Bolbo-Ro-Seo

Desființarea unui mit. Dimensiunea textelor…

Honore de Balzac, un scriitor SEO al timpurilor sale

Una din marile păcăleli ale „optimizatorilor” este că-ți trebuie articole de un anumit număr de cuvinte, că SEO nu se face așa, la întâmplare adică. Și că undeva sus, totul se calculează…

Trebuie însă spus că deși mă ocup doar cu SEO și ca atare am interesul de a afla cât mai multe detalii, o cifră exactă dată de Google despre cât de mare trebuie să fie un site… n-am întâlnit!

De fapt, ca în orice activitate, există oameni si oameni. Sunt insa convins ca in afara de sefii de la Google nu exista cineva pe lume care sa stie 100% cum trebuie optimizat un site. Adica algoritmul de ierarhizare a site-urilor. Cum se face SEO sau cum se promoveaza mai bine. Stim doar linii directoare. Exact, exact, insa nu! Iar cine spune că este doctor în optimizare și promovare este un papagal

În textul pe care vă invit să-l citiți tocmai la acest aspect al optimizării site-urilor mă refer… >> detalii

SEO de probă; Țepeluș de București

seo bucuresti tepe si tepuitiOamenii cu site-uri din București au habar ce înseamnă optimizarea lor. Știu ce este SEO, iar acesta ar fi un lucru pozitiv. Apoi, dacă aș fi (mai) afurisit aș spune că definția țeparului începe cu „a fi din București”. Dar nu (vreau să) cred că e așa.

Totuși, de când mă ocup cu SEO toate țepele mele au miros de Capitală. Probabil că explicația este mai logică, ce naiba, e oraș mare și acolo se adună tot felul de oameni.

Da, mă gândesc că asta ar fi cauza… Au o viață economică mai dezvoltată, au mai multe site-uri, deci e nevoie de mult SEO pe-acolo! Au țepe și țepuiți…  >>> Citește mai departe

Intoarcerea regelui

lord seo timisoaraDesigur ca intr-o lume a lucrurilor ieftine, a chinezismelor si turcismelor, sa spui ca ai decis sa cresti preturile pentru serviciile de optimizare SEO trebuie sa pari a om sisi, precis ca ai asa… o figura de om nebun!

Caci oricum este vorba de niste preturi la ceva ce sunt prea putini care pricep despre ce e vorba, SEO, ce o fi aia, nu stiu decat cativa oameni! Da, asa este, poate ca stiu putini, dar cei care stiu sunt creme de la creme! Sau ar trebui sa fie…

Azi dimineata m-a sunat un domn. Are o clinica. Si vrea sa iese in fata pe internet inaintea altor zeci de clinici. Sa facem ceva in domeniul SEO si pentru site-ul lui. M-am uitat cine i-a facut web design-ul, i-am citit semnatura pustanului acela, e un tip cu staif, cu studii, cu portofoliu… si totusi i-a facut un kkt de site pe care a luat o caruta de bani. Iar eu sa fiu cersetor, sa adun resturi de la masa bogatilor!?

Da, asta am facut eu azi de dimineata: am schimbat tarifele si le-am marit substantial. O optimizare SEO nu este pentru oricine, asa cum eu nu lucrez pentru manelisti. Cine are nevoie de SEO are precis ceva in cap, stie ca atunci cand s-a apucat de afacerea lui va avea nevoie de marketing online, de o legatura puternica cu Google. Eu nu sunt Golum-Smeagol in optimizare SEO la Timisoara…

Desteptii s-au dus, am ramas eu si cu prostii!

ponta copy paste

imagine preluata de pe meritocratia.ro

Deci, eu, Matei Bîtea freelancer, declar că nu fac altceva decât să implementeze SEO în site-uri. Adică le optimizez. Ca atare, mi-este îngăduit să mă pot mira cat de mult se perpetueaza incompetenta. Este vorba de serviciile de publicitate online adica de promovare a unei afaceri pe internet: Iar chestia asta e valabilă pentru orice business și oricât de mare ar fi: langoserie sau magazin de pantofi… Si sa vedeti la ce concluzie am ajuns.

