Facebook nu primeste cadouri de la Google

Matt Cuts Șeful departamentului de „căutări și spam” de la Google, Matt Cuts, a declarat într-un video, difuzat ieri 22 ianuarie, că în clasificarea și ordonarea site-urilor nu se ține cont de impulsurile venite din partea rețelelor de socializare Facebook sau Twitter. Marea companie americană, respectiv motorul de căutare pe internet, căci asta înțelegem cu preponderență prin Google, tratează conturile noastre de FB și Twitter (sau altele asemănătoare) la fel ca pe oricare altă pagină de internet, fără a-i da avantaje sau dezavantaje în ranking. Altfel spus, algoritmul de ordonare Penguin nu ține cont de câte like-uri primim sau câte tweet-uri trimitem…

Tot el a mărturisit că, în trecutul apropiat, Google a încercat într-adevăr să se folosească de aceste date de pe rețelele de socializare, dar experimentul s-a blocat din motive de securitate a informațiilor personale, de felul în care ar putea fi acestea folosite, de relevanța lor și alte impedimente.

Un alt factor care i-au împiedicat pe cei de la Google să introducă activitatea de socializare în ordonarea rezultatelor de căutare, a fost încă neînțelegerea felului în care trebuie să se țină cont de acestea. Matt Cuts a exemplificat prin arătarea diferenței dintre un articol al unui individ pus pe un site, fapt care atestă în fond autoritatea respectivului site și că același individ să dea un comentariu unui alt „story” de pe alt site, ceea ce înseamnă de fapt că e vorba de o altă autoritate, a individului despre care vorbim în relația cu locul unde a pus comentariul. Tocmai acest lucru ar fi de folos pentru Google, stabilirea unei relații între aceste tipuri de autorități și în consecință care trebuie să fie influența lor!?

Nu este clar dacă în viitor vom avea parte de schimbări în privința cuantificării vieții noastre de pe rețelele de socializare. Oricum, pentru moment, nu contați pe Google să vă numere like-urile de la paginile proprii!

scris de Matei Bitea