Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Verificarea stadiului de optimizare SEO. Metodă simplă…

reclama SEO si Web design
SEO man

așa arăți când iei o țeapă de la unul care „ți-a făcut” SEO!

Cum să ne dăm sema dacă în ceea ce privește partea de SEO am fost păcăliți sau am avut de-a face cu un profesionist? În primul rând trebuie știut că orice optimizare de site începe cu cele expuse în continuare. Apoi, în general, există percepția despre cei care fac SEO că sunt niște mari trișori. Că nu fac nimic dar pretind să fie plătiți…

Din păcate există și site-uri care sunt predate beneficiarului fără nici cea mai mică urmă de SEO. Iar asta pentru că posesorii de site-uri nu înțeleg că să faci web desing este una, iar să optimizezi site-ul este altceva. Iar eu cred că dacă un „web designer”, în general, nu știe prea multe despre SEO. Și dacă știe, nu va face. Iar în acest din urmă caz este răutate, nu mai avem de-a face cu dulcea inocență…

În cele ce urmează vă prezint o metodă de verificare ce stă la îndemâna tuturor celor preocupați de site-ul lor și este valabilă pentru fiecare pagină din site. Adică ne putem da seama nu doar de felul în care este „citit” de Google site-ul ca întreg, ci și pe bucăți, pentru fiecare pagină în parte.

În primul rând, trebuie să ajungem să citim în codul sursă al site-ului. Nu vă speriați, nu este nimic înfricoșător, ceea ce vă spun este pe înțelesul tuturor și nu doar „profesioniștilor” în optimizare SEO. Fiecare browser are un meniu, iar în meniu este undeva o chestie de genul „view code surse”, iar asta indiferent că vă uitați pe net cu Netscape, Google Chrome, Opera sau Internet Explorer, ș.a.m.d. Mai mult, puteți folosi o scurtătură care funcționează în majoritatea situațiilor. Apăsați simultan Ctrl și U la tastatură și vi se va deschide o fereastră nouă cu codul site-ului.

Trebuie să vă uitați, în principal, după trei elemente, respectiv trei etichete, sau mai bine zis după ce este scris între acestea:

  • <title>Titlul site-ului sau al paginii</title>;
  • <meta name=”description” content=”Descrierea site-ului daca este in prima pagina a acestuia sau despre ce este pagina interioara a acestuia” />
  • <meta name=”keywords” content=”cuvant1, cuvant2, cuvant3, cuvant4, …” />

Titlul site-ului. Primul element de SEO

Ce trebuie să știți despre acesta? În primul rând, titlul paginii este elementul de bază după care vă „citește” Google. Informațiile din titlul site-ului sunt vitale. Dacă scrieți acolo ceva de genul „Firma cutare din orașul cutărel face nu știu ce”, iar asta în cât mai puține cuvinte și cât mai precise… aveți un site care începe bine din punct de vedere al SEO.

Dacă faceți greșeala să puneți același titlu la toate paginile site-ului atunci aveți o mare problemă. Roboții de la Google consideră că asta este o creștere artificială a relevanței site-ului într-un domeniu, un fel de spam adică.

Altă eroare ar fi ca paginile să aibă titluri absolut nerelevante de genul: contact, despre, produse, etc. Astfel de denumiri de pagini între etichetele <title> nu sunt spam, dar nu vor aduce niciun folos site-ului. Dacă aveți un site cu astfel de titluri la pagini pierdeți foarte mult, în sensul că în loc să transmiteți informații, vă opuneți la a transmite ceva! Ca și când ați fi într-un taxi cu dublă comandă, pe scaunul din dreapta, șoferul vrea să vă ducă la destinație și dvs puneți piciorul pe frână…

Se mai întâmplă să găsiți ceva de genul „untitled”… sau un îndemn de a da paginii un nume… Este un fel de avertisment SEO, adică acela care v-a făcut site-ul nici măcar nu s-a obosit să schimbe titlul implicit. Sau n-a știut.