Fara nicio treaba, ma plimbam pe net si am dat de niste srl-uri care cica te promoveaza. Au și niște nume din astea… de SEO-man! La ei, cuvântul acesta este ca și o conjuncție, zici o vorbă pac bagi un SEO! În fine…

Mai mult, iti ofera o gama intreaga de servicii in acest sens, adica ei vor scrie despre afacerea ta un text si-l vor publica pe net in directoare de articole! Si te vede Google si-ti creste ranking-ul la site si spargi avioane…

Pai… nu zic, suna frumos, e ca pe vremuri cand luam la pas toate firmele sa le ofer publicitate in ziar. Da, dar atunci era altceva! Nu era net, ma rog, aproape deloc, iar de reclama online nici nu se punea la modul serios problema. Cand eram eu mai tanar Google nu facuse ochi! Era vremea SEO-ului sălbatic, cum ar zice tovarășul Iliescu!

Si, ca s-o scurtez. Credeți-mă, Google nici nu se oboseste sa se bage in asemenea directoare, sa citeasca despre afacerile minunate pe care le promoveaza. Altfel spus sunt bani aruncati in vant. Ma rog, in buzunarele cuiva…

Si totusi, de ce exista asemenea țepe cu bon fiscal!? M-am gândit foarte intens la chestia asta, și cred ca mai degraba din inconstienta, oamenii care fac astea sunt chiar incompetenti,nu știu mare lucru despre cum se optimizează un site. Habar n-au ca treburile s-au schimbat in cautarile de pe internet. Doi ani in pentru viața reală sunt doar doi ani, dar pentru lumea virtuala inseamna aproape o viață de om.

Ori, intreprinzatorii astia, care-ti iau banii asa, zambind si spunand ca te promoveaza, sunt de fapt ramasi in urma. Nu cred ca sunt neaparat hoti si talhari. Nu, pur si simplu incompetenti. Nu ca le-ar fi lene sa citeasca, sa se puna la curent cu noutatile, nu, ei sunt incapabili sa distinga literele de pe monitor! Ctrd că ei nici nu știu de unde vine denumirea acestui serviciu, nu știu ce înseamnă SEO…

Cei care aveau un gram de creier, in IT vorbesc, au cam plecat dincolo. Am ramas sa ma lupt eu cu prostii astia, dar si eu as intinde-o, de-as fi macar cu 10 ani mai giovane!
Citeste mai mult despre asta in Cat de nociv este sa faci copy paste…

Cand Google este Dumnezeu. Sau invers…

google and godAm un amic care are cateva site-uri. Si toate duc in acelasi loc. Si se mira ca de ce nu este bagat in seama de Google, de ce nu merge mica afacere, sau hobby sau pe-aici…

M-a rugat pe mine sa-i spun de ce nu se promoveaza si eventual sa-i fac o oferta de optimzare. Adică SEO. Evident ca i-am studiat situatia si am ajuns la concluzia ca de fapt ce avea el pana atunci era de fapt o inselatorie. Un mare cloaking! Ei, dar cum sa-i spui unui om că minte, ca-nșeală, ca tot ce are el pe net este o mare pacaleala, fara sa-l superi!?

Eu cred ca s-ar fi suparat. Oricum, i-am facut un pret foarte, foarte avantajos. Tot i s-a parut scump… Si stau sa ma gandesc, oare cat face tot ce este in site-urile acelea… daca nu merita sa dai banii pe ele!? Daca vrei sa afli mai multe despre cloaking, adica despre ce inseamna si cum se poate face o inselatorie citeste aici…

Tembeleala cu Like-uri pe FaceBook

like magarZicea odata Matt Cuts de la Google, seful de la departamentul lor de cautari si spam, ca degeaba va obositi sa innebuniti internetul cu programele care sa adune like-uri pe paginile voastre de FB ca tot degeaba! Google nu tine cont de ele. Metoda aceasta nu face parte din SEO. Adică pur și simplu nu înseamnă o optimizare de site, să-l pui în legătură cu o pagină de FaceBook care adună nu știu câte like-uri…

Deci, Google nu tine cont de cate like-uri aduni, am si scris un text atunci, redau linkul aici Facebook nu primeste cadouri de la Google si credeam ca gata, s-a terminat, s-au lamurit oamenii, dar nu a fost asa. S-au lamurit aia din America, dar aici, nu! Aici in tara lui Mazare si a lui Frunzaverde continua stupizeniile.

