Trecerea la un site „mobile friendly” adica adaptat pentru smartphone

web design adaptabil

Cea mai usoara metoda, cea care va expune cel mai putin la declasarea Google si va salveaza oarecum d.p.v. al SEO este sa construiti o interfata, in fapt sa introduceti un script in pagina dvs de index prin care sa dirijati vizitatorul in functie de dispozitivul de pe care va acceseaza. In continuare voi reda principiul de functionare al acestei metode. Pentru a exemplifica, voi folosi site-ul meu comercial „Optimizare SEO Timisoara” de la adresa http://789.ro. Astfel, vizitatorii dvs, când va aceseaza site-ul de pe desktop vor vedea o pagina pricipala clasica, respectiv in cazul site-ului meu imaginea de mai jos.

prima pagina a site-ului 789.ro

asa arata Optimizare SEO Timisoara cand vedeti site-ul de pe desktop

 

Daca insa aveti oaspeti de pe o tableta sau smartphone, din punct de vedere SEO lucrurile ar trebui sa se complice daca site-ul dvs nu are un web-design adaptabil. Cum am spus, introducând scripul de dirijare in prima pagina veti trimite vizitatorul la o alta pagina de index. In cazul meu ei vor fi redirectionati la http://789.ro/m ceea ce pentru un vizitator de pe tableta arata ca in prima imagine, iar in cel al unuia de pe smartphone arata cam ca in imaginea a doua.

fotomat screen vazut de pe tableta

prima pagina a site-ului 789.ro cand veniti de pe tableta…

fotomat-screen-mobil

si 789.ro vazut de pe telefonul mobil

(desigur ca, in functie si de rezolutia dispozitivului, imaginea de pe tableta ar putea fi vazuta la mobil si invers)

 

Daca ne referim la site-ul meu, prima pagina din directorul „m” este tot un index, care expune informatiile pe scurt, adica le scot in evidenta pe cele principale, care ma intereseaza si/sau asupra carora am fost avertizat de cei de la Google. Desigur ca problemele dvs nu s-au terminat aici, ci as putea spune ca doar au inceput sa fie rezolvate.

Dupa rezolvarea primeia, a paginii de index, incepeti sa reconstruiti paginile vizate direct de Google. Cum stiti care sunt acestea? Simplu, din tabloul de urmarire al evolutiei site-ului cititi mesajele primite de la Google. Voi exemplifica tot cu un mesaj primit de mine, care arata ca in screen-ul de mai jos.

mesaj google

avertisment dat de Google pentru webmaster-ul 789.ro, adica mie!

 

Aflati deci care sunt paginile indexate de Google si considerate cu probleme si incepeti sa le eliminati erorile SEO. Apoi, nu stati sa primiti un alt mesaj ci le reconstruiti din proprie initiativa. Mare atentie, noua pagina trebuie sa aibe acelasi „url”! Altfel, n-ati facut nimic, ba as putea spune ca ati lucrat impotriva propiilor interese, mai si pierdeti o pagina din cele indexate de Google.

Puteti afla si singuri ce pagini cu probleme aveti daca va folositi de acest instrument pus la dispozitie de Google, respectiv „Google-Mobile-Test”.

Metoda descrisa mai sus este una verificata pe pielea mea si nu am descoperit-o eu, apa calda s-a inventat demult, eu doar va sugerez ce sa faceti ca sa aveti un SEO cât mai „destept” in paginile dvs. web, iar acum veti sti ce sa cereti administratorului de site. Ma rog, v-am dat o idee…

Multa bafta!