Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Optimizarea site-urilor prin spațiu și conținut

seo timisoara

Designerii web nu știu SEO și nici nu vor să-și bată capul cu așa ceva, le-ar complica inutil viața, căci i-ar încurca în ceea ce fac ei. Adică, în opinia mea, cei mai mulți freelanceri care „se ocupă cu web design” fac un site doar atât cât acesta să arate oarecum așa cum vrea clientul. Nu reușesc întotdeauna, iar asta și din cauză că sunt oameni pe care nu-i poți mulțumi orice ai face. Dar să-i pui să facă și optimizarea unui site, să implementeze măcar SEO acela primar, adică să predea clientului o treabă bine făcută și terminată ar însemna să-i omori cu zile!

Studiu de caz

            Exemplul pe care vi-l prezint a plecat de la un caz real, mă abțin însă să divulg identitatea proprietarului. Nu are relevanță și oricum este doar un exemplu, o variantă de optimizarea a site-ului care diferă în mare măsură de ceea ce s-a făcut în realitate.

site initial fără optimizare

Captură de ecran cu site-ul în starea inițială, adică lăsat neterminat de firma de web design. După cum observați, au rămas inclusiv cuvinte în limba engleză, pe când site-ul este destinat publicului din România.
optimizare site

2. Optimizare site; aproximativ pe același spațiu s-au făcut modificări care au crescut informația difuzată în pagină.
Optimizare site
3. Optimizarea site-ului in stare avansata
optimizare site complexa
4. Optimizarea site-ului in varianta complexa

Desigur, s-ar putea spune că e încărcat, colorat, că ar mai trebui modificări… ce vreți dvs.! Ideea este că se poate dezvolta și valorifica și folosi spațiul la care vizitatorul oricum ajunge. Și, mă gândesc, de ce să nu-i treziți interesul!? Să-i vindeți ceva dacă tot v-ați făcut un magazin online.

Moda site-urilor one-page

Clienții obișnuiți nici măcar nu au idei despre ce înseamnă un site sub aspect tehnic, că web design este una și SEO alta. Dar nici nu trebuie să știe cum se face efectiv, trebuie doar să înțeleagă despre ce e vorba. Adică așa cum s-ar duce să schimbe cauciucurile la mașină, să înțeleagă de ce un cauciuc pentru o roată pe 14 inchi nu merge la una de 15. Și să știe de ce trebuie să plătești pentru echilibrarea roților. Mă voi referi deci la lucruri elementare.

Există într-adevăr o modă a site-urilor web într-o singură pagină. Opinia mea este că mare parte dintre ele se copiază unele pe altele. Adică toate au un web design asemănător. Despre optimizarea site-urilor în raport cu conținutul și spațiul se poate face aproximativ aceeași discuție ca despre SEO efectiv., voi vorbi mai jos. Puteți să vedeți și link-ul următor, vă documentați cam cum arată un astfel de site…

Avantaje și probleme ale site-urilor cu o singură pagină

            Site-urile one page au indiscutabil un mare avantaj, ele sunt proiectate să conțină toate informațiile principale într-o singură pagină. Adică vizitatorul nu mai aleargă după link-uri „despre noi” sau „contact” ori „produsele noastre” ș.a.m.d. Toate sunt într-o singură pagină, care prin  scroll permite utilizatorului să le afle.

            Cum era de așteptat, web designerii fabrică site-uri „one page” pe bază unor template-uri care, la fel ca la site-urile anterioare, se multiplică la nesfârșit. Asta înseamnă că atât lucrurile bune cât și greșelile se repetă. Optimizarea SEO de bază, aceea care-l obligă pe designer (la nivel de etică desigur) să introducă niște date elementare, dacă este proastă la un site, ea va fi la fel și la celelalte. Motivul l-am expus în primele rânduri.

            Cea mai mare (și mai frecventă) greșeală a proiectelor de website-uri este aceea că nu sunt terminate. Adică sunt introduse în șabloanele respective câteva date obținute de la clienți, imagini și cam atât. De multe ori nici măcar nu traduc conținutul șablonului. Designerii se mulțumesc să-și încaseze onorariul, fără a-și pune problema dacă site-ul respectiv va lucra. Evident, probabil fără să vrea, ei dau în acest fel o pâine bună de celor care fac SEO. Inclusiv mie…

Optimizarea unui site echivalează cu redesign-ul

            Astfel, de pe urma neglijenței, ignoranței sau relei-voințe sau toate la un loc, optimizarea site-urilor de tip one-page poate fi catalogată drept o operațiune de reparare, de completare și chiar de redesign. Este poate cel mai bine ilustrată diferența dintre optimizarea site-ului propriu-zis și manopera de SEO.

            Da, aș putea spune foarte clar că optimizarea unui site nu este chiar același lucru cu manopera de SEO. Mai mult, vreau să spun că să faci SEO și să optimizezi site-ul este până la un punct aproximativ același lucru. De la un punct însă se deosebesc și încă destul de mult. Așa cum ați văzut din exemplele de mai sus.

Template-uri free de site-uri one-page

Un template de wordpress, un web design comun site-urilor one-page