Autoritate și advertoriale la site-uri. Importanța la SEO

Aitoritatea site-urilor si relevanta pentru SEO
Aitoritatea site-urilor si relevanta pentru SEO

Ce este un guru SEO și autoritatea unui site? Zero barat!

Am să încep cu o axiomă. „Cu cât sunt mai mulți ignoranți, cu atât apar mai mulți deștepți!” În SEO este la fel. Adică dacă sunt tot mai mulți oameni care folosesc internetul, care vor să se promoveze, care au o mică afacere, un magazin, orice, cu atât sunt mai mulți care te-nvață cum se face asta. (Aceștia din urmă se numesc „guru SEO”!)

Ați primit desigur mailuri cu oferte de promovare în tot felul de site-uri care au autoritatea nu știu ce cifră. În ziarul cutare sau cutare… Care sunt relevante. Iar atașat acelui mesaj este de obicei o listă cu site-uri și publicații. Ce indice de autoritate au și cât costă publicitatea în el.

Tool de SEO cum se calculeaza autoritatea unui site, domeniu...
Mai demult exista o „modă” să calculezi ce autoritate ai la site, in funcție de asta se făceau preturile la publicitate…

Autoritatea site-urilor și relevanța lor

Dacă veți căuta pe internet răspunsul la întrebarea „ce este autoritatea unui site”, o să dați de o mulțime de firme de marketing. Fiecare explică științific ce formulă se folosește pentru a vă calcula autoritatea, care este o cifră de la 0 la 100. Și de ce este importantă și cum prin aceasta veți fi clasați înaintea concurenței. Iar în subsidiar, evident, vă oferă niște servicii de SEO!…

De exemplu, un site nou înființat ar avea autoritatea zero. Unul mai vechi ar trebui să aibă eu știu, 50-60-80 ca să fie bun. Da, dar nu veți ajunge la acest nivel dacă nu băgați niște servicii de optimizare în site. Ați prins ideea, nu?

Cum crește autoritatea unui site. Este relevant pentru SEO?

În fond, dacă vă gândiți bine, autoritatea unui site este același lucru cu relevanța lui. Nu!? Și dacă mergem mai departe cu un raționament logic, este firesc ca Google să arate un site înaintea altuia pentru că ar fi mai relevant. Adică față de o anumită căutare este posibil ca un site să fie mai bun ca altul. Sunt noțiuni de bun simț. Ceea ce nu înțeleg marea majoritatea a acestor guru de SEO. Care ne explică ei cum trebuie…

Ca să creșteți autoritatea (sau relevanța, ziceți-i cum vreți) trebuie să „umblați” în primul rând la conținut. Adică să oferiți în site acel conținut pe care-l caută cineva. Or, pentru asta, trebuie să vorbiți despre subiect. Să aveți linkuri relevante. Concret, am putea defini cele două direcții:

  • SEO on page, adică să vă optimizați site-ul în interiorul lui, codul sursă, imagini, text, titluri, meta taguri…
  • SEO off page, respectiv unde este prezent site-ul dvs, dacă vin spre dvs legături de la site-uri importante la subiectul respectiv. Adică funcționează principiul cu cine te aduni, acela ești.

Creșteți singuri relevanța site-ului. Puteți!

Întrebare: puteți să vă faceți singuri o creștere de relevanță a site-ului? (A autorității dacă vreți…) Desigur. Populați-vă paginile cu conținutul relevant, acela care contează, acela pentru care v-ar căuta cineva. Voi sublinia câteva aspecte pe care să vă axați. Nu știu dacă le voi expune în ordinea corectă, este ordinea care mi se pare mie firească.

Conținutul paginilor web trebuie să fie cât mai bun

Cel mai bine ar fi să vă explic două tehnici de creare de conținut. Sunt executate deja de ani buni, trebuie să vi le explic mai întâi.

