Google si Facebook la noi cote ale disputei pentru suprematie

editorial SEO

A avea un site si sa-ti pese asadar de SEO si de o promovare online, de instrumentele pentru webmasteri, de tot felul de analize facute de Google putea sa fie doar un moft pâna nu demult, asta daca erai baiat destept si aveai destula gargara sa-ti faci o pagina de FB sau doua, de ce nu trei, sau un cont personal, doua, trei pe reteaua de socializare. Lucrurile nu au stat intotdeauna asa, dar dezvoltarea retelei lui Mark Zuckerberg si planurile acestuia in domeniul publicitatii au pus in pericol de moarte afacerea lui Larry Page si Sergey Brin.

Prima reactie importanta a fost crearea Google+, o retea de socializare concurenta care, se pare, mai are inca destul de mult de recuperat pentru a fi la nivelul Facebook. Cea mai mare lovitura data de Google lui Zuckerberg este insa aceasta de pe 21 aprilie. Mobilgedonul vrea sa distruga sistemul de publicitate al celor de la FB, astfel incât afacerile mai mult sau mai putin smecheresti sa nu mai gaseasca teren prielnic de dezvoltare pe reteaua de socializare.

Intentia celor de la Google este clar determinata de comportamentul utilizatorilor. Când cineva cauta pe Google un cuvânt cheie si da de o pagina de Facebook inseamna ca exista o problema pentru gigantul motor de cautare. Inseamna ca o parte din eforturile de creare a instrumentelor dedicate dezvoltatorilor au fost risipite, caci vine unul care face tractari auto (afacere care la câte rable sunt in România este in vârful celor profitabile), creaza o pagina de FB, nu plateste nimic la publicitate Google Adwords si mai esti si obligat sa-l afisezi primul!

Asadar, Google s-a adaptat si schimba regulile. Ia sa-si faca domnul cu tractari auto un site, sa investeasca in mentinerea lui (adica administrare si SEO), sa intre intr-o competitie onesta si atunci sa iese in fata la cautari! Si sa ne plateasca si pe noi la AdWords…

Justificarea Google este una in pas cu timpurile: oamenii folosesc smartphone-uri din ce in ce mai mult, asadar este normal sa-i ajutam, sa le oferim modalitatea prin care gasesc cel mai usor ceea ce cauta! Idee la care cei de la Facebook, se pare, ramâne fara replica!

Desigur ca nu la genul de afaceri din România s-au gândit cei de la Google, de fapt de piata de publicitate de la noi nici nu le pasa, exemplul meu cu tractarile auto este doar in scop educativ, pentru a intelege fenomenul. Peste Ocean este vorba desigur de alte business-uri care se pot dezvolta pe FB.

Una peste alta, de acum inainte, FB va trebui sa dea serios din urechi pentru nu pierde ritmul. Google si Mobilgedonul au câstigat un moment important.