Avem optimizare SEO cu rezultate excelente. Cat timp dureaza acestea!?

winner

degeaba au antrenamente ăia din spate, tipul cu calul le ia aerul! Ca la SEO, astia cu AdWords sunt tot timpul in fată… da, dar costă enorm!

Voi începe cu referirea la acest anacronsim lingvistic care este optimizare SEO pentru motoarele de căutare! O tâmpenie, alăturarea acestor termeni este absurdă, este ca și cum ai spune moș bătrân, cobori jos, urcați sus sau avansați înainte, căci chiar SEO este acronimul de la search engine optimization, adică tocmai ce am spus mai înainte. Dar, se vede treaba că Google nu are legături decât sporadice și dubioase cu inși de „teapa” lui Radu Paraschivescu, Alex Ștefănescu sau dusul George Pruteanu, ca să pomenesc doar despre cei mai cunoscuți. Așadar optimizare SEO este un termen inventat de google-mani ca să exprime ce? O chestiune comercială, dar care trebuie înțeleasă ca o competiție. Iar pentru a vă face să pricepeți cum vine chestia asta voi dezolta un model logic, aparent și matematic și sportiv, dar care, veți vedea, atât matematic cât și sportiv are slăbiciuni. Vulnerabilități inventate tocmai de google-mani pentru a-și scoate în față abilitățile lor de a conduce lupta comercială. Concurența carevasăzică…

O optimizare SEO se poate compara perfect cu un grup de zece atleți, căci tot atâtea rezultate apar pe prima pagină a căutărilor Google. Adică într-o ordine denumită SERP, respectiv felul în care sunt așezate rezultatele în pagină – search engine results page. Cei care trec linia de sosire la un cros, de exemplu, aproape doar primii contează. În sport este important plutonul fruntaș și cu deosebire cei de pe primele locuri, în special podiumul, nimeni nu se mai uită în spate. La fel ca în competiția comercială, dacă dăm o căutare după „producători de marmeladă” doar ce apare pe prima pagină ne va interesa. Nu avem timp să mai dăm un click și să vedem ce e pe pagina a doua, decât prin cine știe ce zel perfecționist. Despre pagina a treia și mai departe… nici nu mai vorbesc. Asta înseamnă de fapt să faci optimizare SEO, să reușești să-ți plasezi sportivul în față, cât mai în față, înaintea altor concurenți. În comerț, ai făcut un SEO bun dacă firma ta e pe prima pagină. Foarte bun dacă ești în primii cinci și excelent dacă ești primul. Un antrenor de atletism este deci perfect comparabil cu un specialist SEO! Așa-i?

Ei, ce face acest specialist SEO? Păi, ca un antrenor de atletism, antrenează sportivul, îl învață cum să-și depășească adversarii, aplică deci diferite metode. Nu merge una, dă cu alta! Pe vremuri, când făceam atletism de performanță (de acolo mi-a venit ideea asta cu modelul logic și sportiv) înaintea marilor concursuri primeam un fel de supra alimentație, ciocolată, vitamine și alte chestii. Specialistul SEO bagă și el în site câte ceva, să crească performanțele. Nici sportivul și nici site-ul nu știe ce fac antrenorul, respectiv SEO-manul, ar fi culmea, n-au ei școala ce le trebuie și nici nu-i treaba lor, ei trebuie să dea din craci și să alerge, să facă tot ce sunt învățați! Uneori nici nu merge din prima, fie că nu-nțelege sportivul, fie că e site-ul aiurea, sau cine naiba mai știe ce nu-i convine la Google

Bun, deci prin metode, tactici și tehnici i-am făcut pe ăștia doi să alerge bine și să câștige, respectiv să iese primul la căutarea cu Google. Antrenament și SEO cu rezultate excelente! Cât timp se mențin rezultatele astea? Cât timp sunt ei primii? Simplu. În sport e până la următorul concurs, iar pe internet e la fel, totul e relativ, adică până se face o nouă indexare de către Google. Ce răspuns mai simplu și mai plastic decât acesta aș putea să vă dau!? Aș putea să zic că dacă vor să se mențină, trebuie să tragă tare, să se antreneze și să să bage SEO cât cuprinde. Nu ca Simona Halep, câștigă un turneu apoi e ciuca bătăilor dar face puncte…

Și, ca să nu uit, cine spune că vă face o optimizare SEO cu rezultate care durează la nesfârșit, acela e ori șarlatan, ori nu știe ce spune! Ca antrenorul de atletism, care dacă apucă să se îmbete povestește cum l-a antrenat pe Arnold Schwarzenegger.

Se poate întâmpla ca, odată ajunși acolo sus, să vă ia aerul tare al înălțimilor și să uitați de voi. Să credeți că toată lumea vă aparține că nu mai aveți nevoie de niciun antrenor și nici de vreun specialist SEO. Tot ca Simona Halep. Și-a schimbat antrenorul, pe Wim Fissette, și de atunci nu mai servește ca lumea, nu mai stă bine pe picioare, mă rog, dar e tânără și are toți wiseții înaintea ei! Ca să pricepeți aluzia, am să vă povestesc o întâmplare. Una adevărată. Se făcea că pe vremuri, când erau marile crosuri naționale, marea Daciadă, etc, naiba mai știe cum se numeau, eu mă calificasem într-o finală ce se ținuse la Turnu Severin. Mă simțeam pe val, câștigasem lejer etapele de până atunci. Și am făcut pe deșteptul și am mâncat ce-a vrut mușchii mei înainte de finala națională de cros. A trebuit să mă retrag într-un tufiș și am pierdut contactul cu plutonul. Cum s-ar zice, am făcut o modificare site-ului meu și am pierdut plutonul, Google m-a taxat, a spus că am un SEO groaznic și cine naiba mi-e antrenor că am ajuns în halul ăla!? Nu avea antrenorul nicio vină, săracul, a murit de câțiva ani. Eu eram de vină, din cauza mea mi-a căzut site-ul în spate și nu mai contam nici pentru ăle mai urâte gagici!…

Ei, și-acum vine bomba!

Cum ziceam, mă retrăsesem într-un tufiș de la marginea traseului și-acolo, ce să vezi, erau doi-trei așa-ziși concurenți care abia atunci au intrat în concurs. Adică, stăteau pe margine și au intrat mai pe la mijlocul concursului. Au trișat, așa se spune în sport! N-au luat parte la toată competiția, au intrat când le-a convenit. Și, evident, au câștigat. Pe vemea aceea se putea așa ceva, mai abitir decât acum. Apoi, poți antrena un atlet până-ți iese pe gât, dacă alții trișează. Sau dacă alții se dopează. Așa este și cu o optimizare SEO. Poți să-i faci câtă vrei, dacă vine unul cu bani și-i dă la Google, pe el îl pune primul! Sau, dacă folosește tehnici de spam, îl penalizează și-l dă în SERP mai în spate. În sport se ia titlul celor pe care-i prind dopați…

Deci, o optimizare SEO e ca un cros finală națională. Dacă te antrenezi, câștigi. Dacă SEO e bun ajungi în față. Dacă trișezi sau faci pe grozavul te descalifică sau îți dai singur picioare-n fund! Dar, dacă nu te antrenezi constant… ajungi ca un luptător de sumo… curge carnea pe tine și nu se uită decât ăia urâți la fața ta, și cu ăia ce să faci? Nu vrei o Miss America? Închipuieți că ești primul, nu-i așa că e fain? Trage tare…

Degeaba, dacă vine unul cu Google AdWords și ți-a luat fața, e ca și cum ți-ar ieși concurenții din tufiș!