Care este rolul articolelor scrise SEO, la ce folosesc ele într-un site? Dacă este vorba de doar un text… la nimic! Nu prea aveți ce face cu el, poate doar dacă ați fi singur pe lume… La modul serios vorbind, în general, dacă site-ul dvs este corect tehnic, dacă a beneficiat și de o optimizare făcută inteligent, dacă are un conținut adecvat, articolele scrise în tehnica SEO vă detașează de concurență.
Dacă vreți să știți ce putere au articolele SEO asupra unui site va trebui să citiți cu atenție acest text. Treptat, pentru că voi începe cu explicarea conceptului și a felului în care influențează un text, o postare, un produs nou adăugat, o promoție… toate fiind reunite sub denumirea generică de articol SEO.
Așadar, în textul de față voi explica de ce deveniți mai buni (mă rog, site-ul dvs este mai bun) dacă aveți grijă să introduceți periodic în conținutul acestuia câte un articol bine scris, optimizat SEO, care să corespundă necesităților dvs.
Articolul și echivalența cu produsul, obiectul…
Un articol nu trebuie înțeles ca un text de ziar care vrea să iese în față și să adune cititori, ci ca un element de inventar al unui site. În general, un site este alcătuit din câteva pagini principale, iar de fiecare pagină sunt legate altele, acestea din urmă se adaugă și se modifică mereu, ele definesc direcția unui site. Optimizarea SEO, în ansamblul ei. Dacă vorbim despre un blog, articolul este postarea. Dacă avem de-a face cu un magazin online, articolul este un produs nou, o promoție de produse.
Orice construcție solidă este formată din elemente, iar acestea sunt legate între ele printr-un liant. Comparația este binevenită pentru a ilustra soliditatea unui site.
Originea conceptului de articol SEO
Ocupația de redactor web, de content writer sau editor de conținut (veți găsi pe internet toate aceste denumiri, ba încă și mai multe) a apărut, în mod evident, concomitent cu dezvoltarea mediului online. Dar mult mai puternic de la apariția marelui Google.
Cum a influențează Google toate aspectele legate de un content writer, de optimizarea site-urilor dacă ne oprim doar la aceste aspecte? Explicațiile sunt simple și sunt legate de felul în care se făceau căutările în urmă cu mulți ani. Pe scurt, principiul era acesta: un site care tratează tema „x” va conține o sumedenie de cuvinte „x”! Punct. Ca atare, vechile motoare de căutare de la Yahoo, Altavista, AOL și care or mai fi fost căutau câte cuvinte „x” sunt într-un site. Și făceau ierarhia în funcție de acest scor. Era dacă vreți cel mai primitiv mod SEO de a privi un site.
Abuzurile nu au întârziat să apară, iar viitorii specialiști de la Google au înețeles de unde provin acestea. Webdesignerii introduceau cuvântul „x” în site de nenumprate ori, când trebuia și când nu trebuia. De exemplu, era scris cu culoare albă pe o pagină albă de nenumărate ori cuvântul „x”. Motoarele de căutare (atunci nu era Google) erau derutate și credeau că pagina respectivă este super-relevantă în ceea ce privește „x”.
Practic, motoarele de căutare erau păcălite de către webdesigneri, iar aceștia treceau drept oameni deștepți, pentru că nimeni altcineva în afară de ei nu știa să facă acest lucru.
Cum se făcea trafic în SEO primitiv
Am spus mai sus cum un webdesigner păcălea yahoo-ul și pe toate fraierele de motoare de căutare până nu au venit Sergey Brin și Larry Page cu un nou concept de căutare pe internet, respectiv ceea ce astăzi este Google. Eliminarea abuzurilor nu a fost și nu este o treabă ușoară. Dar să le luăm pe rând.
Ierarhizarea site-urilor în SEO primitiv (ce-mi place cum sună!) se făcea, sintetic vorbind, pe baza a două criterii: abundența de cuvinte cheie și volumul de trafic. Despre primul am vorbit deja. Acum să trecem la crearea unui volum semnificativ de trafic spre site.
Ca să ai mai mulți vizitatori pe site, de fapt mai multe accesări, căci nu era foarte bine definită diferența dintre accesare și vizitare a unui site, se introducea în site cuvântul „y”, tot așa, bine mascat, să nu știe nimeni decât cel care a făcut web designul, căci doar el era cel mai bun! Practic te înrobea un astfel de meseriaș!
