Copy-paste in tehnica SEO

copy-paste-seo
Copy paste si tehnica SEO

Conținutul duplicat este una din cele mai mari probleme pentru orice contract de optimizare SEO. De obicei te lovești de el doar când intri mai adânc în interiorul site-ului și când lucrezi pe text ți se pare că ai mai citit chestia aia, îți zici „hopa, asta am mai văzut undeva pe aici!” Cine se ocupă de SEO și ajunge să-și pună o astfel de întrebare… în mod sigur are o problemă!

Întâi de toate trebuie știut că aproximativ 25-30% din conținutul de pe internet este duplicat, căci n-ai cum să eviți anumite formule, paragrafe… Ca să înțelegeți mai bine e cazul să ascultați pe Matt Cutts în videoclipul acesta https://www.youtube.com/watch?v=mQZY7EmjbMA

Eu mă ocup în textul de față de acel conținut care este dăunător și chiar ilegal.

Părerea mea personală este că puțini „specialiști” SEO ajung să-și dea seama de existența conținutului duplicat într-un site, iar asta nu din motive de inteligență ci mai degrabă din lipsa exercițiului lecturii. Și ar mai fi un motiv, respectiv acela că proprietarul de site pentru optimizare SEO apelează tot la cel care i-a făcut partea de web design, iar piticul acela cu ochelari în general nu e atât de deștept să-și vadă propriile greșeli, mai mult, să le recunoască și să le corecteze. Trecem peste asta, să presupunem că nu se întâmplă așa.

Conținutul duplicat este catalogat de către Google a fi un real copy-paste, un plagiat în toată regula și dacă în viața publică românească se pedepsește doar după ureche, în lumea civilizată are loc o excludere a celui care face copy-paste. În speță, Google va retrograda foarte serios site-urile unde s-a descoperit conținut duplicat, iar unde situația este chiar gravă are loc o reală eliminare din indexare, iar cei care fac optimizare SEO ar trebui să fie primii conștienți de acest lucru.

Situația devine dramatică în cazul în care nu eliminați conținutul care se repetă, căci acest fapt este aproape sigur unul dintre motivele pentru care site-ul nu „merge”, altfel nu ați avea nevoie de optimizare SEO la paginile web din discuție, e limpede asta…

Duplicat în interiorul unui site

stop-plagiarism
Cand ai nevoie de fotografii pentru paginile tale web, cauta site-urile unde se ofera imagini libere de drepturi de autor. Este cea mai corecta alegere.

Pare greu de crezut dar este ceva atât de banal încât nu se sesizează. Adică este o greșeală de care cei mai mulți proprietari de site-uri nici nu-și dau seama, repetarea unui fragment de text dintr-un site sau chiar a unor pagini întregi, până la urmă nu este o chestiune de optimizare SEO, ci mai degrabă de neștiință, de lipsă de imaginație…

Conținutul duplicat se întâlnește cel mai frecvent la magazinele online. Adică să spunem că ai adidași modelul x” la vânzare (am eu ceva mereu cu adidașii), iar modelul acesta mai are trei variante, x cu dungi late, x cu dungi înguste și x cu steluțe. Evident, în afară de vreun cuvânt sau două toate descrierile au cam același conținut. Cel care se ocupă de web design face de cele mai multe ori greșeala de a construi pe lângă pagina produsului principal încă trei. Evident toate seamănă până aproape de identitate între ele. (Cu excepția fotografiei poate, dar imaginea nu e recunoscută de Google, că n-are ochi, decât creier…) Nu! Se face o singură pagină care le prezintă pe toate.

Am mai întâlnit site-uri fără niciun fel de optimizare în ele, cu SEO la pământ, dar la care fragmente din prima pagină se regăseau în altele. Sunt în general site-uri făcute cu așa-zise softuri de creat pagini web într-un minut, fără cunoștințe de html, fără să ai habar de ceva programare, etc… așa se laudă autorii… Da, sunt de acord, nu trebuie să ai cunoștințe solide de html, de fapt poate oricine să-și facă propriul site, dar niște principii de organizare și de optimizare SEO tot trebuie să cunoști. Altfel site-ul nu va funcționa. Adică nu va fi clasat corespunzător, că el de văzut se vede…

Să mai spun că Google interpretează acest greșeli ca pe ceva intenționat, menit să determine o creștere falsă, o îmbogățire de conținut prin metode incorecte, o creștere artificală în valoare a site-ului.

Copy-paste din alte pagini web. Cum te protejezi?

Situația este foarte des întâlnită. Practic, internetul este o sursă inimaginabilă de copy-paste, iar în acest caz, de identificare a conținutului duplicat ca sarcină de optimizare SEO se lucrează mai mult cu capul decât cu scule nemaipomenite de identificare a plagiatului. Păi, gândiți-vă ce ar însemna să tragi printr-un soft fiecare fragment de text! Îți trebuie totuși puțină rațiune, trebuie să știi că unele chestiuni chiar nu pot fi atribuite ca proprietate intelectuală.

Am întâlnit însă în căutările mele site-uri blocate de la afișare de către Google și despre care se spunea că există reclamații în privința drepturilor de autor. Dacă sunteți în situația aceasta, că sunteți copiat sau furat de către alții (scriitorii și fotografii pățesc de regulă așa ceva), aveți certitudinea că vi s-au îmcălcat drepturile de autor, Google vă pune la dispoziție un instrument extraordinar de folositor. Vedeți la link-ul următor https://www.google.com/webmasters/tools/dmca-notice?pli=1&

Ca o părere personală: este foarte dificil să stopezi furtul de texte și de fotografii, de aceea recomand să vă înarmați cu nervi, răbdare și chiar să învățați să înghițiți noduri. Mai ales dacă e vorba de România. Iar în aceste cazuri, numai omul cu web designul și proprietarul de site pot fi făcuți răspunzători.

Conținutul duplicat permis

În tehnicile de optimizare SEO intră uneori și în anumite cazuri un anumit gen de link-building. Practic, asta înseamnă că omul cu SEO face niște legături între site și anumite site-uri mai mari, care sunt capabile să-ți genereze o oarecare autoritate în domeniul tratat de paginile tale web. De exemplu, ești avocat, atunci ar fi bine să ai site-ul înscris în pagina ministerului justiției.

Cei mai mulți care se ocupă de optimizare SEO sunt însă complet idioți și plasează site-ul clienților lor în directoare cu curve și hoți de mașini, rezultatul fiind astfel o reală declasare în SERP-ul Google, din motive ce nu le mai enumăr aici.

Alți nepricepuți sunt aceia care au un „director de promovare” și cer clienților lor să aducă descrieri unice pentru fiecare site, pretextând că doresc să evite conținutul duplicat. Fals! Păi tocmai textul de pe care pleacă linkul spre site-ul tău este relevant în căutări. Am să dau un exemplu cu site-ul meu pentru înțelegerea discuției. Este absurd să scrii o dată site de promovare și să plece linkul de optimizare SEO spre site-ul meu, iar altădată să scriu freelancer Matei Bîtea și linkul să plece spre site-ul meu de optimizare SEO.

În ambele situații de mai sus trebuie scris site de optimizare SEO și linkul să meargă spre site-ul meu! Așa se fac ancorele…

Revin la cei care cer descrieri unicate… Evitați-i! Nu se pricep, n-au înțeles nimic, Google se referă la altceva când pretinde să nu fie conținut duplicat… Iar despre asta tocmai am vorbit mai sus. După cum se vede, ca să faci optimizare SEO îți trebuie mai mult decât ochelari!