Promovare pe facebook; avantaje si dezavantaje

promovare pe facebook promovarea pe FB este eficienta dar sensibila la actualizari permanente

Paginile de facebook sunt cel mai la indemana mijloc de promovare online a unei afaceri. Parerea mea este ca la o promovare pe FB cel mai bine se preteaza afacerile mici si mijlocii. Insa nu numai o afacere se promoveaza bine pe FB, ci si o unei persoana publica, un artist sau eveniment. Marele avantaj al unei pagini de FB este costul de realizare al acestia. Practic, nu te costa nimic, este gratis, adica free, iar acesta este cel mai mare mare avantaj al promovarii prin facebook.

Uneori, o pagina de FB este mai eficienta decat un website adevarat, iar de acest lucru va veti convinge daca incercati sa cautati ceva pe internet, orice, un mester de exemplu. De multe ori in SERP-ul celor de la Google (modul de afisare al rezultatelor cautarii) veti gasi pagini de FB inaintea unor site-uri de genul directoarelor sau portalurilor de anunturi care gazduiesc informatii despre mestesugari. Explicatia este simpla: Google face diferenta intre pagina unei persoane si pagina unei afaceri pe FB.

Scoaterea in fata a unei pagini de FB care promoveaza o afacere se datoreaza si faptului ca, intr-un fel, Facebook are si caracteristicile unui motor de cautare.

Diferenta dintre un cont personal si o pagina de afacere este lucrul pe care nu-l inteleg multi dintre cei care ar avea interesul sa fie prezenti in cautarile de pe internet. Facebook ofera oricui posibilitatea de a face o pagina de promovare a unei afaceri, conditia este insa sa se faca aceasta diferenta intre persoana si firma.este si aceasta o chestiune de SEO pana la urma.

Sa discutam pe un exemplu. Georgica este croitor si ar dori sa aibe mai multi clienti. Daca-si face pe facebook un cont de parsoana de genul Georgica Cornu – croitor din Timisoara, si va avea pretentia sa fie gasit cu Google este foarte probabil sa astepte cam mult.

Daca insa Georgica o sa-si lase contul personal de FB in pace, respectiv il va folosi pentru a discuta cu prietenii din liceu si cu neamurile din strainatate si-si va face o pagina de afacere locala cu titlul „Georgica, un croitor excelent din Timisoara”, sansele lui de a fi gasit cresc foarte mult. Daca va posta in numele paginii doar idei despre croitorie, imagini cu costume croite, tipare, etc, va creste relevanta paginii lui in domeniul rezultatelor de pe Google la croitorie Timisoara.

Evident, pagina de facebook mai trebuie sa fie si deosebit de activa, adica este o chestiune de care trebuie sa te ocupi in permanenta, iar acesta este oarecum un dezavantaj. Spre deosebire de un site adevarat care, daca este bine facut si bine promovat, poate sta pe prima pagina la Google destul de mult timp si fara a-l actualiza.

Din cele spuse mai sus rezulta o caracteristica importanta: o pagina de FB are nevoie de actualizari repetate si la un interval cat mai scurt, iar continutul sa fie relevant scopului pentru care a fost facuta. Este, poate, principala diferenta din momentul de fata intre cele doua modalitati de promovare online.