Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Când angajații tăi mug SEO…

optimizare seo SEO cu animale nu se poate, eventual pentru ele...

            Uneori dau rateuri, despre SEO vorbesc, adică am un contract de optimizare și nu-mi iese nimic și gata! Nu merge treaba și poți să-i faci ce vrei și tot degeaba. Nu sunt cazuri dese, vreau doar să spun că există și „eșecuri”. Spre deosebire de concurența mea, eu recunosc, nu-mi iese tot. Da, știu, alții oferă primul loc în Google după două săptămâni, eu nu, doar alții pot, eu nu!

            Cu toate astea, pot să trag vreo două trei concluzii, pot să spun unde am șanse mici să reușesc să fac ceva. Dacă vă interesează SEO, dacă aveți un site și vreți să-l promovați și dacă mai aveți și puțină răbdare să citiți textul de față, atunci am convingerea că vă va fi folositor.

Optimizarea unui site este o singură viziune

            Ca să optimizezi un site, să ieși cu el în față, să fii citit, să vinzi, trebuie să existe o singură strategie. De ce spun asta!? Pentru că este ca și când ai conduce o căruță cu boi. La boul din stânga-i strigi „hăis”, celui din dreapta „cea” și boii trebuie să fie atenți, să-nțeleagă ce le spui și să facă așa cum zici. Dar boul tot bou rămâne, dacă ai doi îndărătnici ajungi cu caru-n șanț și te costă bani ca să ieși de-acolo. Unde mai pui că poate-și rupe vreun animal piciorul și atunci chiar ai încurcat-o.

            Eh, cam așa este și cu optimizarea SEO la site-uri. Iar lucrurile sunt valabile indiferent că este vorba de site-uri de prezentare sau de magazine online. Realizați desigur că dacă începeți optimizarea SEO înseamnă că vaeți ceva în plan. Aveți un scop, niște mijloace și o tactică. Este inadmisibil ca unul să facă o operațiune la un site, altul altceva și încă o persoană altceva, fără să știe unul de altul. În acest caz eșecul este garantat. Cred că doar întâmplarea poate promova un site la care se lucrează astfel.

            Eu am noroc că înțeleg rapid existența unor astfel de situații. Le înțeleg pentru că am avut șansa să lucrez în presă aproape 25 de ani. Am vorbit mereu cu oamenii, încercam să-i înțeleg și să le slujesc interesele. Când primesc câte o comandă și observ că acolo este un fel de ciorbă în care mai toată lumea adaugă câte ceva, toată lumea se ocupă de conținutul site-ului, mă rog, mai mulți, de obicei refuz să intru-n joc.

Uneori însă, îmi place subiectul, alteori ideea, în fine, există ceva care mă            face să mă bag. Sau poate doar speranța că în sfârșit voi reuși să conduc o echipă și împreună să facem optimizare SEO. Mărturisesc că n-am reușit niciodată. Cred că sunt mai multe motive, unul dintre acestea fiind și bursăceala mea, în sensul că sunt un tip solitar și pretențios la muncă. Și, de cele mai multe ori o luam în barbă.

Magazine online cu dublă comandă

            Aș vrea să spun despre un magazin la care am acceptat să mă ocup de SEO pentru că mi-a fost simpatică proprietara. Vorbea cu aplomb, era entuziastă, părea sinceră. În magazinul ei însă era deja cineva care se ocupa de site. Mă rog, introducea produse, ținea tehnica online în spate. Acel cineva însă pe mine mă exaspera, nu puteam comunica decât extrem de puțin.

            De fiecare dată când doream să se facă ceva la site aproape că mă luptam să-mi impun punctul de vedere. Eu nu sunt genul care să accepte prea ușor să fie contrazis. Mi-este extrem de greu să explic de ce trebuie făcută o anumită modificare într-un anumit fel și de ce nu în altfel. Nu pentru că m-aș teme să nu-mi fure cineva meseria, nu aici este problema, dar aproape mereu când mi se spune că nu așa, că altfel, că a citit undeva, că i-a spus cineva, etc, atunci m-apucă damblaua!

N-am chef de stat la povești și să explic. Dacă m-ai angajat să fac o treabă, dacă vrei să-ți fac optimizarea site-ului înseamnă că nu te pricepi la SEO. Și de câte ori eu lucram ceva pe site și vedeam că a fost modificat înapoi, adică totul revenea la starea inițială, pe mine mă apucau dracii.

