Optimizare pentru motoarele de căutare. Promovare

logo optimizare SEO

Optimizarea SEO, respectiv optimizare pentru motoarele de căutare a devenit una din principalele căutări pe Google. Este o obsesie. Toată lumea caută și întreabă: cum se face dom‘le optimizarea asta? Și, ca de obicei, sunt mulți care știu, mulți care oferă răspunsuri. Adevărul este însă nuanțat. Nimeni nu deține controlul absolut asupra modului în care apare ierarhizarea site-urilor, afișarea lor în SERP. Nimeni în afară de cei care conduc Google.

Fiecare dintre cei care se ocupă însă de optimizarea site-urilor știe însă ceva. Ce? O frântură, o metodă, ceva ce le-a mers odată. Dar, aici este o problemă. Internetul fiind la liber, navigarea și postarea în spațiul online creează problema credibilității sursei. În cine să ai încredere? Cine știe exact ce trebuie făcut pentru optimizarea unui site? Și, de fapt, cine știe ce este SEO cu adevărat?

optimizare pentru motoarele de cautare

Scopul optimizării unui site

Noțiunea de optimizare pentru motoarele de căutare a devenit deci atât de disputată, atât de propagată încât, de cele mai multe ori, nu mai vedem pădurea din cauza copacilor. Adică nu vedem esența poziționării unui site, înaintea sau după concurentul lui. Căci aici este nodul gordian, asta vrem cu toții când căutăm pe cineva ca la site-ul nostru să facă optimizarea pentru motoarele de căutare: ce se face ca să fii în față la căutarea cu Google?

Înainte de a defini noțiunea din titlu, vă dau eu de la început răspunsul cu ce se face pentru a fi în prima pagină Google. Ca să nu mai pierdeți timpul citind acest text. Dacă vreți să fiți găsit după căutarea „păpuși”, umpleți site-ul cu păpuși. Scrieți despre ele și puneți imagini doar cu păpuși. Iar Google va observa chestia asta și atunci când cineva caută „păpuși” va găsi și site-ul dvs. Adică să creați conținutul care vă interesează. Evident, la fel, în loc de păpuși poate fi vorba despre orice în site: optimizare SEO, web design, lăcătușerie, mașini, orice! Căci site-ul va fi găsit după conținutul său. Asta este. Simplu, nu!?

Ce este optimizarea SEO

Foarte pe scurt ar fi acele lucruri pe care le faceți pentru ca un site să fie găsit de Google. Și, mai mult, site-ul să fie afișat înaintea altora. Căci Google oricum găsește toate prostiile, de aceea este un motor de căutare. Dacă știi cum să cauți găsești. Dar optimizarea este făcută pentru aceia care caută pur și simplu un produs, un serviciu, un om. Nu au timp de scotocit internetul. Mai jos aveți un link unde vă explic și puțin mai tehnic despre sensul noțiunii de optimizare pentru motoarele de căutare.

>>> Optimizare SEO pentru neștiutori

Ca să nu vă răpesc timpul, un site se poate optimiza în mai multe privințe, și chiar se face astfel. În general, se poate spune că există două moduri principale, on-page, respectiv off-page. Să vă explic esența la fiecare.

Optimizarea unui site on-page

În această categorie aș include acele lucrări asupra unui site care vizează conținutul lui. Eu am părerea că sunt trei lucruri foarte importante, dar de fapt se poate lucra îndeosebi asupra a doar două. Adică, în primul rând, un site ar trebui să aibă conținutul codului sursă corect. Ori, în cazul site-urilor realizate pe platforme CMS scăpați de această grijă. Dacă aveți un site realizat în wordpress, singura dvs grijă ar fi aceea să nu vă apucați să modificați codul de programare.

Optimizarea imaginilor este importantă din două mari motive. Primul ar fi acela al vitezei de încărcare. O imagine descărcată direct de pe telefonul mobil sau dintr-un aparat de fotografiat va avea, aproape sigur, o dimensiune prea mare. Ca să înțelegeți, vă dau mai jos un exemplu concret.

Ați fotografiat o casă. Acolo ați fost în concediu și vreți s-o postați pe blogul dvs. O descărcați din telefonul mobil care face imagini cu 10 MB. Și o introduceți în site sau pe blog. Ați greșit. De ce? Păi gândiți-vă puțin la cel care intră pe site-ul dvs., cât timp i-ar lua să vadă fotografia? Mai ales dacă are o conexiune la internet ceva mai lentă. Aici s-ar putea face o optimizare. Reduceți dimensiunile imaginii, în loc de 10 MB să aibă doar 50 kB. În loc de o latură cu 1600 de pixeli să fie una cu 600 pixeli.

administrare site-uri

Dimensiunile imaginii sunt un prim element unde se poate face o optimizare SEO. Căci, sincer, ce rost are să descarc o imagine lată de 3200 pixeli când telefonul meu arată maxim 600 px!? Este o irosire de resurse, o pierdere de vreme.

La imagini, optimizare pentru motoarele de căutare înseamnă și denumirea și descrierea corectă a lor. Căci, puneți-vă în locul Google, Bing sau altele, ce se va putea înțelege dintr-o imagine care are descrierea „IMG1235178-tsd”? Cu totul altceva este „cabana Caprioara”… În acest fel, un motor de căutare va afisa (și) imaginea dvs când cineva caută cabana Căprioara.

