Faptul că aveți un site încă nu înseamnă foarte mult sau chiar deloc. Aceasta pentru că există două moduri distincte de a privi un website, respectiv cel al web designerului și al celui care îl promovează, cel din urmă fiind și cel care structurează conținutul site-ului. Aceste două direcții sunt de cele mai multe ori incompatibile și antagonice, ceea ce face ca site-ul dvs să nu-și atingă scopul pentru care a fost construit.
Primul, web designerul, se concentrează pe partea de logică, de structură, estetică. Cel puțin teoretic. Un designer de site crează ceva logic și care să arate bine. Însă și partea aceasta de creație este subordonată dorinței clientului. Care, în mod firesc, atunci când face comanda unui website are deja ceva în minte. Chiar dacă nu recunoaște deschis are el ceva idei, a văzut undeva ceva, etc.
Observați că nu se pune încă problema de promovare, nimeni nu se întreabă despre SEO, despre AEO nici atât. Nimeni nu întreabă pe cineva care se ocupă de marketing despre cam cum ar trebui făcută structura site-ului? În ce logică să lucreze acesta? În imensa majoritate a cazurilor, în această etapă, totul se reduce la un singur aspect. Respectiv la ce se vede pe monitor, la formulare de contact, la estetică, la logo.
Or, scopul unui site este de prezenta ceva, de a vinde sau de a difuza informații. Desigur că acestea sunt căutate de cineva interesat. Iar ca să le găsească site-ul trebuie optimizat (pregătit) astfel încât site-ul dvs să fie găsit. Dacă paginile cu produsele și serviciile nu apar pe internet (sau apar undeva prin spate, unde practic nu le caută nimeni) atunci investiția dvs este inutilă.

De ce aveți nevoie de optimizarea site-ului
SEO clasic nu a murit și nu a fost scos din utilizare, chiar dacă a apărut conceptul de AEO. Acest ultim concept duce SEO la un nivel superior și înseamnă „Answer Engine Optimization”
AEO Este o strategie de optimizare care vizează ca site-ul sau conținutul dumneavoastră să ofere răspunsuri directe și concise la întrebările utilizatorilor, astfel încât aceste răspunsuri să poată fi preluate și afișate de motoarele de căutare (și de noile „motoare de răspuns” bazate pe AI). Totul fără ca utilizatorul să mai fie nevoit să dea click pe un link.
Despre noțiunea din urmă voi vorbi în alt articol. Deocamdată ar trebui să rețineți că baza promovării site-ului dvs este un SEO corect și eficient.
Cum spuneam, cele două viziuni asupra website-ului dvs sunt contrare. Ideal ar fi nu ca acestea să fie identice, căci n-ar trebui, fiecare are treaba lui, ci o singură persoană (sau agenție de marketing dacă vreți) să le stăpânească pe amândouă. În realitate însă nu se întâmplă așa…
Din momentul în care dezvoltatorul paginior dvs web spune că gata, poftiți site-ul, din acel moment dvs trebuie să vă gândiți deja la promovarea lui. Să căutați un freelancer de SEO, un webadmin care vă înțelege afacerea și care să procedeze în consecință.
Opinia mea este că dacă acest profesionist este serios
Cum se construiește de fapt un site
Spre deosebire de acum 10-15 ani, în momentul de față a-ți construi un site nu reprezintă absolut nicio problemă. Există tutoriale, șabloane cu pagini web gata făcute, nu rămâne decât să introduceți textul și imaginile. Nu mai există web designeri în sensul propriu-zis al cuvântului, site-urile sunt practic la fel cu variații de culori, fotografii, modul de dispunere în pagină, etc. Deci, nu mai poate spune nimeni că are un site original, făcut doar pentru el.
Această uniformizare este un lucru bun dar și rău. Bun este faptul că se simplică realizarea paginilor web, designul acestora fiind prefabricat. Scade timpul de realizare dar și costurile. Rău este că proiectantul de facto al șablonului care a „desenat” un site bun pentru orice, nu a fost preocupat de SEO și de posibilitatea de promovare. A lăsat „găuri” în șablon iar acestea au fost preluate și transmise mai departe.
Construim gratuit un site pentru afacerea ta?
E plin internetul de anunțuri precum cel din titlu. Scopul este unul singur, respectiv ca prin faptul că vi se face un website să încheiați un contract. Prin care să plătiți ceea ce contează de fapt la o pagină web: SEO și promovarea! Dacă sunteți mai atenți la ce vi se oferă, veți observa că exact ceea ce face un site să fie funcțional, exact asta nu primiți: respectiv SEO și promovare! Altfel spus, acestea sunt lucrurile care contează și care „fac toți banii”!
Prin urmare, un site gratuit poate obține oricine. Puteți chiar și dvs să vă faceți unul fără a avea cunoștințe de programare.
Platforme web unde obțineți site-uri gratuite
Acestea sunt mai multe pe internet, cam toate asemănătoare. Mai jos aveți descrierea sumară a două dintre cele mai importante.
- Wix: Oferă o interfață intuitivă (drag-and-drop), o gamă foarte largă de șabloane și chiar un instrument bazat pe inteligență artificială (Wix ADI) care poate genera un site inițial. Marele dezavantaj este că nu vă puteți dezvolta brandul. Oferta de unelte SEO de promovare este foarte limitată, practic inexistentă. Pe site-ul dvs vor rula reclame (și nu vă puteți opune) iar site-ul dvs va fi practic ignorat de Google și alte motoare de căutare.
- WordPress.com: În linii mari funcționează cam la fel cu Wix și altele asemănătoare. Are șabloane, puteți exersa, șabloane multe, comunitate… dar cam atât. Adică nu vă puteți dezvolta o afacere pe această bază. Ah, că sunteți un grup de câteva persoane care schibați informații și articole între voi, aceasta este altceva. Dar, în acest din urmă caz, nici nu ați avea nevoie de SEO…
Condiții pentru ca site-ul dvs să conteze
- nume de domeniu propriu pentru a vă construi brandul;
- hosting profesinist și independent;
- platformă de editare pe care să p puteți controla;
- folosirea conștientă a instrumentelor de promovare;
Optimizarea și promovarea site-ului
Important este că aveți nevoie de optimizarea site-ului. Altfel nu veți reuși. Odată ce aveți site-ul, adică îl vedeți pe monitor, dacă nu v-ați preocupat cum o să-l promovați și ați crezut că e suficient să-l aveți și clienții vor veni, veți constata că v-ați înșelat! Sau, dacă v-ați închipuit că vă veți „șerui” site-ul la clienții dvs., la cunoscuți și veți trimite e-mailuri veți constata că e o muncă imensă. Și adesea fără rezultate. Ba, mai mult. ați putea ajunge printre spammeri dacă insistați în a trimte mailuri fără a ere în prealabil consimțământul.
Rezum: toată promovarea dvs constă în calitatea conținutului și în tehnicile de SEO și AEO care vă scot în evidență. Însă, atenție, folosirea de către browsere a inteligenței artificiale „complică” oarecum apariția dvs, inclusiv numărul de clickuri.
