
Nu putem vorbi despre promovarea unui site dacă nu ne sunt clare primele două principii de bază. Veți afla care sunt acestea și de ce sunt sunt fundamentale. Mai întâi vor fi enunțate pentru eliminarea oricăror dubii.
- Existența în site a unei secțiuni interactive, care în general conține articole și este numită generic blog;
- Conținutul textelor din blog și relația cu obiectivul site-ului.
Iar în continuare să detaliez subiectul punând accent pe elementele esențiale.
Ce este un blog și ce importanță are
Presupuneți că sunt câteva site-uri care vând în general același tip de produs. În principiu pot fi optimizate la maxim fiecare dintre ele. Adică dpv tehnic pot fi la fel de bune fiecare dintre ele, iar fiecare pot să conțină un număr comparabil de produse. Bun, atunci, apare întrebarea, dacă tot sunt cam cu același conținut și pot avea aceeași calitate tehnică cum le diferențiază Google? Cum înțelege care dintre acestea este mai bun?
Răspunsul este unul simplu și se referă la cel mai important criteriu. Va fi considerat mai bun acel site care are un conținut mai bun.
Mai înainte am spus că tehnic vorbind toate site-urile ar putea fi la fel de bune. Și totuși, care ar fi elementul care ar putea să le diferențieze? Acela cu care poți jongla astfel încât să-ți depășești concurența? Simplu: calitatea textelor din site, atractivitatea lor. Ele sunt reunite într-o așa-numită secțiune de blog. Blog nu este decât o denumire generică.
Detașarea blogurilor între ele
Noțiunea de blog ar putea să vă deruteze, aceasta pentru că ea mai este folosită și la a descrie o tehnică de realizare a unui site. Se zice că-ți faci un blog, când de fapt este vorba de un site. În general, un site are câteva pagini cu conținut stabil și relevant, și o categorie de pagini (articole sau postări) care se tot adună. Ele reprezintă de fapt secțiunea cea mai citită a unui site. Aceea de unde afli de ce sunt bune serviciile tale și unde li se descriu proprietăți. Când ai noutăți le pui într-un blog. Apare o nouă tehnică pe plan mondial scrii o postare pe blog.
Acesta este blogul, o secțiune a site-ului care influențează cititorul, respectiv vizitatorul. Cu cât ai mai multe articole, cu atât crește șansa să ai mai mulți vizitatori. Cu cât articolele tale de blog sunt mai interesante, cu atât vizitatorii vor sta mai mult pe site. Pentru a măsura influența timpului petrecut pe site de către vizitatori s-a inventat criteriul „rata de respingere”. Nu trebuie explicat, este o denumire intuitivă.
Așadar, aceasta este rețeta succesului: articole adăugate constant care în consecință determină un blog interesant.
Cum facem texte atrăgătoare
Atractivitatea unui text de pe blog face ca acesta să țină cititorul sau dimpotrivă. Adică să abandoneze articolul de blog și implicit site-ul. Ca să fiu sincer, aici este partea cea mai grea a unui articol, indiferent dacă e vorba de unul scris pentru un blog, ziar sau face parte dintr-o publicație.
Să ții în priză cititorul! Este visul oricărui scriitor sau creator de conținut conform timpului nostru. Asta necesită câteva calități esențiale aș zice eu. Dacă aveți încredere în experiența mea de copywriter, aș putea să vă dau câteva sfaturi.
- Începeți cu partea importantă, cu conținutul de facto al textului. Altfel s-ar putea ca vizitatorul dvs să se simtă păcălit. Și pleacă dacă are senzația că articolul de blog nu este despre ce spune titlul. Și vă crește rata de respingere. Adică astfel veți selecționa doar cititorii care sunt interesați de textul dvs pe blog.
- O formulă pe care trebuie să o evitați cu tot dinadinsul este „după cum bine știți”. Sau altele similare, adică „după cum se știe”, „este binecunoscut faptul”… Dacă vă începeți textul cu aceste cuvinte, logic că nu veți spune nimic interesant. Dacă tot se știe, de ce și-ar pierde cineva vremea să vă citească!?
- Nu vă propuneți articole nici lungi și nici scurte. Faceți-le atât cât trebuie! Dacă scrieți prea mult veți bate apa-n piuă. Prea scurte veți omite amănuntele care interesează. Știu, există tot felul de auto cunoscători, care spun cât trebuie să fie un text. Și pe mine m-a preocupat chestiunea aceasta. Am ajuns însă la concluzia că Google nu impune nicio limită. ceea ce este și firesc.
Alte sfaturi pentru un blog bun
- Evitați supra optimizarea unui text. Adică dacă vreți să se promoveze după un cuvânt să folosiți acel cuvânt atât de des încât să devină obositor.
- Dacă aveți texte mai lungi este bine să le spargeți cu subtitluri. Asta înseamnă că vor fi mai ușor de citit. Acest lucru este doar în interesul dvs.
- Obișnuiți-vă să citați sursele de unde ați luat informații. Este o dovadă de bun simț jurnalistic ca să spun așa.
- Străduiți-vă să scrieți cât mai corect gramatical.
- Nu introduceți imagini decât în măsura în care sunt necesare pentru explicarea textului. Pentru argumentarea informației din articolul de pe blog.
Evident că mai sunt reguli, dacă-mi este permis să spun așa. Sunt mai multe criterii care transformă un text banal de blog într-unul care se răspândește ușor pe internet. Și dincolo de toate aceste criterii, ar mai trebui spus și de talentul scriitoricesc. Este ceva ce nu se poate da, în schimb, uneori, talentul se poate compensa cu foarte multă muncă.
Cum scrieți pe site așa cititori și clienți primiți
Scriem site-uri, scriem bloguri și citește dracul