Si totusi, de ce continua „vedetele” noastre sa cerseasca like-uri? Explicatia este una simpla. Sunt firme si oameni care traiesc din prosteala clientilor lor. Adica aia, clientii vedete sunt si mai prosti, pentru ca nu citesc nimic in afara de meniuri și de ce scrie pe prompter (eventual). Daca ar sti ca banii pe care-i platesc pentru adunatul like-urilor sunt complet aruncati pe fereastra!? Că nu asta înseamnă optimizarea Site-urilor, că n-are absolut nicio legătură cu SEO… Chiar, ce s-ar intampla? Nimic, va spun eu, aici, risipa e la ea acasa…

Implantul de SEO

ramez naam noul membru al staff-ului e la Google

Ramez Naam, un seo-man american care-si cunoaste foarte bine meseria…

Ramez Naam, un tip care a fost in slujba celor de la Microsoft, fiind printre cei care au pus bazele motorului de cautare Bing, rivalul celor de la Google s-a pus pe scris carti. Nu stiu cat de bine scrie, nu sunt un cititor perfect de engleza si, mai mult, nu sunt un mare fan nici al stilului promovat de acesta, respectiv science-fiction. Insa un articol publicat in Search Engine Land nu se poate sa nu te puna pe ganduri.

Scriitorul american vorbea despre implantul de SEO la nivel neuronal, adica un fel de dispozitive microminiaturale (exprimarea imi apartine) care se interonecteaza cu creierul. Si nu vorbea (scria) la modul vag, ci aducea spre argumentare alte articole si referiri la evenimente stiintifico-medicale care sa-i sprijine teoria, respectiv ca ar fi posibila transformarea creierului uman intr-un dispozitiv de cautare pe internet. Un el de Google care caută paginile adaptate SEO…

Sa fie doar o provocare la gandirea futurista, o tentativa de a pune in discutie ceva de domeniul viitorului, sau omul chiar sa fie sincer interesat de acest domeniu, al viitorului!?

Eu am alta parere… citeste mai mult

Promovare site – SEO Dermestetics (2)

dermestetics timisoara, optimizare SEO

proiect SEO de optimizare Dermatologie Timisoara

O optimizare SEO nu se face peste noapte, nici intr-o saptamana. De fapt, optimizarea – promovarea unui site este un proces de durata, despre care am decis eu sa relatez in blog, in scop didactic evident si luand de exemplu acest proiect de dermatologie Dermestetics Timisoara.

Intervalul in care voi prezenta situatia site-ului Dermestetics este de aproximativ 7-10 zile. Luand ca referinta cautarea pe Google dupa „dermatologie Timisoara” site-ul aparea pe SERP-ul Google la pozitia 78 la inceputul lunii mai, asta dupa ce l-am trimis spre indexare. Azi dimineata era pe 80, dar a fost el si mai in spate… Ce s-a intamplat? In primul rand, ar trebui sa stiti ca atunci cand se schimba un site, cand se fac operatiuni SEO asupra lui, de regula apar caderi in SERP-ul celor de la Google. Eu le impart in doua tipuri: firesti si din neatentie! afla de ce cad site-urile

Promovare online – proiect SEO: Dermatologie Dermestetics Timisoara

captura site Dermestetics

asa arata site-ul Dermestetics in ziua zero, ziua pe care eu o consider prima zi de existenta

Ce inseamna promovare online a unui site? Din punct de vedere al unei optimizari SEO inseamna o munca (poate) deloc spectaculoasa, dar migaloasa. Pentru a dinamiza putin discutia despre impactul pe care il are SEO asupra unul site, am decis sa expun celor interesati evolutia proiectului Dermestetics. Acesta este numele site-ului pe care l-am luat in administrare si pe care-l voi duce in prima pagina de cautari la Google.

Evident ca toata discutia prezentata pe blogul meu 789 are un rol atat educativ cat si comercial. Caci… ce alta reclama mai buna pentru un consultant SEO este decat expunerea etapelor in care creste si se dezvolta un proiect!?

