Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Ieșirea din Google. Când mă bucur de nenorocirea altora…

concurs atletic Sa pierzi prima pagina din google este ca si cum ai pierde concursul in care erai favorit! Iar financiar ar putea fi chiar o catastrofa. De vina este optimizarea SEO, similar antrenamentului din atletism

Sau ce înseamnă să lucrezi cu copypasteliști…

Munca în România nu este plătită la adevărata ei valoare, iar opinia mea este că pentru domeniul la care mă refer nici măcar la jumătatea jumătății. Astfel administrarea site-urilor, optimizarea SEO și promovarea web sunt domenii în care fiecare vrea să plătească cât mai puțin (dacă se poate deloc) și să obțină cât mai mult. Evident, dacă se poate să obții ceva fără să plătești pentru asta, înseamnă că ai atins visul românesc: să faci avere din munca altora!

Creatorii de conținut pentru site-uri sunt, de asemenea, văzuți a fi niște „boemi” ai internetului, niște inși care oricum nu au ce face și stau toată ziua pe internet prefăcându-se că lucrează ceva. Acei prestatori de „servicii de content writer” sunt poate cei mai defavorizați din toată industria asta a IT-iștilor, o industrie cu decalaje și discriminări cum doar o societate românească poate oferi din belșug. Mă refer evident la cei care crează conținut original, nu la tagma de adepți și susținători ai profesiei de „copy-paste”, o meserie de care societatea românească este plină. Copypasteliştii nu sunt altceva decât o denumire ad-hoc a uneia dintre celei mai mari mizerabile ocupații, un vierme care roade din serviciile SEO. O mizerie de care din păcate foarte puțini ne dăm seama. Și mai puțini acceptăm că ne înconjoară.

Dealtfel, în toate secțiunile societății noastre, non-valoarea este atât de bine reprezentată încât eu (sincer) îi compătimesc pe cei care au ales să rămână să muncească în România. Foarte serios vorbind, de ce ai munci aici, unde răsplata eforturilor tale este ceva aleatoriu!? Și mă doare-n cot de românii verzi cu suflete roșii care strigă că „aici e neamul meu, aici vreau eu să trăiesc…”

seo copy paste similar cu o oglinda

SEO nu înseamnăî deloc a privi si reproduce ca o oglinda!

Dulcea răzbunare: când patronii se îngroapă singuri!

Nu vreau să folosesc fraze și sintagme obosite, adică de genul „studiu de caz” sau „beneficiul serviciilor de optimizare SEO” sau alte câteva expresii cu care te asaltează zilnic oferte venite pe mail sau la telefon, oferind marea cu sarea și tot ce rezultă de aici. Tocmai de aceea am să spun din capul locului că mă bucur când munca mea se observă.

Plăcerea mea este diabolică mai ales atunci când, după ce sunt exclus dintr-un proiect, cu atât mai mult se observă lipsa mea. Când expresia că oricine poate fi înlocuit sună cam așa: Oricine poate fi înlocuit, dar nu cu oricine! Sau: oricine poate fi înlocuit, dar să vedem dacă nu-i mai rentabil să n-o facem! Sau: oricine poate fi înlocuit dar să nu regretăm după aceea! Și aș mai putea continua…

Să devin însă mai clar, să explic despre ce este vorba altfel veți spune că bat câmpii…

Optimizare SEO pe ochi frumoși!? Poate în falansterul de la Scăieni…

Concret, am avut un contract de optimizare SEO al site-ului unui hotel din Timișoara. Suma nu era mare, uneori mă gândeam chiar eu să renunț la el, nu merita munca pentru valoarea lunară pe care o încasam. Ca să nu mai vorbesc că și acei bani se plăteau cu întârziere. Trebuia să trimit mereu „reamintire plată factură”, ceea ce, pe mine cel puțin, mă irită la maxim! De ce păstram contractul!? Probabil din motive de natură sentimentală, am și eu aceste slăbiicunui, era unul din contractele vechi pe care le aveam de când am ieșit din presa scrisă. Cred că era mai mult o chestiune de obișnuință decât una de ordin pecuniar.

Contractul prevedea servicii de optimizare SEO astfel încât site-ul să fie pe prima pagină la căutarea Google cu „hotel Timisoara”. Adică oricine caută un hotel în Timișoara, din orice parte a lumii, trebuie să găsească prioritar acel site pe care-l administram eu. Ceea ce se și întâmpla.

