Cuvinte cheie, keyword… la optimizare SEO in Romania

cuvinte-cheie
A key and collection of newspaper cuttings pinned together and composed to convey the idea of keywords and there is an out of focus keyboard in the background. This monochrome image is taken through Canon 5D Mark II camera and EF 100mm f2.8 prime lens.

Stabilirea de cuvinte cheie, așa numitele keywords după care paginile noastre web ar trebui sa fie găsite pe internet, reprezintă una dintre cele mai importante operații din orice proces de optimizare a unui site, nu doar în România, ci aceasta este o regulă general valabilă. Eu aș spune că este operația de bază, fără o stabilire corectă nici nu are rost să vorbim despre optimizare, nu există site care să nu aibă nevoie de așa ceva, cuvintele cheie sunt esența căutărilor pe Internet.

Google există și se dezvoltă tocmai datorită acestui termen, respectiv keyword, absolut oricine folosește ideea asta de a căuta în funcție de ceva. Acel ceva este cuvântul cheie, este substanța tehnicii de SEO, iar Google exploatează la maxim această trăsătură umană de a-și sintetiza emoțiile, dorințele, acțiunile, absolut tot din viața omului se transmite printr-un limbaj care, la rândul lui, este format din cuvinte cheie.

Asta a fost în legătură cu Google, despre obiectul său de activitate și anume keywords. De partea cealaltă este consumatorul de internet care caută ceva și tastează cuvinte, este o noțiune simplă de care pentru a ne putea folosi eficient ar trebui mai întâi s-o explicăm. Să o relevăm în toată dimensiunea ei.

Sursa primară de cuvinte cheie

sugestie keyword Google
ce se intampla daca ai ales neinspirat un cuvant cheie? apar nazbatii!

Da, cine are un site, adică acea persoană sau organizație care și-a construit un website pentru că are ceva de spus sau de oferit este sursa originară de cuvinte cheie. Dar, după cum vom vedea mai jos, nu înseamnă că acel keyword oferit de utilizator webdesigner-ului sau consultantului SEO este cel corect, din varii motive, majoritatea fiind de natură comercială, tehnică sau psihologică. Sau, pe scurt, de marketingul de pe internet.

Desigur însă că acela care are site-ul dictează ce cuvinte cheie se folosesc, însă consultantul SEO are datoria să facă sugestiile corecte, și chiar este obligat profesional să intervină. Bineînțeles, dacă are interesul să supraviețuiască în branșa celor care fac optimizare SEO in România…
Voi lua exemplu un site imaginar care aparține unui scriitor, niște pagini web generice, doar pentru o motivație teoretică.

Dacă în acel website se face vorbire despre texte literare, iar scriitorul ar vrea să se promoveze pe Google, în niciun caz nu ar trebui să includă în cuvinte cheie ceva de genul „texte”. Căci, vedeți ce sugestii de căutare apar pe Google încă imediat după ce ați terminat de tastat cuvântul, de fapt sugestiile de căutare apar chiar în timp ce se tastează keyword-ul.

Observați în imaginea 1 că dacă vrem ca site-ul despre care vorbim să fie găsit în primul rând după „texte” facem o alegere greșită; sugestiile Google nu vor duce acolo unde vrea scriitorul. Ei, dacă punem drept keyword „texte literare” se schimbă situația, căutarea este mai specifică, focalizarea aceasta fiind benefică. Dar „texte literare” sunt un termen prea general pentru un scriitor.

auto-sugestii-google-keywords
sugestii de cuvinte cheie pentru un site de scriitor, de exemplu…

Dacă vorbim despre un site aparținând unui scriitor care vrea să fie găsit pe Google după produsul lui, respectiv după cuvintele cheie „texte literare”, sugestia mea ar fi să i se spună să folosească mai bine termenul „literatura”. Mi se pare mai potrivit, obiectiv vorbind, căci despre cât e literatura de literatură se poate discuta! Deci, dacă tastați cuvântul literatură deja vi se deschid câteva posibilități. Iar dacă vorbim despre un autor contemporan „literatura de azi” ar fi mai bine, mai mult, între cuvintele cheie se poate introduce și „literatura română” ca să fie și mai mari șansele de a dirija căutătorul pe internet.

