Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Noua filosofie a web-designului

seo Google După câte am observat, Google pune la punct un sistem de analiză a site-urilor din punct de vedere al accesibilității lor de către utilizator. Adică dacă titlurile sunt scrise destul de mare, dacă textul se poate citi fără probleme, dacă nu se confundă culorile, deci în general cât de ușor de folosit este un site. Dacă facem o comparație cu viața reală s-ar putea asemăna cu existența la intrarea într-o clădire a unei rampe pentru accesul celor cu cărucioare de invalizi, sau dacă forțăm puțin aduce cu parametrul care ne spune cât de protejat este pasagerul dintr-un automobil în cazul unui impact. Tehnica este în faza de testare și nu afectează încă algoritmul care ordonează site-utile la o căutare Google.

Dacă mă întrebați pe mine, mie-mi place teribil chestia asta, adică sunt zorii unei ere care pune pe primul plan consumatorul, iar citind textul în continuare veți înțelege și cum.

O altă chestiune la care a lucrat Google intens și pe care a implementat-o deja, numai că eu personal (și am observat că nici alții) n-am idee cât de mult afectează o căutare pe net, este viteza de încărcare a site-ului de către utilizator. Pare paradoxal, dar într-o lume în care transmisia datelor prin fibră optică sau cine știe ce altă tehnologie super-super performantă a devenit o realitate cotidiană, nu toată lumea dispune de o conexiune rapidă. Sau, dacă vreți, nu toți cei care stau acasă și navighează pe net au fiber-link sau cei cu telefon mobil posedă ultima descoperire în domeniu. Concluzia se impune de la sine, Google are în vedere ușurința de utilizare a fiecărui internaut. Ceea ce pe mine iar mă dă pe spate de plăcere. Altfel spus, îmi aduc aminte că nu sunt foarte îndepărtate vremurile când apăreau în față la căutare doar site-urile cu ștaif, cele cu ultima tehnologie de Flash… Acum pot fi printre primele și acelea simple de tot, bineînțeles dacă sunt relevante pentru ceea ce cauți, dacă au conținutul care te interesează!

Și iată că am ajuns la alt capitol al noii filosofii de web design: conținutul site-ului!

Este de remarcat cum unele site-uri au început să dispară din căutări, sau cel puțin să fie date mai în spate. Motivația este simplă, sunt generatoare de spam și conțin spam. Eu cred că dacă la fiecare trei cuvinte dintr-un text apare unul care se repetă (o cheie…) atunci avem deja spam din abundență. Aici deja ne întâlnim cu prima revoluție pe care a declanșat-o noul algoritm al celor de la Google, e vorba bineînțeles de Penguin și pe care unii îl urăsc atât de mult deja. Nu știu dacă asta au urmărit cei din departamentul de căutări, dar cred că asta vor obține: o nouă clasificare a celor care se ocupă de site-uri, de SEO, de web în general. Algoritmul acesta vine ca o ciumă bubonică a internetului, rămân doar cei sănătoși sau capabili de a se vindeca.

Nu pot să-mi dau cu părerea în ce fel vor fi influențate site-urile din Occident și din America, de exemplu, dar aș putea să spun că aici, în România, reașezarea lor va fi evidentă. Să vă explic de ce. Păi, în societatea noastră cititul a devenit o chestiune așa… că trebuie la școală și că naiba să-l ia pe profu de română! Ba, mai mult, dacă profa face pe nebuna o și păruim, filmăm ce-i facem noi și o postăm pe internet. În consecință, calitatea școlară a elevilor a scăzut dramatic, nu cred că e cazul să mai insist pe această temă, aptitudinile fiecărui elev s-au autodirijat înspre net. Ca atare, netul a devenit un tărâm mult mai bine cunoscut decât folosirea cratimei. Și atunci de ce să ne mai mirăm când observăm greșeli flagrante de ortografie și de topică prin site-urile noatre? Un elev nu mai este în stare să folosească un sinonim, să reformuleze o frază, să construiască un conținut original. Așa am observat eu și alții, și nu mă refer acum la excepții, la elevii silitori, care știu chestiuni de bun simț, căci aceștia nu mai sunt în România! S-au dus acolo unde au salarii și joburi decente…

Intervenția Google este remarcabilă în acest sens, adică această companie începe să lupte contra manelismelor noastre, dar repet, nu cred că și-au imaginat măcar acest efect. Bunele practici în acest domeniu, al conținutului site-urilor, după cum rezultă din filosofia celor de la Google este acesta: folosiți conținut unic, original și de calitate! Ei spun asta, eu doar mă bucur să observ prăpădul și reașezarea care urmează.

Cred că o să mai scriu un text, tot despre noua filosofie a web-designului…