peste tot, am citit tot ce am găsit în acest domeniu, evident cu originea sursei la Google… dar n-am aflat o cifră exactă.

Altfel spus, cei de la Google nu au dat niciunde o cifră de genul: un articol pe un blog, ca să influențeze în bine ar trebui să fie de, sau cu o lungime cuprinsă între atât și atât… Nimic, niciunde ei nu spun nimic de genul acesta. Asta înseamnă că o optimizare SEO nu poate fi cuantificată în astfel de cifre, atâtea cuvinte, atâtea silabe, atâtea porpoziții… De-a lungul anilor am văzut mare parte din clipurile video cu Matt Cutts în care el dădea răspunsuri la întrebările despre felul în care Google indexează siteurile. Niciunde, nimic despre câte cuvinte să aibă un text. Atunci, cum știi că optimizezi bine un site dacă nu cunoști regula!?

Și totuși, Google spune cât text să conțină articolele, site-ul, postările, etc… Ceva de genul: scrieți astfel încât textul să nu plictisească vizitatorul și să ofere informațiile pe care acesta le caută. Atât. Dar, de aici, cineva care înțelege ce înseamnă cu adevărat SEO, va ști să extragă informația vitală.

Opinie: dimensiunea unui articol de blog

Bazat pe munca mea, pe profesia de jurnalist, pe felul în care-mi câștig existența, din optimizare SEO, din editarea și promovarea site-urilor pot să afirm: nu există o cifră de 450, 600, 1000 de cuvinte… ci articolele trebuie să fie atât cât e nevoie! Un articol, o postare pe blog, o descriere, un advertorial trebuie să fie atât de mare cât trebuie pentru a transmite ideea care inspiră acel articol. Optimizarea unui site pe acest lucru se bazează: pe expunerea de idei, pe prezentare de produse, pe explicații despre servicii, prețuri. Tehnica SEO nu are legătură în niciun fel cu câte cuvinte sunt într-o postare de pe blog. Cu ce este în respectiva postare da, este cu totul alcteva.

scriitor de articole optimizate pentru bloguriExperiența mea de ziarist îmi spune să scriu atât cât e nevoie pentru a prezenta un subiect. Nici când scriam la jurnale lucrurile nu erau foarte stricte, articolele erau un număr de semne (noi lucram cu număr de semne nu cu număr de cuvinte), informațiile mai puțin, reportajele mult mai mult. Totul depindea și de politica ziarului. La fel este și cu site-urile. Depinde de stilul site-ului.

Subiectul articolului impune lungimea textului si nu invers. Apoi, cuvintele cheie nu sunt niste cuvinte, ci mai degraba un concept. Intr-un articol nu se scrie cu anumite cuvinte ci despre acele cuvinte care reprezintă subiectul textului.

Opinie: optimizare SEO cu reguli intuitive

Notiunea de dimensiune a unui articol are însa o altă legătură cu optimizarea site-ului, strict SEO vorbesc acum. Adică un text trebuie sa aibă titlu. Daca se prezinta idei subsecvente, poate se impun subtilurile. Am văzut însă site-uri care la un un text de 100 de cuvinte există trei subtitluri. Sau un articol de 5.000 de cuvinte are doar titlu, sau nici acela. În aceste condiții, ce s-ar putea spune despre optimizarea site-ului în cauză!? Roboțeii Google, care spionează tot și care sunt sensibili la setarile de optimizare SEO… vor sesiza acest lucru. Efectul se va simți în poziționarea site-ului.

>>> Articolele SEO. Definiție și cum (nu) se scriu

Condițiile de lungime a textelor, la ziarele tradiționale, erau impuse de condițiile tehnice de realizare a revistelor. În site-uri, pe internet, practic a dispărut această limitare. Este și bine și rău. A permis tuturor neaveniților să scrie. Altfel, și la ziar erau anuite anacronisme, de exemplu aveam la dispoziție un număr de semne, 2.500 să zicem, dar subiectul nu avea nevoie decât de 500. Înseamnă că rstul textului era de umplutiră, ceea ce plictisea cititorul. Ca atare, site-urile, blogurile sunt mai avantajoase din acest punct de vedere.

Marja de operare într-un site este mai mare ca într-un ziar. Dacă la un ziar optimizarea lui se traducea, să spunem, în creșterea vânzărilor, pe internet site-urile sunt mai bine plasate dacă se lucrează inteligent pe ele.

Reguli simple… La fel, orice optimizare SEO s ebazeaza pe reguli, majoritatea de bun simț…