            În astfel de situații, să „umbli cu pâra” că musiu a făcut ceva sau n-a făcut sau te-a contrazis, sau pur și simplu te ignoră nu este o soluție. Cum să reclam la patron pe omul pe care stăpânul îl crede cel mai apropiat de afacerea lui!? Cum să-i explic patronului Nu aș fi crezut și dacă o să mă iau de omul de încredere voi avea parte de acțiuni răutăcioase. Până la urmă tot eu aș fi ieșit cel mai șifonat. Așadar, cea mai bună soluție este să mă retrag singur. Și mai bine este dacă sesizez la timp și nu mă arunc în astfel de contracte de SEO. Mai greu este când clientul se află undeva în țară…

            Nu merită să intervin între proprietarul site-ului și administratorul lui. Nu rezolv nimic, eu oricum nu voi beneficia de o încredere superioară. Acestea sunt genul de contracte pe care nu reușesc să le duc la capăt. Nu pot optimiza un site, nu-mi pot face treaba dacă atunci când eu lucrez ceva, dincolo se face altceva, eu fac o modificare, dincolo se reface la stadiul inițial.

            Așa, am lăsat-o pe duduia cu magazinul online!

O grădină de administratori web

            Alt magazin online, alt contract. Aici, după cum m-am uitat eu încă de la început, mi se părea că va fi floare la ureche să fac optimizare. Nu se vedea să se fi făcut vreodată ceva SEO pe site, ăhă, mi-am zis eu, aici e simplu! Așa pățesc de cele mai multe ori când îmi spun că m-am scos, lucrez ușor și câștig mult. Pe naiba, erau vreo câțiva administratori, mă rog, nu oficial, dar fiecare dintre ei își dă cu părerea la stăpân.

            Ați ghicit, administratorii ăștia sunt de fapt vânzătorii din magazin. Ei fac tot felul de giumbușlucuri care ar scoate din minți și pe cel mai răbdător colaborator.

            Ce nu știți este că patronul magazinului este un fel de român născut în Germania, părinți evrei români și venit în România să facă business. Adică să vândă chestii electrice online. Omul deși a învățat în casă românește, deși e de câțiva ani în România, abia vorbește, nu mai spun că scrie cu cea mai mare greutate.

            Patronul, vădit influențat de angajați, mi-a spus să nu mai modific textele, să nu mai schimb denumiri… tot ce fac eu să nu se vadă. Să lucrez doar în background. Absurd! Optimizarea SEO se face pentru public. Pentru vizitatori. Nicidecum pentru roboțeii de la Google.

            La fel ca în exemplul de mai sus, n-ai cum să raportezi reaua voință a colaboratorilor, patronul nu te va crede pe tine. Dacă vei încerca „să faci gât” ți se termină, s-ar spune că bagi zâzanie. Și-n acest caz este cel mai bine să-ți iei singur tălpășița…

Morala contractelor de optimizare

            M-am întrebat, afectează oare credibilitatea serviciilor mele de optimizare SEO faptul că vă povestesc aceste chestiuni? Că spun chiar dacă sub formă mascată că nu reușesc întotdeauna. Sincer, nu cred. Am muuuuult mai multe „succesuri” decât eșecuri. În cele mai multe cazuri patronii, proprietarii de site-uri își dau și ei seama că în astfel de chestiuni nu este bună democrația. O afacere care stă la mâna angajatului nu va evolua. Cu cei din subordine nu trebuie să fii prieten, ei sunt plătiți să lucreze pentru tine și așa trebuie să fie. Când treaba nu merge trebuie să iei măsuri.

            Apoi, cred că dacă relatez astfel de întâmplări, este util și pentru alții. Mulți pot învăța cam cum se face la modul principial un contract de SEO.

Dacă ai ajuns să-ți dai seama că ai nevoie de optimizarea site-ului, înseamnă că-ți dai seama de propria nepricepere, de habarnismul angajaților și colaboratorilor de până atunci. Și, atunci, de ce să lași pe ageamii să te saboteze? Căci habarniștii nu au promovat site-ul, atunci ține-i departe de omul cu SEO!

Articole recomandate:

Sunt oare benefice pentru SEO linkurile de ieșire din site?

Matt Cutts confirmă: linkurile de ieșire sunt favoranile ranking-ului site-urilor