>>> Proprietatea „alt” si rolul ei în SEO

Optimizarea textelor este la fel de vitală. Eu aș spune că mai importantă decât a imaginilor. Dacă site-ul dvs este despre „jucării din lemn”, să faci optimizarea SEO ar însemna ca în text să avem de nenumărate ori cuvinetele „jucării din lemn”!? Și da, și nu.

>>> Mărimea textelor dintr-un site

Da, ar trebui ca în texte să se vorbească despre jucării din lemn. Dar aceasta n-ar fi o bună optimizare pentru motoarele de căutare, căci ele ar considera că pot fi păcălite. Simplu. Pui de zece ori cuvintele „jucării din lemn”, le amesteci cu altele 300 dintr-un text și gata, ai optimizare SEO. Pe naiba! Dacă ar fi așa, lumea ar deveni un imens rahat…

>>> Articole SEO. Definiție și cum (nu) se scriu

Motoarele de căutare mai caută și alte elemente în textul dvs care să sugereze că într-adevăr este vorba despre jucării din lemn. Caută corelații între titlul paginii și descrierea acesteia. Și mai caută și ceva ce explic în subcapitolul de mai jos.

Optimizare SEO off-page

Spuneam mai sus că răspândirea unui keyword în cuprinsul unui articol din site-ul sau blogul dvs nu prea ajută. Adică dacă faceți doar asta nu câștigați mai nimic. Dar dacă într-un alt site găsim o referire către site-ul dvs. de genul „uite și acolo se fac jucării din lemn”, ca să păstrăm exemplul, dintr-odată se schimbă totul. Site-ul dvs devine relevant în privința acelor jucării. Da, uite, se spune despre asta și acolo, înseamnă că site-ul despre care se vorbește chiar este cu jucării din lemn.

Cu cât mai multe referiri, cu atât mai bine. În tehnica de optimizare pentru motoarele de căutare acest lucru se numește link-building. Adică să faci să se vorbească despre tine în cât mai multe locuri. Să fie legături spre tine… că faci jucării din lemn!

Am păstrat exemplul de mai sus ca să am un text unitar. Dar link buildingul se face la fel, pentru orice subiect ar avea un site, pentru optimizare SEO, pentru service auto, închirieri de masini, etc….

Tehnica de optimizare, cine și cum o face

S-ar putea să vă puneți problema: trebuie să știu eu optimizare SEO? Trebuie să mă ocup chiar eu și de asta, de optimizare pentru motoarele de căutare? Răspunsul meu este nu, nu trebuie să vă ocupați! Vedeți-vă de treabă, faceți ce știți să faceți și lăsați-i pe alții, dvs. să faceți bani ca să puteți să-i plătiți.

Însă trebuie să înțelegeți despre ce e vorba. Căci dacă înțelegeți fenomenul, atunci veți ști cu siguranță dacă aveți probleme. Adică să observați că nu aveți vizitatori pe site, într-un cuvânt nu sunteți vizibil pe internet. Căci SEO asta face, vă face vizibil în mediul online.

Și totuși, dacă nu e cazul să faceți SEO, cum alegeți pe cel care o face? Sau firma care să se ocupe de optimizarea site-ului!? N-aș putea să vă dau un răspuns 100% valabil. Recomandarea mea este să vă încredințați cuiva care vă înțelege business-ul. Cuiva care vă inspiră încredere. De multe ori am impresia că relația cu un prestator de servicii de optimizare SEO este asemănătoare cu cea cu un medic, cu un mecanic, contabil, avocat, adică lucruri ceva mai personale.

Cum găsești un specalist în SEO? Greu de spus. Internetul e plin de specialiști de consultanți, de optimizatori și optimizați. Ca și de cei care au nevoie. Important este însă că diplome sau atestate de calificare în jobul de optimizare pentru motoarele de căutare nu veți găsi.

>>> Google nu va emite certificate SEO

Așadar, sincer, totul se va rezuma pe „feeling” și pe teste și bani cheltuiți. Unii aiurea. Opinia mea este cea de mai sus, că trebuie să puteți colabora cu omul sau firma care se ocupă de site-ul dvs. Că vorbiți aceeași limbă.

Promovarea unui site

Optimizarea unui site înseamnă de fapt chiar acest lucru, să-l promovați. Adică dacă-l optimizați bine dpv al SEO, veți obține chiar acest lucru: promovarea site-ului. Doar că promovarea se va face în mod organic, adică prin calitatea sa intrinsecă.

Mai există și un alt mod de promovare, cel prin AdWords. Diferența dintre cele două metode de promovare o puteți găsi în articolul Optimizare pentru căutări organice sau prin AdWords

Aș putea însă să spun că dvs. înșivă vă puteți promova site-ul cel mai bine. Adică să-i popularizați conținutul prin rețelele sociale, să oferiți produse de calitate, să țineți legătura cu cei care vă scriu, să răspundeți la scrisori.

Iar despre supravegerea site-ului, despre observarea lui dacă merge într-o direcție bună sau rea singurul criteriu obiectiv este prezența lui online. Locul pe care-l ocupă în SERP-ul celor de la Google. Totuși, mai jos aveți linkuri pe care vi le recomand pentru studiu individual. Rețineți, singura sursă valabilă este cea oficială. Și mai sunt câțiva promotori de încredere.

>>> SearchEngineLand

>>> Google – News Help