Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Optimizarea unui site; ce însemnă, specializarea și SEO

optimizare seo Optimizarea unui site, diferenta față de SEO

Opinia mea este aceea că începe să existe o diferență tot mai mare între noțiunile de optimizare a site-ului și cea de SEO. Și, tot mai accentuat, se naște încă o disciplină, una bazată mai mult pe funcționalitatea site-ului dacă se poate spune așa. Și amândouă acestea sunt micii copii ai lui Google. Sau micii monștri dacă vreți…

Individualizarea și specializarea

Practic, suntem într-o etapă în care se separă și se specializează cam totul ce ține de prezența online. Adică unul face web-design, altul se ocupă de conținut și SEO. În curând, foarte repede, cred că va apare și cineva care se ocupă de felul în care se vede totul pe SERP.

Partea asta din urmă (cea cu SERP-ul) seamănă cu rolul purtătorului de cuvânt dintr-o instituție. Doar că referitor la site-uri, asta duce mai mult înspre acele snippets, adică felul în care te prezinți în căutări. Din punctul meu de vedere e tot SEO, dar sunt convins că și aici se umblă. Altfel nu-mi explic amploarea pe care o iau dotările și calificările celor care se ocupă cu AdWords.

Bun, să trecem la esența textului.

Să faci SEO înseamnă:

  • Optimizarea titlurilor și în general a meta-tagurilor;
  • Aranjarea conținutului astfel încât să transmită un anumit mesaj;
  • Link-building;
  • Introducerea de date relevante în codul sursă, în texte, imagini; ș.a.

Deci, în timp ce SEO este acea parte care vizează structura internă a unui site; unde-ți plasezi informațiile, cum dai numele paginilor, cum faci link-building, etc., iată că acum apare și altceva. Cei de la Google până acum ziceau că valoarea unui site este dată de conținutul lui, adică de fond, iată că apare și chestiunea: Da, e important fondul problemei, dar depinde și cum se prezintă! Punct.

Până nu demult optimizarea unui site era cam același lucru cu SEO. Trăgeau de tine să-ți faci SEO la site dacă vrei să fii în față, să-ți optimizezi site-ul adică, acum e deja altfel. Primești mesaje de genul: vezi că ai literele prea mici, vezi că o poză este prea mare, că pagina cutare nu se vede bine pe mobil! Ideea este că nu toate computerele din lume sunt la fel, nici telefoanele mobile, așadar aspectul unui site ar putea fi numit o chestiune adiacentă, de formă relativ la valoarea lui.

De exemplu, jobul de content editor este văzut diferit. Unii îi dau ca atribuții doar în ceea ce privește conținutul textelor și imaginile din site. 
 Alții includ aici și noțiunea de marketing. Opinia mea este că se exagerează. Un content editor este mai mult un scriitor, sau și mai bine, un redactor șef. El citește tot ce se propune să apară în site și zice da sau nu. Marketingul îl face directorul ziarului. La site-uri, marketingul îl face proprietarul. El zice înspre ce direcție trebuie mers. Exemplu, cum văd alții noțiunea de content editor, se observă că nu zic nimic despre SEO: Content editor. Job description

Optimizarea ca formă

Deci, chestiunea cu a fi găsit de Google fiind rezolvată, se va pune problema ce face el cu faptul că te-a găsit!? Cât de mult te ajută această întâmplare!? Păi, și-acum intrăm în fondul problemei, dacă respecți criteriile estetice ale celor de la Google te ajută. Astfel, ca să intri în grațiile motorului de căutare trebuie să ai un site cam așa:

  • Structura internă să fie ușor de parcurs;
  • Datele de contact să fie accesibile „din prima”;
  • Vizitatorul să fie reținut de conținutul tău;
  • Și mai sunt câteva
De exemplu, optimizarea de ansamblu, adică forma lui, felul în care se prezintă, aceea parte la care un web designer nu se prea gândește, am descris-o în articolul: Optimizarea site-urilor prin spațiu și conținut
frumusetea la Google si rata de respingere
Frumusetea la Google. Este ca la femei. Unele-ți plac, altele nu. Fiecare are o anumită rata de respingere, asta se întâmplă și online…

Frumusețea la Google – rata de respingere

Frumusețea pe care o înțelege Google este un termen vag. Poți spune depre el că-i un prost, că nu-nțelege nimic și nu greșești prea mult. Asta pentru că Google nu se uită la tine cu niște ochi materiali (organici), ci cu roboțeii lui. Cu crawlerele…

El înțelege frumusețea altfel. Dacă oamenii stau pe site-ul tău și nu pleacă, înseamnă că au găsit ce le trebuie. Că adică ești un site frumos. Legătura dintre conținut și frumusețea se numește rată de respingere. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât urâțenia este mai evidentă. Adică frumusețea fiind un termen general și greu de explicat, se consideră că dacă place mai multor oameni, site-ul este mai frumos.

Rata de respingere scade deci dacă vizitatorii găsesc un conținut adecvat.

Rata de respingere crește și dacă încercând să accesezi o legătură spre un text, în meniul site-ului pe telefon mobil, pui degetul pe altceva. Adică literele sunt prea apropiate.

Oamenii pleacă de pe site și dacă nu văd bine, dacă au probleme în citirea conținutului. Că ai o poză prea mare, un text de culoare aproape identică cu a paginii. Sunt chestiuni pe care Google nu le poate „vedea” dar le simte. De felul în care simte definește el frumusețea.

Concluzie: optimizarea unui site este…

Altfel spus, la modul general, optimizarea unui site înseamnă punerea în acord a paginilor din acesta, transformarea lor într-o carte ușor de citit. Probabil că vizitatorii sunt mai interesați de conținutul dvs decât de a vedea reclame spre alt site, de exemplu. Este o mostră de frumusețe.

Sau să nu caute înnebuniți după numărul dvs de telefon, el să fie acolo, la vedere. Și când îl ating să dea telefon…

Sau, frumusețea mai poate fi și să se încarce rapid de tot, să nu stai până-ți vine moartea. Că nu stai, te duci la alt site, cumperi din ală parte... Vezi articolul Site-uri rapide. cum se fac...