Răspuns la o solicitare de ofertă SEO

oferta optimizare seo

Această scrisoare a fost editată tocmai pentru că am dorit să răspund invitându-l pe cel căruia mă adresam să citească și alte texte despre problema lui. Am scos datele de identificare. Mi se pare că este util să știe și alții, cred că mai interesează și pe altcineva chestiuni de genul aceta. Deci…

Buna ziua,

V-aș ruga să citiți cu atenție acest e-mail și veți înțelege de ce mi-e imposibil să vă ofer un preț și un termen, asta pentru că mi-ați dat un „caiet de sarcini” eronat. Dacă veți citi textul meu și vă veți schimba solicitările vom putea discuta și despre prețuri, termene, conținut, etc…

Sper să reușesc a mă face înțeles cât mai bine. În primul rând, aș vrea să-mi permiteți să mă opresc asupra a câtorva erori pe care le faceți în viziunea dvs despre funcționarea site-urilor. Nu voi răspunde exact în ordinea criteriilor de interes din cererea dvs de oferta și aceasta pentru că doresc în primul rând să mă fac înțeles…

Sunt sigur că veți prefera un site care să se propage, să vândă și să dea de lucru oamenilor pe care-i conduceți în locul unuia care să fie frumos ca o pictură dar pe care nu o văd decât inițiații. Apoi, o observație personală, un programator pur sânge vă va face destul de greu ceea ce doriți, din simplul motiv că el gândește matematic. Ori, în lumea internetului aveți nevoie și de marketing, de metode de a vă promova și de a avea posibilitatea să o faceți, da, asta înseamnă „search engine optimization”, aveți nevoie și de un „quleque chose” care să vă aducă în fața competitorilor dvs…

Prin urmare….

Soluția mea este aceea că pentru a obține rezultatele pe care le doriți de la actualul site (cu extensia ro) vă va fi foarte greu. (Dacă veți citi articolul de mai jos veți înțelege de ce spun asta și chiar argumentez.) Nu imposibil, dar nu știu dacă merită eforturile pe care le-ar presupune. Va trebui să folosiți mai multe site-uri, fie cu mai multe extensii corespunzătoare țărilor pe care le vizați (au, de, fr, uk, etc…), fie cu subdomenii de la acelasi site adica franta.nume-site.com, germania.nume-site.com, rusia.nume-site.com etc…

Cine caută produsul dvs. in Germania, Google îi va afișa site-ul care se află mai aproape de locația sa și este mai bine făcut, mai bine optimizat SEO, care are un conținut mai relevant, dar site-urile listate în pagina de căutări nu vor fi neaparat doar în limba germană…

Treaba asta cu protecția față de utilizatori, să nu fie unul cu 2 identități diferite nu o veți putea realiza din simplu motiv că respectivul își schimbă locația cu 1000 de metri și v-a păcălit! Se înregistrează de la două complexe comerciale diferite de exemplu, explic mai jos…

Prin urmare și datorită protecției (de ce ce să facilitați interacțiunea cu presupuși infractori!?), nu aveți de ce să vă complicați cu asta. Este suficient dacă aveți dealerii ca utilizatori ai site-ului cu diferite nivele de acces pe care le dați dvs., dealerii se identifică ușor, cont bancar, carte de identitate, etc…

Este neproductiv să vreți ca site-ul să fie făcut într-un anumit limbaj. Nu are nicio relevanță. Un site poate funcționa oricum, la fel de bine și în html și php și orice altceva… Esențial este conținutul acestuia, în funcție de ce conține site-ul se va promova sau nu pe net. O chestiune de SEO…

Magazin online? Nu e nicio problemă

Soluția (CMS) pe care o propun este realizarea cu platforma wordpress. Are absolut toate facilitășile pe care le-ați enumerat… și este și php…

Restul sunt detalii…

Publicul țintă al unui site

Dacă doriți ca site-ul dvs să aibă notorietate în alte țări decât în România va fi mai greu dacă acesta pe care-l aveți acum se termină în ro. Din simplul motiv că Google (mă gândesc că vă interesează acest aspect) oferă webmasters-ilor posibilitatea de a alege care este publicul țintă al site-ului lor. Anexez imagini din „webmasters tools” pentru exemplificare. (Acest instrument este foarte util celor care se ocupă cu adminstrarea și optimizare SEO)

webmasters tools pentru SEO

setarea publicului tinta la optimizari de site din webmasters tools pentru un site com

directionare-site-extensia-ro

setarea implicita a publicului la optimizarea pentru un site ro

O primă concluzie este aceea că unui domeniu cu extensia .ro nu îi este permisă adresabilitatea către publicul din Germania, de exemplu. În schimb, unuia cu extensia .com i se poate seta publicul țintă să fie România.