Autosugestia oferită de Google pentru cuvinte cheie

Ați observat desigur că în timp ce tastați cuvântul după care vreți să găsiți ceva pe internet vă apar într-o listă derulantă mai multe opțiuni. Practic, Google încearcă să vă anticipeze dorințele și are tendința să vi-o ia înainte. Vă indică de fapt ce se caută mai mult, care sunt expresiile mai solicitate, totul din dorința expresă de a vă face să vă scutiți timpul și să nu mai pierdeți vremea tastând, ci să mergeți deja acolo unde doriți alegând o opțiune. Sau mă rog, cât mai aproape de ceea ce vreți…

Eu cred că Google nu se gândește doar la avantajul dvs., ci ia în calcul și propriile sale strategii de marketing, iar dacă e vorba de publicitate în mod sigur aici sunt incluse și planurile sale în legătură cu sistemul AdWords. Cine știe despre ce e vorba înțelege, nu trebuie să-i bat eu șaua!…

Totuși, pentru că suntem oameni practici iar cei care fac optimizare SEO în România ar trebui să fie toți niște ființe pragmatice (deși nu este chiar așa!), opinia mea este că trebuie ținut cont de aceste aspecte, de sugestiile făcute de Google în ceea ce privește cuvintele cheie, respectiv keywords. În definitiv, dacă avem un cal bolnav, datoria noastră este să-i băgăm paiele sub bot și nu să-l chinuim suplimentar să facă neapărat ce vrem noi și să-i ardfem un bici să se scoale și să meargă acolo unde sunt paiele…

Adică, dacă site-ul dvs suferă, iar una dintre suferințele acestuia sunt datorită unei neinspirate alegeri a cuvintelor cheie, de ce să nu profităm de sugestiile de la Google!? Concluzia este că la alegerea termenilor de căutare să ne uităm și ce se mai caută!…

Degeaba vrem noi să vindem neapărat „grezie” când acest cuvânt înseamnă cu totul altceva. Poate ați vrut să spueți gresie! (Fac această paranteză pentru că am întâlnit „specialiști SEO” agramați și care de fapt habar n-aveau că sunt agramați, astfel că au introdus în codul sursă tot felul de aiureli… iar proprietarii care nu se pricepeau la SEO nici nu i-au putut controla, așa se face că a murit de tot calul!)

Sugestiile de cuvinte cheie pot decide

auto-sugestii-google-03
keyword la restaurant

Există situații când s-ar putea să fim oarecum șocați de ceea ce caută lumea pe internet, iar simptomul acesta nu este specific doar la noi, si merita sa fie luat in seama nu doar de cine face optimizare SEO in Romania, ci e valabil peste tot.

Luăm un exemplu, căutarea după termenul restaurant in TimisoaraVeți fi poate surprinși să constatați că, de fapt, oamenii caută mai mult „restaurante” decat „restaurant”! În parte așa este. Poate sunteți interesați să găsiți doar un restaurant, dar Google vă oferă o sugestie, alegeți din mai multe restaurante! De ce să cauți doar un anume restaurant?

Pe ceea ce am spus mai înainte își bazează existența firme de reclame, portaluri, site-uri publicitare, etc… Este interesant de știut, de ținut minte și cine face SEO să procedeze în consecință.

Mai mult, unii vor să găsească doar un restaurant bun, nu-i interesează care, așteaptă de la Google să ofere o variantă valabilă, ce se caută!? Iată, știm noi care este un „restaurant bun Timisoara” de exemplu…

Dinamismul unui search-engine, adică principiul unui motor de căutare

Marea problemă a sugestiilor provenite de la motoarele de căutare, în speță de la Google (noi vorbim doar despre acesta care este mama tuturor căutărilor din lume) constă în aceea că lumea este dinamică. Sau principiile de marketing se adaptează, cum doriți! Adică, pe românește spus, azi se caută una, mâine alta, ca magazinele online, ca muzica și ca vremea, toate-s schimbătoare.

Optimizarea SEO de succes, adică setarea unui site pe anumite cuvinte cheie și să funcționeze excelent, să fii în prima pagină de la Google, nu trebuie să inducă o stare de somnolență, căci este foarte periculos să crezi că dacă astăzi ești cel mai bun și mâine se va întîmpla la fel dacă nu alergi în continuare! Asta se întâmplă cu precădere în România, unde după mine spiritul de competitivitate este mai scăzut, puțini își doresc excelența permanentă. Lasă că-i bine, merge și-așa…

Cine are un site și-i pasă de el ar trebui să țină cont de toate criteriile astea de căutare, respectiv de setarea corectă de cuvinte cheie și să se mai verifice din când în când. Dacă el vinde pantofi roșii, ia să vadă nu cumva site-ul lui a rămas setat tot pe pantofii albi pe care-i vindea în urmă cu ceva vreme iar acum se miră că nu mai merge business-ul ca odinioară?

De fapt, cam asta înseamnă și ce face o tehnică de optimizare SEO, te adaptează în permanență la realitatea de zi cu zi.

Despre introducerea practica a cuvintelor cheie puteti citi pe blogul meu de web design respectiv in articolul Includerea de cuvinte cheie in pagini web