SEO pentru (non)blonde…

non-blond
non-blond, chiar rozaliu

Am tot vrut sa scriu ceva SEO despre cum deosebim calitatea la site-uri, dar dincolo de stupiditatea subiectului ma temeam ca prea suna a lauda de sine si m-am abtinut. Insa mi-am zis ca pana la urma asta e viata, unii castiga si altii pierd, asa ca imediat la intoarcerea din concediu i-am dat drumul la textul de fata… Dupa o discutie cu o fosta posibila clienta, care mi-a relevat (inca o data) faptul ca fiecare dintre noi trebuie sa ne cunoastem afacerea ca pe buzunarul propriu daca vrem sa reusim si sa nu fim calcati in picioare…

cautare-optimizare-seo-timisoara
Cel pe care l-am sters e inaintea mea doar pentru ca a platit la Google. Eu banii aceia-i dau nevestii…

Ei, zicea madama asta (nu stiu cum dau numai de blonde!) ca site-ul dumneaei oricum e pe prima pagina si nu vede de ce i-ar trebui un contract de SEO, la urma urmei ce e asta!? Asa m-am decis sa scriu si sa dau explicatii pentru fete mai brunete…

Deci, daca o sa cautati ceva cu Google si va uitati in capul paginii veti vedea cu siguranta niste mici etichete galbene pe care scrie „Anunt” sau „Ad”. (Asa avea doctorita despre care vorbesc!) Ei, astea inseamna ca sunt anunturi de tip Google! Adica oricine are o pagina pe internet, absolut oricine si aproape absolut despre orice, va putea sa apara la inceputul SERP-ului celor de la Google (felul si ordinea in care sunt afisate cautarile). Iar aparitia asta si clasarea incepand de la prima pagina se datoreaza doar faptului ca ai cumparat reclama si nu situatiei fericite ca ai un SEO eficient pe site.

Cu alte cuvinte… dai un ban dar stai in fata! Asa se zice, iar aici e valabil la fel, orice site poate fi propulsat in felul acesta.

Din punct de vedere al costurilor, respectiv sa apari pe prima pagina cumparand anunturi sau optimizandu-ti site-ul, este mai scumpa prima varianta. Cu siguranta. Marele avantaj al publicitatii prin anunturi este insa acela ca (la fel ca hartia de ziar) Google inghite orice aberatie daca platesti! Atunci, de ce sa mai facem SEO? Desigur ca este o intrebare buna, iar daca nu va intereseaza costurile o sa va dau o sugestie, doua, sa stiti de ce este superioara o optimizare de site fata de anunturi platite. De fapt, aceste anunturi inseamna chiar campania AdWords a celor de la Google.

Daca ati observat, anunturile cu etichete galbene sunt aproape mereu altele in functie de diferitele ore ale zilei, de locul de unde este accesat site-ul… Explicatia este oarecum simpla si depinde de bugetul zilnic alocat de fiecare proprietar de site acestei reclame. De setarea in functie de aria de distributie, de ora de afisare, de cuvintele cautate…

cautare-seo-timisoara
tot ca in imaginea de sus… nu e deloc concurenta neloiala, e un fel de atestare a slabiciunii

Adica, sa zicem, ai pentru o zi 100 de lei pentru reclama, ajunge sa spunem pentru 20 de click-uri pe anunt… daca ai prieteni care apasa pe reclama ta doar asa, ca sa-ti consume bugetul… s-a dus naibii reclama pe ziua respectiva! Spre seara nu mai existi, intra altcineva in locul tau… sau poate suplimentati fondurile de publicitate, daca tot n-aveti ce face!

Ei, acum calculati cate zile sunt in luna, cand vreti sa fiti pe prima pagina… si precis veti intelege cat costa in comparatie cu un contract de optimizare SEO. Asta este diferenta, in primul rand la pret, apoi banii aceia platiti pe reclama tot clientul o sa-i plateasca. Adica dvs.

Cam asta e diferenta dintre o optimizare SEO seriuoasa si o campanie AdWords. cea de-a doua este poate mai potrivita companiilor mari, de genul Coca-Cola sau Philips sau mai stiu eu, pentru care reclama inseamna altceva decat pentru dvs care aveti un magazin de cadouri…

Deci, conteaza sa fii pe prima pagina Google, dar conteaza si cu ce costuri.