Cuvântul „y” era un cuvânt ce căuta toată lumea: de exemplu sex, porno, curve… Cam astea se căutau în primii ani ai internetului sălbatic. Oamenii căutau „y” și ajungeau la site-ul tău, care era de fapt despre „x”! Nu conta că a stat o secundă, a văzut că e țeapă, că nu-i nimic despre sex și a plecat! Dar scopul a fost atins. Adică s-a făcut trafic și site-ul a ajuns în față, a devenit popular.
Astea erau șmecheriile, cu nu mulți ani în urmă.
Noutățile introduse de Google în căutarea site-urilor
În primul rând, cea mai mare inovație în tehnica de interogare și ordonare a site-urilor a fost introducerea conceptului de „The content is King”. Altfel spus, site-urile sunt listate în SERP (Search Engine Results Page) după valoarea lor intrinsecă. Adică nu mai are relevanță dacă ai 10 sau 100 cuvinte „x” într-un site, esențial este ca site-ul să trateze tema „x”. Aceasta este cea mai mare inovație, de fapt cheia succesului Google!
A fost introdusă-dezvoltată noțiunea de „spam”, adică dacă un site va fi construit așa cum am spus mai sus, cu o mulțime de cuvinte „x” răsfirate prin paginile lui, mascate, ascunse, totul pentru a înșela motorul de căutare și deci publicul, acel site va fi retrogradat în căutări, ba chiar nu va mai fi arătat deloc. Este ceea ce se numește „penalizare Google”.
De fapt Google a introdus mult mai multe elemente, dar nu despre aceasta vorbim noi acum, revenim la influența articolelor SEO. Este deja aproape vizibilă semnificația lor.
Articolele SEO, că sunt ele texte sau imagini sau produse dintr-un magazin online trebuie să trateze tema declarată. Sau ele definesc tema, cum doriți. Așadar, ca să accentuezi o anumită direcție a unui site trebuie să scrii despre „x” nu să scrii „x”!
>>> Promovarea unui site prin conținut
Mai jos aveți prezentată schematic și succint ideile de bază ale ierarhizării site-urilor, veți înțelege principiul identificării valorii unui site. Ca atare veți înțelege rolul și de ce e nevoie de articole SEO.
Elemente de ierarhizare la un site
Felul în care Google ordonează site-urile în pagină, renumitul SERP se datorează unui algoritm. Acesta este de fapt o formulă de calcul, un sistem care ordonează site-urile în funcție de valoarea lor. Și am ajuns la nodul gordian al problemei: care este acest algoritm? Adică, în funcție de ce se ierarhizează site-urile? Ce stă la baza întregii filozofii SEO?
Realizați că dacă eu aș cunoaște acest algoritm nu aș sta acum să-mi pierd noaptea scriind, aș fi undeva pe o plajă, probabil, aș face în mod direct ceea ce altfel o fac cu destul efort. Și mai vreau să spun că minte cine spune că știe SEO, că optimizarea unui site este floare la ureche pentru el…
>>> Promovează-te singur, învață SEO de la Google!
Totuși, din experiență, din sursele oficiale ale celor de la Google, pot spune cu siguranță că sunt câteva direcții de care se ține cont la sânge. Și sunt logice și de bun simț, nu are rost să creăm o polemică pe această temă. Ca să fiu și mai scurt, am redus la maxim elementele componente și am extras doar esența.
Web design-ul site-ului
Contrar părerii majorității web designerilor, a majorității celor care fac SEO sau a chibiților care se duc doar pe stadion și citesc numai bilete de autobuz, să faci web design nu înseamnă doar să te rezumi la felul cum arată site-ul pe monitor. E ceva mai mult, construcția unui site începe întotdeauna cu un proiect, cam ca la o casă: suprafață, materiale, surse de energie…
Site-ul are și el aceste elemente componente, respectiv hosting, limbaj de programare sau platformă CMS de implementare, public țintă, etc.
Dacă, de exemplu, atunci când navigați de pe telefonul mobil pe un site riscați să atingeți două butoane dintr-odată cu un singur deget, aceasta se numește o experiență proastă a utilizatorului. Google o observă și va depuncta site-ul la acest capitol, va promova pe altul care funcționează mai ușor. Și mai sunt elemente, care aparent nu înseamnă mare lucru, totuși ele fac parte din întregul care se numește web design.
Sau viteza de încărcare a acestuia, și ea contribuie la plasarea site-ului mai în față sau mai în spate…
>>> Cel mai bun web design: alege wordpress!
