Ce priviri galeșe și SEO are Google pentru blog! Ca o femeie…

Despre doi importanți indicatori de la Google: rata de respingere și numărul de vizitatori; exact ca la femei! Educația bărbaților și SEO, asemănare perfectă…

SEO este ca la femei. Educat sau cu bani! Dacă ar fi să înțelegem felul în care Google se uită pe site-ul sau blog-ul tău wordpress, cu câtă dragoste de SEO face acest lucru, o idee bună ar fi să ne gândim la felul în care se uită o femeie la un bărbat. Nu să înțelegem acest lucru, căci este de neînțeles mintea femeilor în acest sens, ce vor ele de fapt de la sexul opus! La fel cum nimeni nu știe în ce fel lucrează algoritmul Penguin al companiei Google. Adică ce pretenții de SEO are!

În general, se știe că femeile (mă refer la cele de o anumită calitate și nu acelea pe care le iau șoferii de TIR de la marginea drumului) sunt mai degrabă atrase de un bărbat educat și manierat, un bărbat în preajma căruia să se simtă în siguranță, și nu neapărat siguranța forței mușchilor. Deci, degeaba semeni cu Leonardo Dicaprio sau ai pectoralii lui Stalone din tinerețe, dacă prin mintea ta bate vântul! La fel este și cu Google, e de prisos ai un site stufos, cu multe pagini, dacă el este gol de conținut, vizitatorul vine, se uită, vede că nu prea are ce citi sau nu găsește nimic care să-l atragă, iar apoi pleacă. În plus, spider-ii Google sunt cam tolomaci din punct de vedere estetic, este și normal, căci nu sunt decât niște roboți. Ca atare, vom realiza că Google nu se prea gândește la frumusețea site-ului tău, el habar n-are ce este frumos, ci mai degrabă apreciază funcționalitatea lui, interesul pe care-l poate oferi unui vizitator.

Paragraful de mai sus ne dă deja o sugestie despre cum să înțelegem un prim indicator de referință al unui site, iar acesta este rata de respingere a paginii, vizibilă din serviciul Google analytics. Ca să înțelegem importanța acestui indicator este suficient să ne traducem mot-a-mot sensul lui, respectiv o rată de respingere mare înseamnă un site slab. Sau un blog generalist, plin de idei și lucruri pe care le știe toată lumea. Adică vax! Google caracterizează un site cu rată mare de respingere ca pe ceva de o calitate îndoielnică, ca atare îi va acorda o mai mică relevanță în rezultatele de căutare.

La fel, un alt indicator care ne dă o idee despre calitatea unui site este timpul pe care îl petrece un vizitator în paginile acestuia. Dacă observăm și numărul celor care intră pe site, realizăm singuri cât de vizibil este site-ul nostru din punct de vedere al celor de la Google. Ca la femei! Cu cât un bărbat este mai bine văzut de dame, cu cât acestea doresc să fie mai mult timp în preajma lui, cu atât îi crește acestuia „cota” iar bărbații ceilalți crapă de ciudă și ar fi în stare să-l omoare.

Despre toate aceste lucruri se ocupă două instituții, ca să le spunem așa, folosind termeni juridici. La bărbați este educația, iar la site-uri și bloguri intervine SEO, adică „search engine optimization” ceea ce este o veritabilă „eau de cologne” pentru Google. Implementând un SEO inteligent, vei ajunge ca în timp să ai un site sau blog cu o forța de pătrundere asemănătoare cu a lui Sean Connery. Dar, dacă tot vorbim despre atractivitatea masculină, vă imaginați că Sean, sau Di Caprio, sau Clooney ar fi ajuns acolo unde sunt fără a investi în educația lor? Și, oho, au investit nu glumă!

Apropo de ultimul, de George Clooney, ați remarcat că răbdarea lui în a nu se arunca după orice femie i-a ieșit în cale a dat roade? Ați văzut ce nevastă trăsnet și-a luat? În ceea privește căutările celor de la Google, premiul cel mare nu este nevasta cu care să rupi gura actorașilor. Nu, premiul este listarea pe prima pagină a căutărilor, adică să fii în topul SERP. Dacă ți-ai dat cu SEO și ți-ai făcut o optimizare de site!…

Bun, avem un site cu vizitatori mulți, avem o rată de respingere mică, sau mai mică decât a altora, stăm bine, totuși de ce nu suntem pe primele locuri la Google? Aici intervin mai mulți factori, iar primul este acela că, de regulă, trece un timp până acestea se vor vedea în afișarea pe prima pagină la Google. Dar se vor vedea! Depinde de cât de mult și bine s-a muncit la SEO, depinde și de funcționarea interioară a algoritmului Penguin. Ca la femei, naiba știe ce este în capul lor, trebuie să tragi serios ca să le cucerești, apoi te lasă cu ochii-n soare…

Mai este un factor, deloc de neglijat: istoricul site-ului, sau backlinurile… dacă acesta a fost înscris prin tot felul de locuri dubioase este mai complicat, trebuie identificate acele backlink-uri (de regulă sunt directoare rău famate) și eliminate. Aici, merge din nou o comparație cu femeile. Adică o tipă care a trecut prin patul a mai multor macho își va găsi mai greu un protector sensibil, devotat, familist, cuminte și etc, etc, ceea ce vor femeile este de fapt o mare brambureală, nu pricepe nimeni cum naiba să aduni atâtea calități de la un bărbat, în timp ce ele însele nu sunt în stare să ofere la schimb!

Și, acum, marea întrebare. Ce facem, totuși, dacă avem un site ca vai de capul lui dar vrem să fie în față? Ce face orice țăran, gras, bădăran, care are oi și aur, dă bani și se duce la casa cu felinare roșii, mă rog, oficial nu există. Plătește și-și cumpără dragostea. Cât dai, atâta ai! Cât timp plătești, atât timp primești. La Google este cu AdWords, plătești și te bagă în față.

Un bărbat educat e altfel. Se simte. El nu miroase a bălegar și știe ce este aia cratimă. Iar amanta lui e Google