Apoi, la un moment dat a venit ideea patronului să optimizez site-ul să fie găsit și după „cazare în Timișoara”. Ceea ce am început să fac, fără a modifica vreo clauză a contractului nostru, fără a primi vreun ban în plus, deși am transmis semnale în acest sens. Eroarea a fost a mea, evident, rămăsesem sub imperiul acelui sentimentalism pe care-l aminteam mai sus. Cred că fiecare dintre noi are o anumită doză din aceasta… de obișnuință, de rutină dacă se poate spune așa, ceva care te ține captiv într-o anumită stare. Lasă, ziceam și eu, e client vechi, uite, a trecut mai bine de un an… să fiu eu primul care merge în direcția unei colaborări de durată. Cât de nocivă idee, dar cât de des întâlnită! Și cât de des repetăm mereu și mereu aceleași greșeli…

Timisoara

Timisoara, un cuvant ce se foloseste in promovarea oricarui site de aici…

Cuvinte cheie cât mai multe, diluția maximă de conținut

Apoi, optimizare SEO pentru restaurant, optimizarea site-ului pentru bar… Pretenții inutile în opinia mea, iar aceasta dintr-o rațiune foarte limpede: atunci când vorbești despre un hotel, este logic că-ți pui problema dacă acesta are un restaurant, dacă parcarea este free și păzită, dacă oferă transfer de la aeroprot, etc. La fel tratează subiectul și Google, iar Matt Cuts explica aceste chestiuni în materiale video extrem de sugestive relative la SEO și principiile de implementare.

Matt Cutts este creierul celor de la Google, pentru cine nu știe. Creierul responsabil cu algoritmul. Mă rog, cronologic vorbind a fost. Nu mai lucrează pentru Google, dar el este cel care a introdus calitatea și ordinea în tot ceea ce ține de căutările pe internet. Tot ce se poate spune că este dogmă în SEO, de la Matt Cutts provine. Iar ceea ce a trasat el… a rămas!

Revin, deci conform informațiilor furnizate de Google (prin Matt Cutts) atunci când vorbim despre un hotel ne gândim implicit la traseele turistice care au ca bază de pornire locația respectivă. Altfel spus, promovând ideea de „hotel Timișoara” vor fi propulsate inclusiv căutările de restaurant, bar, cazare, șcl… Principii de optimizare care nu se pot explica însă așa de ușor, este nevoie de puțină logică tehnică precum și de un relativ însemnat bagaj de cunoștințe și de cultură generală pentru a le înțelege. Așa cum, este nevoie și de bunăvoința celui care face optimizarea SEO în a-și distribui secretele. Bunăvoință pe care eu nu o am, prefer să-mi smulgeți unghiile decât să vă spun ce și cum fac…

În fine, cel mai important lucru este însă acela că notorietatea unui site vis-a-vis de un domeniu la care ne referim nu se construiește peste noapte, nici în câteva zile. Este nevoie de multe săptămâni, multe luni și multe eforturi.

Optimizarea site-ului în limitele contractuale

Una peste alta, optimizarea site-ului a rămas în parametri și limite contractuale. Implementarea SEO referitoare și la alte cuvinte cheie a fost însă și ea inclusă în programul de administrare. Totuși, priroritare au fost doar căutările referitoare la „hotel timișoara”.

De ce fac aceste mărturisiri despre contract? De ce nu spun numele hotelului sau alte detalii tehnice!? De ce nu furnizez alte date foarte concrete!? Sunt chestiuni care mă privesc doar pe mine și partea cealaltă. Importante sunt însă principiile. Dacă încheierea unui contract comercial ar putea însemna pur și simplu o strângere de mână, se pare că dacă e vorba de promovarea unui site, de optimizarea SEO a acestuia este nevoie însă de mult mai mult. După cum se va vedea în continuare.

Schimbarea aspectului site-ului. Alterarea conținutului

Decizia de a se schimba aspectul site-ului și de a fi eliminat din administrarea acestuia nu m-a afectat în prima fază. Vă spuneam, uneori mă gândeam chiar eu să renunț la contract, profitul pe care-l obțineam de pe urma acestuia era destul de neimportant. Mai ales cu noile reglementări fiscale. Nu m-a deranjat nici eliminarea textelor introduse de mine în site. Singurul lucru care m-a afectat este că numele autorului textelor a fost schimbat. Acestea au fost atribuite unui necunoscut, unui no-name în publicistică. Nu fac paradă de drepturi de autor, în România acestea sunt un moft, foarte puțini le respectă.