Cea mai importantă concluzie din cele două observații este aceea că un site, datorită extensiei sale, se adresează implicit unui singur public. Pe cale de consecință, un site va avea setat un singur public, dintr-o anumită țară…

Setările de limbă

Tot din setul de instrumente pus la dispoziție de către Google, mai putem observa un aspect, anume acela că se pot seta și preferințele de limbă ale utilizatorilor site-ului. Ce înseamnă acest lucru!? Că un site poate avea evident mai multe setări pentru preferințele lingvistice ale utilizatorilor, dar toate se vor subordona setărilor de țară. Cine se ocupă cu SEO ar trebui să știe asta…

Cu alte cuvinte, de mai sus rezultă că unui utilizator din Germania, referitor la o anumită căutare cu Google, îi vor fi afișate cu prioritate acele rezultate care sunt destinate Germaniei. Apoi, dacă acest utilizator are setat pe calculator limba germană, din site-urile destinate Germaniei îi vor fi afișate cele care sunt scrise în limba germană sau acele site-uri care au o variantă scrisă în această limbă. În mod identic, dacă sunteți român, în Germania și aveți setat pe browser limba engleză, când căutați ceva vă vor fi afișate acele rezultate din site-urile destinate pentru Germania dar scrise în limba engleză.

Setările de locație

Optimizarea SEO a unui site dă indicații motoarelor de căutare despre aria de interes a site-ului, respectiv publicul țintă. Prin arie de interes putem înțelege locații ca un oraș, Timișoara de exemplu, o țară, România, sau un continent… Desigur că se poate optimiza un site și pentru tot Pământul, dar trebuie să recunoașteți că pe măsură ce extindeți aria de acoperire a site-ului aveți tot mai puține șanse de a domina piața. Nu sunt prea multe companii în lume care să fie de talia Coca-Cola…

Prin urmare, dacă ați observat, de foarte multe ori sunteți întrebați în browser dacă permiteți să vi se identifice locația. Vă spun sincer că nu prea are rost să vă opuneți, opinia mea este că solicitarea de identificare a locației are un aspect mai mult de fidelitate a rezultatelor căutărilor dvs. Pentru că, până la urmă, tot se află de unde sunteți, doar că precizia nu este de 10 metri ci de 100 metri, dau și eu un exemplu aiurea, dar numai pentru pedagogia raționamentului.

Setările de locație (după observațiile mele și din trainingul pe care l-am urmat la Google și pe care-l puteți face și dvs., e gratis, iar ei tot interesul să le meragă bine compania) au darul de a furniza celui care caută, un serviciu de exemplu, cea mai bună soluție și cea mai apropiată de locația lui.

Asta nu înseamnă că dacă sunteți frizer în Timișoara și o persoană din oraș caută un frizer, aveți succesul asigurat în jurul dvs până la intersecția cu zona unui alt frizer! Nu, nici pe departe. Veți fi afișat în căutări, nu e vorbă că nu, dar nu neapărat primul sau printre primii. Poziția dvs în căutări mai este determinată și de câtă notorietate aveți. Altfel spus, mai pe românește, poziția dvs va fi în funcție de cât de tare vă agitați, câtă reclamă vă faceți, mă rog, înțelegeți dvs…

Setările de confidențialitate și protecție

Vreau să spun că nu vă puteți ascunde absolut perfect. Nu puteți avea un site perfect ermetic. Cazurile relatate în presă sunt destul de elocvente în acest sens. Nici cel mai bun tehnician, cel mai bun SEO-man, cel mai bun programator, nimeni nu vă poate garanta discreție și securitate totală. Adică oricine înțelege cum funcționează căutările acestea pe net va putea profita, va putea să se joace cu oricine și cu orice. Cea mai simplă metodă de a nu fi furat pe net, de a nu fi descoperit și urmărit este să nu intrați pe net! Mai jos am să vă dau un exemplu și veți înțelege că un utilizator pe site-ul dvs va putea avea 2-3 de identități și dvs să nu știți, să credeți că sunt 2-3 oameni diferiți.

Cum se citește presa online fără plată

Vreți să citiți o anumită publicație pe internet care vă oferă 15 zile de acces liber la orice articol, iar apoi va trebui să plătiți abonament. Sunt în România câteva de genul acesta, Ziarul Financiar de exemplu. Vă înregistrați cu o adresă de e-mail, de acasă. Primiți cheia și accesul, citiți tot ce vreți iar după 15 zile vi se spune: gata, acum plătiți!

Puteți să vă înregistrați cu altă adresă, dar mergeți la Iulius Mall cu telefonul mobil și faceți-o. Site-ul ziarului respectiv va fi păcălit, va primi alt IP și veți obține încă două săptămâni de libertate pe ziarul lor.

După alte 15 zile folosiți altă adresă dar vă înregistrați de la gara de Nord, unde este alt IP. Ați prins ideea? Așa puteți citi tot ce apare pe net în materie de presă online din România. Sic!

Mă opresc aici. Poate ne mai auzim și poate vom lucra împreună. Toate cele bune.