  • Tehnica 10x a apărut prin 2014-2015, cam pe-atunci. Asta însemna că dacă aveți a vă lupta cu o concurență acerbă, copiați-i conținutul și faceți-l mai bun. Adică, asta ar fi similar cu a lipiți bucăți de text astfel ca să fie un conținut mai mare. Sau fotografii mai multe cu același conținut. Ideea era ca să atrageți atenția că e mai mult conținut bun pentru a obține linkuri noi.
  • Tehnica Skyscraper este cam același lucru. Se axează pe crearea de conținut mai lung, mai mare, bazat pe ce au concurenții. Să le copiați inclusiv linkurile. Unii spun că pentru SEO această metodă este mai rea decât tehnica 10x.

Sunt tehnicile de mai sus cele mai bune? Opinia mea este că nu neapărat. Pentru că dacă sunteți atenți la ce rezultate vă oferă Google atunci când căutați ceva veți zice: cum puii mei ăștia-s înaintea mea!? Este exact ceea ce încerc să vă sugerez: să concatenați (lipiți) niște conținuturi luate din mai multe părți și să le prezentați ca fiind ceva mai bun… nu înseamnă este neapărat așa.

Unde începe și unde se sfârșește originalitatea

Pe de altă parte, nu veți putea să inventați apa caldă, mersul pe jos și nici roata de la bicicletă. În presă există o vorbă: ziar din ziar se face ziarul! Asta înseamnă că informațiile sunt cam aceleași, ziua are 24 de ore, săptămâna 7 zile și totuși ceva face diferența. Ce deosebește un site de altul? Chiar dacă au același subiect…

Răspunsul este unul singur, la fel ca la ziare: modul în care se prezintă informația. Cum o faci mai utilă, cum o pui în pagină, cum faci SEO și de fapt cum o faci originală.

Dacă mă-ntrebați pe mine cum să faceți un text original folosind aceleași informații, n-aș putea să vă dau o rețetă absolută. Totul depinde de la caz la caz. Dar este ca-n proză, dacă ții cititorul pe site ai câștigat! Înseamnă că a găsit ce trebuie, ce a căutat…

Linkurile din ziare, autoritatea acestora, ce zice Google

Deci, revenind la chestiunea de la începutul textului. Este importantă apariția dvs într-o publicație? Respectiv într-un ziar online, site de știri, cum vreți să-i spuneți. Desigur, să vină spre dvs, spre site-ul dvs, un link dintr-o publicație este foarte bine. Face parte din ceea ce se numește SEO off page. Respectiv link-building.

Pentru ca linkurile acestea să-și facă însă efectul, trebuie să fiți atenți la felul în care vin acestea spre dvs. Respectiv la ceea ce aș numi generic „ancoră”. Adică felul în care vă „agățați” de un site.

Eu sunt împotriva ideii de publicitate selectivă. A fost pe vremuri, între timp lucrurile au evoluat. Dacă aveai un site producător de mobilă nu aveai voie să fii pe un site cu dame de escortă. Adică ți se limita dreptul la publicitate.

Totul a evoluat, au apărut etichetele „nofollow” iar apoi „sponsored” și „ugc”. Dacă aveți un link activ în advertorialul sau bannerul de pe site-ul unde vă faceți promovarea. 

În ceea ce privește autoritatea aceea despre care vorbeam la începutul textului, aceea calculată cu formule de către agențiile de marketing, abandonați-o! Uitați acest subiect. Nu contează, nu are importanță. Aveți la sfârșit două  linkuri pe această chestiune. Pentru că așa sunt oamenii, dacă le zic cei apropiați ceva… nu cred! Ei trebuie să citească în altă parte, să vadă cu ochii lor ce zic alții!…

» Ghid SEO pentru începători

» 7 sfaturi pentru a scrie articole SEO care vă promovează

» Understanding Topical Authority: Insights from Google’s John Mueller

» Google On Topical Authority: Don’t Worry About It

Despre Matei Bitea 193 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...