
Aflați cum să scrieți „tehnic” un articol, cum să aveți un blog care promovează. Optimizarea SEO este acel proces prin care transmitem motorului de căutare informații despre conținutul site-ului. Cu cât avem un conținut mai relevant și cu cât îl transmitem mai bine, cu atât Google ne va plasa mai sus în căutări. Cel mai uzual mijloc de a ne promova site-ul este blogul.
1 Dați titluri percutante care să transmită informație
Un titlu care este bine compus va atrage atenția și va îndemna vizitatorul să acceseze site-ul. Or, așa stând lucrurile, este limpede că un site optimizat SEO va avea în titlu un keyword de bază. Scrieți titlurile pentru oameni, să aibă sens, nu le faceți pentru motoarele de căutare. Renunțați la titlurile de genul Acasă, Despre noi, Lucrări, etc. Un copywriting de calitate se vede începând din titlu.
2 Folosiți titluri bogate dar nu exagerat de lungi
Google dar și alte motoare de căutare vor citi de regulă primele 60 de caractere dintr-un titlu. Prin urmare, dacă aveți un titlu format din 25 de caractere veți pierde 35 de semne. Pe acestea le-ați putea folosi ca să transmiteți un keyword. Dacă aveți un titlu lung de 100 de caractere iar cuvântul cheie este la sfârșit, iar n-ați făcut nimic! Rețineți că optimizarea SEO începe cu titlul.
3 „Agățați” cititorul din primele propoziții
Un copywriter profesionist știe că o regulă de bază este aceea de a capta cititorul. Dacă el înțelege despre este vorba din titlu și dacă din primele propoziții îi obțineți interesul, atunci aveți șansa să vă citească până la sfârșit. Or, dacă vă citește, înseamnă că și Google va înțelege despre ce este vorba în textul dvs., în site-ul dvs. Iar dacă aveți cititori care stau până la sfârșit, atunci aveți chiar un text interesant. Asta este SEO!
4 Reguli de machetare, SEO și copywriting esențiale
- Faceți din primul paragraf o mică descriere despre conținutul textului. Dacă aici nu există un cârlig pentru cititor, atunci nu mai aveți șanse la atenția lui.
- Evitați cu orice preț formule de genul „după cum bine știți”, „este știut faptul că” și altele asemănătoare. Dacă tot se știe, atunci nu mai citește nimeni.
- După primul paragraf urmează un mic cuprins. Astfel, cititorul va avea șansa să meargă direct acolo unde-l interesează. Și va aprecia acest lucru.
- Scrieți textul fără propoziții super-elaborate și greu de înțeles. Un SEO de calitate se ocupă și de existența linkurilor de referință în text. Copywritingul de calitate este destinat tuturor nivelurilor de educație.
5 „Spargeți” textul în capitole cu subiecte distincte
Chiar dacă începeți bine, după ce folosiți texte lungi și greoaie vă veți pierde vizitatorul de pe site. Paradoxal, să faci copywriting nu înseamnă să scrii mult. Nici puțin, ci atât cât trebuie. Iar SEO nu presupune popularea la nesfârșit a unui text cu așa-numitele keyworduri. Folosirea sinonimelor este alternativa inteligentă.
6 Intercalați imagini bine optimizate SEO
Un articol sau o postare pe blog fără cel puțin o imagine… parcă e mâncare fără sare. Introduceți însă doar fotografii cu dimensiune adecvată și cât mai corecte compozițional. O imagine proastă poate strica textul din care face parte. Nu faceți site-ul mai lent decât trebuie, căutați ca aceasta să aibă toate meta tagurile necesare. Și nu uitați de copyright, dacă nu folosiți imagini care vă aparțin atunci alegeți fotografii libere de drepturi. (Știu că românii nu obișnuiesc să cumpere licențe de folosire…)
7 Folosiți materiale video pentru ilustrarea articolelor
Articolele dvs pot primi o notă de superioritate dacă oferă drept sursă de documentare sau de exemplificare materiale video. SEO pentru acestea se face însă ceva mai dificil, asta pentru că Google încă nu poate folosi inteligența artificială pentru „a citi” videoclipurile. Probabil însă că peste câțiva ani situația se va schimba. O regulă de bază este aceea de a nu include filme în text, ci de a le încorpora.
Rezultatul aplicării acestor reguli de SEO și copywriting
Dacă veți aplica regulile de mai sus veți avea mari șanse de a fi indexat de Google. De a fi prezentați în poziții cât mai favorabile în căutări. Însă, nu este deloc o garanție. De ce!? Pentru că așa cum v-am spus la început, v-am oferit reguli tehnice.
Să scrii un text atrăgător, să fii copywriter bun mai presupune și altceva. Mă refer la talent și la un anume simț. Acesta din urmă este despre a intui subiectul cu adevărat și despre o anume erudiție care vă dă soluția cea mai potrivită.
Opinia mea este însă că dacă aveți o anumită și suficientă „aplecare”, veți avea șanse să vă mențineți cititorii pe site. Ceea ce nu este deloc puțin și deloc inutil. Optimizarea SEO și deci promovarea unui site tocmai pe aceste lucruri se bazează. În fond, pe interesul pe care-l treziți! Un text care vă adoarme nu are nicio valoare.
Scriitor, blogger, creator de conținut… influencer; cum și de ce!?
Optimizare SEO pentru fotografii
Articolul de blog și reteta succesului. Ponturi pentru texte bune