Ori, tocmai din nerecunoașterea faptului că eu am scris niște texte cu valoare publicistică, documentate și furnizând informații turistice sau din istoria Timișoarei provine dezamăgirea mea meu. De aceea, recunosc, mă bucur cât pot de degringolada în care a intrat site-ul. Pur și simplu a căzut nu din pagina întâi, unde a fost sub administrarea mea, ci chiar și din a treia și, opinez, după actuala lui administrare va mai cădea mult și bine! Mă bucur.

Un nou web-design, o perioadă de ieșire din Google

Persoana care a schimbat fața site-ului i-a produs cel mai mare dezavantaj în fața concurenților. De ce!? Păi lucrurile sunt simple. Pubneți-vă în locul unui turist care caută un hotel la Timișoara. Va căuta pe Google, evident, și va alege hoteluri care-i apar în căutări, din nou la fel de evident. Deci se va cza la alte hoteluri, și sunt destule oferte în Timișoara. Optimizarea SEO realizată de mine tocmai acest efect l-a urmărit.

Acum, puneți-vă în pielea proprietarului hotelului. Acesta nu-și va închiria camerele, nu va face bani și va începe să țipe. La cine? La mine nu…

Doamne ce mă bucură chestia asta! Dacă rămânea semnătura mea pe textele scrise, nu aș radia de bucurie. Așa…

Cum se schimbă web-designul la un site

Motivația de a schimba aspectul unui site nu o discut. Ea ține de opțiunea proprietarului. Deși, dacă mă întrebați pe mine, eu n-aș schimba ceva ce merge, așa cum am mai spus și altă dată. Dar dacă tot o faceți, faceți-o cu cap. Alegeți pe cineva care știe SEO. Acesta este lucrul cel mai important.

De ce trebuie să știi SEO când faci o schimbare de web design!? Pentru ca munca depusă până atunci să nu fie aruncată la gunoi. Pentru ca indexările în Google să nu dispară, pentru ca toată investiția în promovare făcută până atunci să aibă un sens. Ca o paranteză, la site-ul hotelului despre care vorbesc am schimbat eu însumi aspectul de câteva ori. Dar niciodată site-ul nu a căzut de pe locul pe care era în SERP-ul celor de la Google.

Cine a schimbat acum aspectul… a prăbușit site-ul. Mă întreb, patron fiind, câtă răbdare poți avea într-o astfel de situație.

Administrarea unui site se face doar dacă ai noțiuni de SEO

Cunoștințele de SEO sunt absolut esențiale și în cazul în care se urmărește doar administrarea site-ului. Ca să înțelegeți de ce, gândiți-vă la un recipient de sticlă în care doriți să aveți apa de culoare roșie. Logic, veți introduce doar vopsea roșie. Asta înseamnă tehnica SEO, să introduci în site doar elementele de care are acesta nevoie pentru a fi de o anumită orientare.

La respectivul hotel din Timișoara lucrurile acestea se fac după ureche. Este și asta o metodă. Dar în acest caz se aruncă banii pe fereastră, căci niciun lăutar, chiar dacă interpetează după ureche, nu va face acest lucru pe gratis. Tot trebuie să-l plătiți.

Schimbarea administratorilor unui site este problema exclusivă a proprietarilor acelor pagini web. Dacă vor să pună administratori care știu sau nu SEO este din nou opțiunea lor. Cu alte cuvinte, fiecare primește pentru ce plătește.

Pe mine un singur lucru m-a deranjat: faptul că la semnătura unui articol a apărut alt nume. Este o chestiune de drepturi de autor. Bineînțeles că e un moft, nu contează pentru majoritatea oamenilor. Plagiatul și copy-paste nu are importanță nici pentru conducătorii țării. Pentru mine însă este ceva foarte important. Ori, în acest caz, singura mea răzbunare este aceea de a mă bucura de eșecul altora…

Și chiar mă bucur! Așa-i dacă nu știi SEO, dacă-ți închipui că un copypastelist poate aduce și rezultate reale…