Reteaua de link-uri. Directoare web mincinoase…

 Spuneam într-un articol trecut că Google nu se mai entuziasmează dacă găsește un site cu foarte multe link-uri spre el, adică echivalentul înscrierii (voluntare sau nu) în nu știu câte directoare. Ba, dimpotrivă, s-ar putea să-l catalogheze drept spam, asta dacă evoluția rețelei de link-uri i se pare suspectă. Penalizarea asta nu se va uita niciodată! Așa se întâmplă dacă se face SEO după ureche iar link-building este o noțiune abstractă.

Am primit câteva mesaje care mă apostrofau serios, adică bat câmpii! (Am spus și altă dată că voi scoate căsuța de comentarii pentru că nu-mi plac criticile și …. dar am s-o fac cât de curând!) Am revenit, pentru a fi mai clar: Google n-a spus niciodată că prin noul algoritm Penguin nu mai bagă de seamă link-urile spre un site oarecare. Însă era vorba de decență, de așa-numitele bune practici în construirea unei rețele de link-uri. Nu mai insist asupra acestui aspect, țineți minte doar că o rețea de link-uri spre site-ul propriu se face cu grijă și fără lăcomie. Și cu simț de răspundere. Iar cel mai bine o face proprietarul site-ului, nimeni nu va ști mai bine decât el unde este locul pentru site-ul lui, ce tovărășie de pagini web îi este mai potrivită. Link-building-ul este ca un cerc de prieteni, dacă acceptați comparația.

Iar acum, să trec la subiectul propriu-zis: decența! Despre asta vreau să vorbesc. Adică, există în România câteva firme care iau banii fără niciun pic de jenă. Este vorba despre presupusele lansatoare de site-uri spe prima pagină de căutare Google, ce prima pagină, primele locuri! (Dacă se poate chiar locul întâi! cum era o butadă pe vremea împușcatului…) Oameni buni, așa ceva nu se face în două-trei zile, nici într-o săptămână! Lipsa de decență nu constă atât în a racola credulii, căci pentru asta există apa, aerul și fraierul, ci în promovarea minciunii.

Există firme care vă promit înscrierea în sute de directoare românești, cu transfer de page-rank, cu do follow, cu mac și zahăr! Aiureli! În România nici nu există mai mult de 100 de directoare web funcționale și pe care să te bazezi, poate și cifra asta este exagerată. Mi-am pierdut vremea să le verific pe mai toate și știu ce vorbesc.

Ținând cont de cele spuse mai sus, îmi permit să vă recomand o metodă prin care să vă faceți o rețea de link-uri sănătoasă. Mai înainte de a vă pierde vremea cu înscrisul în directoare web, verificați-le! Iar mai jos vă dau câteva poante după care să vă luați când decideți să vă înscrieți site-ul într-un director.

  • Directoarele web serioase au pe prima pagină o casetă cu statistici. Acolo sunt trecute câte site-uri sunt înregistrate, câte în așteptare, câte au fost respinse, etc. Vă puteți da seama cât de activ este directorul după numărul de link-uri în așteptare, de exemplu…

  • Tot pe prima pagină ar trebui să fie o listă cu ultimele site-uri înscrise. Vă uitați la ele și dacă găsiți un indiciu că acestea au fost înscrise cu mult timp în urmă… renunțați! Vă pierdeți vremea…

  • Dacă nu găsiți niciun semn din care să deduceți cât de activ este directorul, renunțați! E pierdere de vreme.

  • Uitați-vă în codul sursă al legăturii spre un site oarecare, de preferat unul dintr-o categorie cu înscriere gratuită și fără necesitatea de link reciproc. Dacă găsiți rel=no follow… mergeți mai departe, adică în altă parte, nu sunteți la directorul web potrivit…

  • Căutați informații despre caracteristicile înscrierii site-ului. Poate nu se face o redirecționare spre site-ul înscris, ci e doar așa, o chestie de prezentare….

  • Evitați site-urile directoare la care se plătește înscrierea. Google le are în evidență și dacă vă găsește acolo sunt șanse mari să vă penalizeze. Link-urile plătite nu sunt deloc agreeate!

  • Alegeți directoarele și în funcție de calitatea lor intrinsecă! Evitați unul în care predomină site-urile pentru adulți, de exemplu…

Sper că v-au fost de folos indicațiile mele. Dacă sunteți atent la rețeaua de legături pe care o aveți, sau pe care o construiți cu grijă, evident, nu se poate să nu obțineți și rezultate bune.

Și nu vă grăbiți să faceți schimburi de link-uri! Nu mai au același efect ca pe vremuri, ba dimpotrivă.

Spor la SEO! Și un link-building sănătos…