Link building ca jocul cu moartea. Semnatura de pe un site…

link building

Link Building-ul altfel decât „in the right way”, cum se exprimă cei din staff-ul celor de la Google, îți poate distruge afacerea dacă aceasta are o componentă importantă din vizualizarea ei pe internet. Sau o poate crește! Aspectul acesta este unul din cele mai importante lucruri din toată teoria SEO, mă refer la cea valabilă de după introducerea algoritmului Penguin, când multe chestiuni s-au schimbat, dar unii nu sunt informați, alții nu pot înțelege iar marea majoritate le ignoră…

Iar în această ecuație virtuală intră și semnătura web-master-ului de pe un site, de pe un blog, a web-admin-ului sau a redactorului de conținut, cum doriți să-i spuneți, semnătură să fie… Cum se poate aceasta!? Adică sau e bine sau e rău? Sau, mai bine spus, de ce și cum influențează interferența dintre o semnătură pe un site și clasificarea site-ului din punctul de vedere al Google? Voi încerca să lămuresc chestiunea în cuvinte cât mai puține și mai simple, pentru a fi pe înțelesul tuturor.

Înainte de toate, trebuie să mărturisesc că ideea acestui text mi-a venit după ce mai multe persoane m-au acuzat că, în timp ce le scriu blogul sau le fac site-ul mă folosesc de prilej pentru a-mi lăsa numele acolo și a-mi face reclamă. Hm! Adică așa înțeleg eu să-mi servesc clienții, să le iau banii și să-mi fac și reclamă pe banii lor! La început m-am supărat, apoi mi-am zis că oamenii nu sunt informați și am tratat subiectul ca atare, în consecință mi-am dat numele jos pentru a nu mai avea discuții de acest gen. Dar, aș vrea să spun că, din punctul meu de vedere, am interpretat totul ca pe o mână de ajutor întinsă clientului meu… În fine, să trecem la esența acestui articol.

Noua viziune despre blogging și comentarii

Înainte de apariția algoritmului Penguin de la Google chiar așa stăteau lucrurile, cu cât aveai mai multe semnături pe cât mai multe site-uri, cu atât erai mai bine văzut, aveai asigurată reclamă și erai cel mai tare din parcare. Au apărut însă tot felul de abuzuri, de exemplu, se scriau reclamele cu textele de aceeași culoare cu fondul, adică pe o pagină albă scriai cu litere albe, etc, astfel că se puteau face tot felul de șmecherii, care astăzi se numesc spam! Mai mult, intrai pe site-ul cuiva și scriai acolo tot ce doreai, iar nimeni nu știa nimic! În afară de motoarele de căutare care-ți dădeau astfel o cotă nesperată. Și scriai comentarii pe toate ziarele și toate blogurile, doar pentru a-ți crește rank-ul site-ului tău… Tare, nu?

Ei bine, toate astea au apus, doar că unii nu vor să creadă. Nu mai poți păcăli Google, Yahoo sau Bing cu metode din acestea parșive și ieftine, nici măcar pe rușii de la Yandex!

Matt Cutts, șeful echipei de anti-spam de la Google, scria în articolul său The decay and fall of guest blogging for SEO (acum vreun an și ceva…) despre toate chestiunile astea, despre ce înseamnă de fapt să ai numele pe un site și ce mai înseamnă acum link building-ul. Adică înseamnă nimic! Un tip sau un site care apare în atât de multe locuri fără nicio justificare este un spam, adică va fi declasat, va fi retrogradat în căutările Google iar afacerile lor vor muri. Scurt și la obiect!

Afacerile cu directoare de promovare

V-ați întrebat oare de ce nu mai dați peste tot de oferte de înscrieri în directoare de promovare? Vă aduceți aminte că nu puteai scăpa de aceste reclame? Ei bine, aceste afaceri au murit! Gata cu ele, înțelegeți acum de ce?

Vă aduceți aminte că erau tot felul de oferte cu firme care-ți promovau afacerea pe FaceBook și puteai cumpăra pachete de like-uri… De ce nu mai sunt? Au murit aceste afaceri, adică mai există doar pentru fraieri. Mai mult, site-urile celor care făceau așa ceva au încetat să mai existe, adică ele mai sunt, dar undeva pe la locul 100-200 unde nici dracu nu le mai caută… De ce? Erau generatoare de spam…

Ce înseamnă acest lucru? Că Google pune accent pe conținutul de calitate. Că în SEO doar asta contează. Că nu are nicio importanță cât de multe link-rui strângi către un site, câte like-uri aduni pe o pagină de FB dacă de fapt vorbești prostii și faci spam.

Relația de autor și difuzarea calității

Bun, acum ce face Google cu cei care compun texte, cu redactorii web online, cu scriitorii, cu jurnaliștii, etc? Ei ar trebui să fie băgați la spam? Nu. Pentru asta s-a inventat „relația de autor”, s-a născocit „indicele de respingere” și încă vreo două-trei instrumente, n-o să vi le spun eu acum căci ele fac parte din job-ul meu, doar din asta trăiesc!…

Ei bine, o relație de autor crează de fapt o reputație. O autoritate, cum se exprimă cei de la Google. Cu cât un autor de conținut stă mai bine la acest capitol, cu atât lucrurile pe care le crează sunt mai apreciate, respectiv site-urile în care apare el sunt mai bine cotate. Este cealaltă față a medaliei, cea care stă în contradicție cu spam-ul. Cum se construiește o astfel de bună reputație este un subiect mai delicat și nu voi intra în amănunte, dar le poate afla oricine dacă învață. Dacă citește, dacă este atent…

John Mueller, un analist de web, șef la Google la anti-spam (are și ăsta vreo 60 de ani, ca să vedeți că web-ul nu este doar pentru lupii tineri și că experiența este încă un lucru foarte important în viață!) spunea acum vreo lună, întrebat despre link building, ceva de genul: „Eu aș fi foarte atent la acest lucru, asta poate face mai mult rău decât bine! Dar noi, la Google, avem și alte criterii de evaluare, nu doar numărul de legături de pe un site sau către un site…”

În traducere, ar fi cam așa: poți să fii în câte locuri vrei, să vină către tine câte linkuri vrei, că tot degeaba, nu asta este important, există și alte criterii, cele de calitate în speță!

Aș putea să vă spun despre un client de-al meu care și-a înscris site-ul în nu știu câte directoare rău famate și i-a ajuns afacerea pe locul 100. Păi, dacă eu mi-aș pune numele pe site-ul lui, aș avea de suferit? Poate că da, poate că nu. Depinde și de conținutul meu… dar, cele mai multe șanse ar fi acelea să mă tragă în jos. Este ca în viața de zi cu zi, spune-mi cu cine te împrietenești, ca să-ți spun cine ești! Dar el? Păi, pe baza principiului reciprocității, dacă aș apărea pe site-ul lui și reputația mea ar fi de netăgăduit, el ar avea șanse să-și îmbunătățească scorul. Tot ca-n viață…

Și, atunci, care este concluzia acestui articol? Eu zic că e simplă. Un link building prost este ca jocul cu moartea, îți poate distruge afacerea. Invers, te poate ridica. E ca o mână întinsă. Depinde cu cine te-mprietenești… ca să-ți spun cine ești! Am mai spus asta, nu? Și-am să mai spun…

Despre Matei Bitea Articolele 94
Am fost jurnalist. M-am retras. Acum sunt freelancer și mă ocup de optimizare SEO. Scriu și fac site-uri...