Proprietatea „alt” si rolul ei in SEO. Unul dintre acestea…

alt din imagine pentru SEO
lipsa proprietatii alt are un efect penalizator dpv al SEO

Se trece cu foarte mare usurinta peste rolul proprietatii „alt” dintr-o „imagine” in tehnica de optimizare SEO a unui site. De ce? Sunt inclinat sa spun ca din incompetenta, dar veti spune ca iarasi ma dau mare si atunci mai bine zic ca din nepricepere…

Pentru un site oarecare, absenta acestei caracteristici „alt” dintr-o eticheta de „imagine” este oarecum asemanatoare cu lipsa unui ovar la femei. Ca sa glumim putin. Adica se poate trai si fara asta, femeia e la fel de frumoasa, ba poate mai mult, scapata fiind de o grija, dar din punct de vedere SEO este ceva mai grav. Cum si femeia e mai putin fertila, si site-ul are ceva in minus la SEO si este mai putin vizibil. Cand spun vizibil, pentru un site, acest lucru se refera exclusiv la felul in care este vazut de Google.

Absenta „alt” este vazuta de catre Google ca pe un semn al scaderii usurintei in exploatare a site-ului, ceea ce face mai putin fericit un utilizator, daca vorbim putin in termeni googlistici. Google, si in general toate motoarele de cautare, utilizeaza „alt” pentru a inlocui imaginea cu valoarea respectiva acolo unde browserul nu poate sau nu vrea sa afiseze un fisier de tip jpeg sau png, de exemplu, lucru pe care web designerii il stiu si nu prea.

Iar cei care se ocupa cu SEO ar trebui sa stie ca absenta acestei caracteristici duce la un anumit gen de depunctare. Personal nu cred ca este foarte mare, dar aceste erori insumate pot avea un efect vizibil. Sunt poate asemanatoare fortei valurilor asupra unui mal de nisip.

Unul dintre motivele pentru care creatorul de web design ignora proprietatea despre care vorbim, ar putea fi aroganta. Vorbesc serios. In general cei care fac site-uri sunt dotati cu tot felul de conexiuni la internet care mai de care mai rapide, cu tot felul de telefoane mobile, unele mai scumpe decat altele. Cei din Romania. Ma gandesc ca in SUA este altfel, cei care fac acolo web design sunt mai constienti, ma gandesc, din moment ce Google e acolo si sanctioneaza dpv SEO un site pentru absenta sau folosirea incorecta a proprietatii „alt”.

Stiti cum este? optimizarea SEO, sau doar SEO, cum vreti, tocmai asta inseamna, sa faci un site sa fie cat mai vizibil pentru motoarele de cautare, iar daca Google chiar asta vrea, sa faci in asa fel ca un site sa poata fi vazut cat mai usor si de cat mai multa lume, de ce sa faci pipi impotriva lui Google?

Hai noroc si baftaSEO!

citeste mai mult despre eticheta „imagine” si caracteristica ei „alt”