Optimizarea SEO… mă simt dator să explic ce înseamnă. Asta pentru că nu vreau să scriu în jargon, țelul meu este să fiu priceput de toată lumea interesată de internet. SEO este acronimul expresiei „search engine optimization”, care se traduce printr-un cumul de mijloace și tehnici care îmbunătățesc (optimizează) un site. (Așadar, să spui că faci optimizare SEO este un nonsens.) Adică îl fac vizibil pentru motoarele de căutare, Google de exemplu. Deci să faci SEO la un site, să-l optimizezi, exact asta înseamnă, să lucrezi pe el, să-l corectezi astfel încât să fie cât mai „vizibil”, cât mai în față. Sau să devină…
Cu siguranță există oameni care au un site pe care nu-l găsește nimeni când se caută ceva cu Google, ceva care se găsește în site-ul lor, ceva care ar dori să vândă, să arate, etc. Aceasta este explicația, site-ul lor stă foarte prost la capitolul optimizare SEO.
Promovarea și optimizarea unui site este incompletă și plafonată doar prin efectuarea unor lucrări de SEO asupra conținutului acestuia, așa cum explicam în câteva articole anterioare. Adică să te limitezi doar la a corecta codul sursă. Incompletă pentru că degeaba se face SEO pe ceva existent, dacă după ce introduci un articol nou acesta nu e conform criteriilor inițiale. Acestea din urmă sunt cerințele site-ului, scopul pentru care a făcut, cuvintele cheie după care să fie găsit, de exemplu.
>>> Web-ul ca o imensă bibliotecă
Conținutul textelor SEO. Originalitatea lor
Un articol dintr-un site, de exemplu de pe blogul acestuia sau chiar un articol informativ, care dă o relație despre ceva ce există pe site, în mod cert trebuie scris SEO. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că, la modul simplist vorbind și așa cum consideră cei mai mulți „optimizatori SEO”, textul dvs. trebuie să conțină cât mai multe cuvinte cheie (keyword).
Adică dacă site-ul vinde pantofi, atunci ar trebui să fie cuvântul pantof în titlu, în prima propoziție, la mijloc, la sfârșit și mai de câteva ori pe parcursul textului. Iar dacă este posibil, chiar și pe autorul articolului ar trebui să-l cheme Pantofaru!
În realitate lucurile nu stau chiar așa. Este adevărat că Google consideră importante titlurile, că extrage informații necesare clasificării unui site, că ține cont de frecvența unor termeni în site, dar dpv al SEO, existența cuvântului cheie în titlu nu este suficientă. Nu este nici măcar necesară. Sau nu este doar asta!
Cuvintele cheie și optimizarea SEO
Pentru a înțelege de ce răspândirea unui cuvânt cheie prin cuprinsul textului nu duce (neapărat) la promovarea site-ului, închipuiți-vă un exercițiu simplu. Luați un articol oarecare și introduceți cuvântul „pantof” în cât mai multe locuri. Puneți cuvântul pantof și în titlu. Este de prisos să vă mai spun că textul a devenit neinteligibil. Această așa-zisă optimizare SEO nu va ajuta cu nimic site-ul în care introduceți textul. Nu numai că nu-l va ridica, ci dimpotrivă, o să-l coboare și mai jos în căutări.
Credeți cumva că nu am dreptate în paragraful de mai sus? Pentru că în acest caz nu merită să citiți mai departe. Un text neinteligibil pentru dvs. va fi la fel de neinteligibil și pentru Google, chiar și pentru roboțeii trimiși să vă spioneze site-ul. Apoi, dacă tot ați făcut un astfel de articol și credeți că e bun, vă asigur că nu e nicio diferență între a pune cuvinte absolut la întâmplare, extrase dintr-o căciulă și în care intercalați cuvântul „pantof” de 10 ori la 500 de cuvinte, că așa am auzit pe unii că fac articole SEO. Ceea ce este absolut egal cu zero. Vax. Canci…
Dacă un articol scris SEO s-ar rezuma doar la atât ar fi plină lumea de scriitori, de editorialiști, de redactori web, de doctori și masteranzi…
>>> Cuvinte cheie, keyword… la optimizare SEO in Romania
Adăugarea de articole optimizate
Un articol optimizat SEO nu înseamnă că va conține de 10, de 20 de ori cuvântul cheie. Un articol scris SEO va trebui să fie în cadrul general al site-ului. Respectiv, dacă site-ul dvs este despre pantofi, un articol în care povestiți cum se prepară „pielea Venezia” va pica foarte bine, acesta va arăta „crawlerelor” Google că este vorba într-adevăr de o firmă serioasă, cu solide cunoștințe despre producția pantofilor.
Efectul introducerii de articole și imagini neoptimizate dpv SEO este unul distrugător. Dacă site-ul a fost bine lucrat, bine optimizat și s-a promovat într-o măsură mulțumitoare, introducerea ulterioară de articole scrise fără o structură și un conținut relevant va fi extrem de nocivă. „Site-ul se va duce în jos”…
Comparați un site cu o sticlă plină cu apă limpede. Și introduceți cu pipeta cerneală. Mai întâi o picătură, apoi încă una, veți vedea cum se schimbă limpezime apei până când aceasta va avea culoarea cernelii. Cam așa se întâmplă și cu un site optimizat și în care se adaugă articole proaste.
Concluzie
Articolele cu o bună optimizare SEO nu se scriu după reguli citite pe bloguri de acum 5 ani. De atunci s-au mai schimbat regulile, unii ar spune esențial. Puteți afla secretul lor citind site-ul meu. Informațiile sunt răspândite, pe ici, pe colo…
» SEO Copywriting: How to Write Content For People and Optimize For Google
» Promoveaza-te singur, invata SEO de la Google