Optimizarea și mentenanța SEO
Cele două proprietăți din titlu ar putea foarte bine să fie tratate în mod separat, fiecare dintre ele este vitală la existența unui site. Subliniez că alături de web design, optimizarea SEO și mentenanța fac un întreg. Dacă un site nu este optimizat SEO, el nu va fi găsit. Simplu, toată munca webdesignerului se duce de râpă. Dacă administrarea (mentenanța) site-ului nu se face în mod inteligent, site-ul va dispărea curând, adică nu va mai fi găsit. Veți ajunge la el doar dacă-i știți adresa.
Și fac observația că de regulă un web designer nu e totuna cu un programator, deși ambii ar putea sta foarte bine în același corp. (Destul de rare sunt însă cazurile în care cei doi sunt aceeași persoană.) În schimb, un webdesigner va intra foarte greu în pielea unuia care face SEO. Și aș putea spune că și invers. Iar asta nu pentru că unul ar fi mai deștept decât altul, ci pur și simplu din cauza diferențelor de viziune, de concepție. Fiecare gândește altfel.
Totuși, am mai întâlnit și oameni care le fac pe amândouă. Mai rar, dar sunt… Însă greu de găsit!
>>> Este mai important SEO sau web design? Dar mentenanța?
Prospețimea (actualizarea) site-ului
Frecvența de introducere de noutăți în site este un ingredient care influențează ierarhizarea site-urilor. Google recomandă dealtfel și folosirea unui sistem de menținere a interesului vizitatorului, iar aceasta se poate face prin texte noi, respectiv articole (postări), produse și promoții în cazul magazinelor online. Acesta este și motivul pentru care mare parte din site-uri au înființate bloguri pentru noutăți.
Se poate pune întrebarea, am și auzit asta de multe ori: bine, dar site-ul acela nu are nimic nou și tot în față este! Eh, nu e chiar nimic nou, ceva este, doar că optimizarea unui site, respectiv lucrările de SEO care se fac asupra lui, nu sunt întotdeauna lucruri vizibile. La fel de adevărat este însă și faptul că dacă un site cu cât este mai bine optimizat, cu atât mai mult timp „stă sus”.
Paragraful de mai sus are și o reciprocă: dacă un site rămâne în primele poziții ale căutărilor Google, nu înseamnă că el este atât de bun și solid, ci doar că are o concurență slabă. Reciproca ar putea fi aceasta: un site asupra căruia se lucrează va trece în fața altuia dacă se lucrează bine!
Ce mi-au plăcut mie (întotdeauna) definițiile!
Concluzie și esența despre dezvoltarea web
Și ar mai fi de spus multe. Dar se va naște în dvs o întrebare de genul: „De ce să cred eu pe acest om și nu pe altul!?” Mai ales că sunt și alte site-uri unde vi se explică aceste noțiuni, iar unele se deosebesc destul de mult de ce este aici. Oho, despre optimizare SEO, despre articole chiar aveți de unde citi!…
De felul în care vă dați acest răspuns depinde succesul site-ului dvs. Adică este o decizie care vă aparține și este bine să o luați în cât mai mare cunoștință de cauză. Trebuie să înțelegeți cât mai mult, nu să știți cum se face, ci să înțelegeți de ce se face un anumit lucru într-un anumit fel.
Tot ce am scris mai sus a avut un singur scop: să demonstreze importanța unui web editor, a unui content writer sau redactor de conținut. Dacă este bun, acesta va face ca site-ul dvs să fie bun! Pentru asta sunt articolele SEO, la astă vă sunt utile…
Vă recomand să mai vedeți și ce spun alții…
» The Rise And Fall Of Content Farms (Creșterea și decăderea fermelor de conținut) Este o analiză făcută asupra influenței vizibilității unui site în funcție de calitatea conținutului din el. Se vorbește despre așa numitele articole optimizate SEO furnizate de firme specializate în acest sens. În România, echivalentul cel mai vizibil și mai ușor de înțeles sunt textele copy-paste, adică iei de pe un site și pui pe altul. Sau site-urile specializate în furnizarea de texte slabe de conținut, fără originalitate…
» Who should optimize content: SEOs or content writers? (Cine ar trebui să decidă optimizare unui site: tehnica SEO sau editorii de conținut?) O discuție interesantă. Eu nu-mi pun această problemă pentru că, din fericire, le fac pe amândouă. Eu decid, eu lucrez, eu mă gândesc la viitor…