Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Mobile-Geddon-ul si efectul aupra paginilor web

Google-mobile-geddon

imagine preluata de pe http://www.authentiasoft.com/googles-mobile-friendly-algorithm-update-is-coming/

Ce inseamnă „Mobile-geddon” si care este impactul asupra viziunii de SEO? Americanii spun ca este ceva apocaliptic, adica un numar imens de firme mici și mijlocii, care-și bazau afacerile pe racolarea clienților de pe internet, vor fi serios afectate sau chiar impinse spre faliment. Pe romaneste, schimbarea produsa de Google consta de fapt in următorul lucru: vor fi declasate site-urile care nu sunt adaptate pentru telefoanele mobile din punct de vedere al SEO, in favoarea celor care sunt „mobile-friendly”! Trecerea lor pe o pozitie inferioara la SERP-ul cautarilor inseamna un numar mai mic de vizitatori, mai puțini clienți, mai puțin profit…

Impactul asupra site-urilor din Romania? Din experienta mea, de fapt a oricarui consultant SEO serios, pot spune ca este ca un tsunami. Adica se propaga, incepe intai in America, apoi difuzeaza in toata lumea. Aici, la noi, estimez eu, impactul se va simti in urmatoarele 2-3-4 saptamani!

Desigur ca multi se intreaba de ce aceasta schimbare majora in viziunea celor de la Google. Raspunsul este relativ simplu. Cei de la Google au declarat in numeroase randuri ca-si doresc alinierea politicilor lor in pas cu evolutia tehnologiei, a culturii, a societatii in general. Ori, daca acum telefonul mobil smartphone face parte din viata noastra intr-un mod indispensabil, e limpede ca si cerintele de SEO se indreapta inspre aceasta directie.

Daca pana acum cei de la Google spuneau ca la un site continutul este important, acum au adaugat o clauza, daca putem vorbi in termeni juridici, respectiv ca acesta trebuie sa fie si usor de gasit. Accesibil pentru utilizatori.

Asadar, lucrarile de intretinere si de SEO vor avea, de acum inainte, o noua cerinta: utilizatorul de internet sa ajunga intr-un mod cat mai usor la continutul de calitate.