Asadar, pana la plasarea in prima pagina a SERP-ului de la Google a site-ului www.dermestetics.ro voi fi regizorul unui film … despre evolutie! Da, nu stiam pana acum ce nume sa-i dau, evolutie, acesta este cuvantul…
Afla despre evolutia unui site

Mobilgedonul si noua revolutie SEO

revolution horseshoe

Americanii fac acum revolutia SEO! (imagine preluata de pe ncpedia.org/history/)

Optimizarea SEO de dupa noul algoritm Google din 21 aprilie va trebui sa tina seama de usurinta in accesare a site-ului dvs. Sau, asa cum spun chiar cei din staff-ul Google, de experienta vizitatorului. Ce inseamna acest lucru? Sintetic, este vorba despre adaptarea paginilor web ale site-ului dvs la vizualizarea de pe smartphone-uri, caci acestea sunt deja un mod de viata de care orice consultant SEO va tine seama.

In fapt, primul lucru care sare in ochi, atunci când suntem pe un site neadaptat telefoanelor mobile este prezenta barelor de navigare. Acestea ne fac viata un infern! Apoi, textul fontului este prea mic, deci greu lizibil. Butoanele de navigare sunt prea apropiate…

Proprietarii de site-uri care au neglijat avertismentele consultantilor SEO despre aceasta viziune in indexarea site-urilor simt deja efectele, site-urile lor au fost retrogradate. Ce este de facut? Desigur ca o trecere brusca la un site „mobile friendly” este costisitoare. Costa nu doar manopera in sine, asta ar fi nimic, ci mai ales faptul ca daca afacerea se bazeaza pe site… apar pierderile! Eu va propun o metoda simpla, practica si foarte adaptabila.
Afla mai multe

Cum ne promovam? Pe Google sau pe Facebook?

facebook google

imagine preluata de pe gandeste.org

Ce este mai important pentru promovarea unei (mici) afaceri, sa ai un site bine pus la punct sau e suficient sa te promovezi cu o pagina de facebook? Asta daca esti european, caci daca ai locui in SUA te-ai gândi desigur si la Google+… Intrebari la care „specialistii” SEO au tot felul de raspunsuri, caci câte bordeie atâtea obiceie… zice o vorba româneasca

Daca ma-ntrebati pe mine am sa va spun ca depinde de la caz la caz. Iar ca sa va bag in ceata de tot, puteti citi observatiile mele despre felul in care Google dicteaza jocurile, mai ales prin Mobilgedonul dedicat site-urile neadaptate telefoanelor mobile.

Un observator atent al cautarilor pe net, al felului in care se promoveaza afacerile mici si mijlocii, va constata un regres al listarilor in primele pozitii a paginilor de Facebook. deși, din punct de vedere al SEO chiar și paginile de FaceBook erau și vor fi optimizate. Nu cred ca este doar o impresie, caci am vazut cum in locuri unde se inghesuiau pâna acum pagini de FB ale oamenilor „indrazneti”, cu agresivitatea la cote maxime, gen tractari auto, webdesign ieftin, instalari de windows, mobila la comanda, transport in Germania si altele si altele, locul lor este luat de site-uri web adevarate. Site-uri bine optimizate SEO.

Cred insa ca algoritmul pentru site-urile care nu sunt „mobile friendly” este si o alta fata a razboiului pentru piata publicitatii dintre Google si Facebook.
Citeste mai mult

Vine Mobilgedon-ul!

Google mobile geddon

imagine preluata de pe http://www.authentiasoft.com/googles-mobile-friendly-algorithm-update-is-coming/

Schimbări majore în lumea micilor afaceri sunt așteptate începând de astăzi 22 aprile 2014, suntem informați dintr-un articol al publicației online „Business inseder” semnat de Jillian D’Onfro. Conform autoarei americane care citează informații provenind de la staff-ul Google și din mediul de dezvoltare web de peste Ocean, de ieri, 21 aprilie, s-au operat deja modificări importante la algoritmul de indexare al motorului de căutare.

Adică SEO nu mai este ce a fost…

În America, noul algoritm a fost deja supranumit „Mobile-geddon” datorită impactului dezastruos asupra site-urilor.

Citeste mai mult