Descrierea site-urilor

Alt element de bază pentru SEO. O descriere a paginii de index trebuie să fie, la fel ca titlul, scurtă, concisă și unică. Adică aceeași descriere să n-o mai găsim și la alte pagini. Desigur că și aici există niște algoritmi Google anti-spam, adică să repeți cuvintele cheie unul după altul, o dată și de două ori, la început, la sfârșit sau în cine știe ce mod, toate acestea nu sunt decât trucuri de care se prinde și un copil de grădiniță.

Pentru partea de optimizare a site-ului, descrierea este al doilea element ca importanță. Totuși, dacă ea nu există, roboții motoarelor de căutare vor extrage un fragment din pagina dvs.

Cu siguranță că este destul de dificil să fii inventiv pentru fiecare pagină a site-ului, să găsești o descriere potrivită pentru conținutul respectiv, unică și să nu calce pe Google pe bătături… Dar, pentru asta există aceia care se ocupă de SEO, în definitiv e treaba lor. Și dvs o puteti face, poate chiar mai bine decat un consultant SEO, daca reusiti sa intrati in pielea lui, sa gandiți cum (ar trebui) gândește el.

Keywords… cuvintele cheie. Rolul lor în SEO

Despre acestea ar trebui să vă mărturisesc că, în ultimul timp, există o întreagă discuție dacă mai sunt utile sau nu, respectiv dacă eticheta <keywords> mai are aceeași utilitate ca și în urmă cu doi ani, de exemplu. Discuțiile sunt create însă de neștiutori, ca să-mi exprim părerea. Rolul cuvintelor cheie este acela de a fixa un barem în aprecierea relevanței paginii. Mai exact, dacă un cuvânt cheie este în titlu, descriere și eticheta keywords ar trebui să avem un site penetrant într-un anumit domeniu? Și să mai umplem și conținutul propriu-zis al paginii cu cuvantul respectiv? Așa era cu ceva timp în urmă…

Acum, degeaba vă străduiți să „pictați” peste tot cuvinte cheie care ar trebui să fie relevante pentru site! Este inutil, ba din contră s-ar putea să faceți mai mult rău site-ului, să-l îngropați definitiv undeva în spatele căutărilor. Definitiv, în internet, înseamnă o perioadă de timp suficientă ca lungime care să vă îngroape afacerea. Exemplu: site-ul dvs este despre construcția de case dar găsim legături spre el de pe site-uri cu fetițe dezbrăcate! Categoric o să meargă jos. Cât de jos!? Câte site-uri „murdare” fac legătura spre el… sau cât vrea mușchii lui Google, niciun individ care face SEO nu poate spune cât și cum, căci nu știe nimeni în afară de staff-ul lui Matt Cuts de la departamentul anti-spam.

Mi se pare că prin 2014 cei de la Google au anunțat că de fapt ei nici nu mai țin cont de keywords în ierarhizarea site-urilor. Adică nu veți fi mai în față sau mai în spate în funcție de corectitudinea implementării de keywords. Deci, în afară de un rol orientativ, respectiv acela că omul care v-a făcut site-ul a știut ce face, keywords-urile nu mai sunt atât de importante.

Concluzii

Ideea care trebuie să stea la baza acestor trei elemente descrise mai sus este următoarea: valoarea importanței etichetelor lor este cea în ordinea în care v-au fost expuse. Ultimul poate lipsi, adică să nu specificați cuvinte cheie, căci dacă dați indicații în acest sens și nu sunt regăsite cuvintele respective… este ca și cum nu le-ați fi spus. Poate lipsi și descrierea. Chiar titlul nu poate lipsi, dar dacă site-ul nu este bine scris nu explodează nimic! Dar, dacă atributele fiecărui element sunt corect definite, în concordanță cu principiile expuse, sunt mari șanse ca să aveți o carte de vizită bine pusă la punct. Desigur că nu completă, dar măcar într-o anumită măsură relevantă.

Și totuși, de ce am scris acest text? Pentru că văd de nenumărate ori site-uri care n-au titlu, n-au descrieri! Iar apoi, după ce au terminat treaba, așa-zișii creatori de site-uri se duc la client și-și oferă serviciile de promovare. Mie mi se pare strigător la cer! Să vinzi o astfel de lucrare, iar apoi să te duci la client și să-i spui că-i vei face optimizarea SEO! Când nu vei face altceva decât să repari omisiunile pe care le-ai făcut. Dacă-ți dai seama de ele…