Optimizare SEO Timisoara
blog: opinii, comentarii, articole...


Scrisoare către… un client…

optimizare seo Dacă avem un site care este despre struguri trebuie și conținutul lui să fie astfel. Și să-i spunem și lui Google în mod corect despre asta

            Vreau să vă atrag atenția încă o dată că site-ul dvs nu lucrează. Nu este optimizat SEO iar mai jos vă voi explica și cauzele și efectele. Adică, vă spun la modul cel mai sincer, paginile web din site-ul dvs nu au setările necesare pentru a fi găsite de Google așa cum trebuie, așa cum aveți dvs interesul și nu în mod aleatoriu, cum se întâmplă acum. Mai jos am să vă explic și dacă aveți nelămuriri vă răspund  la ele.

            O pagină web este văzută și indexată de Google pe baza a câtorva criterii esențiale, criterii pe care le extrage din codul sursă al paginii, cam asta se face prin optimizarea SEO. Acesta înseamnă că în interiorul unei pagini trebuie instalate aceste informații pe care să le citească un motor de căutare. Google în esență căci despre el vorbim în mod implicit. Când ne gândim la motoare de căutare, în România cel puțin, ne gândim doar la Google.

Diversele pachete de software care construiesc site-uri – wordpress, magenta, opencart, etc. – au setări care le permit de a introduce informațiile specifice despre care vorbim. Softul poate introduce aceste informații în mod automat, ceea ce are efecte după cum voi explica mai departe. Mai înainte însă să vă explic ce sunt acelea informații specifice.

Ce sunt informații specifice, meta tag-uri, descrieri, titluri

După cum bănuiți, informații specifice sunt acelea care sunt caracteristice doar site-ului dvs. Softul care vă construiește site-ul creează în mod automat câteva elemente. De exemplu, el dă paginii dvs un titlu oarecare, „untitled” sau „pagină fără titlu” sau „page default” sau cine știe ce altă variantă. Fiecare pagină trebuie să aibă titlul ei. Sunt criterii de bază SEO.

Despre secretele meta tag-urilor. Codul sursă.

            Cum vedem codul sursă alunei pagini web? La browserul Chrome al celor de la Google, pe care-l folosesc eu, aveți combinația de taste Ctrl și U. Apăsați-le simultan și vedeți codul sursă. În general, la orice browser există o comandă în meniu care este ceva de genul „view page source”. La fel este și la Firefox. La acesta din urmă faceți click mouse dreapta și din meniul derrulant alegeți „arată sursa paginii”.  Toate browserele au ceva asemănător.

Numele paginii

Softul poate prelua un nume de pagină și să-l atribuie tuturor paginilor dvs., ceea ce credeți-mă nu vă avantajează. Nu este interesul dvs să se întâmple astfel. Numele paginii îl vedeți sus, în bara de stare a browserului sau dacă inspectați codul sursă o să vedeți pe undeva pe la început numele paginii scris între etichetele <title> și </title>.

cod sursa si SEO
Vedeți cum arată titlul paginii, descrierea acesteia… Acestea sunt elemente importante în SEO, deși nu se văd în mod neapărat pe monitorul dvs.

Vă recomand să fiți atent ca în fiecare loc să aveți un titlu care descrie pe scurt conținutul paginii. Nu lăsați la voia întâmplării acest lucru.

Descrierea paginii

            Tot în codul sursă veți găsi ceva de genul <meta name=”description” content=”Default description”> Vreau să spun că dacă veți găsi așa ceva nu e bine. Adică în loc de „Default description” ar trebui să fie descrierea paginii dvs. la mine, dacă e vorba de blogul meu, de această pagină de exemplu, ar trebui să fie ceva de genul „Cum influențează SEO numele paginii și descrierea ei, meta tag-urile și conținutul lor, alte informații specifice”.

            În general, softurile de creare a site-urilor nu completează aceste conținuturi sau le atribuie tuturor aceeași valoare. Ceea ce nu este bine pentru SEO, pentru că ar însemna ca toate paginile să fie văzute de Google cam la fel, și de fapt nu sunt.

Meta tag-ul „keywords” și „follow”

            Dacă vă uitați în codul sursă veți mai găsi la unele softuri ceva de genul <meta name=”keywords” content=”keyword1, keyword2, …”>. Puteți ignora, nu mai au nicio relevanță. Google nu mai ține cont de ele cam demult. Din punct de vedere al SEO nu mai au nicio valoare.

            Mai puteți observa meta tag-ul robots. Are forma <meta name=”robots” content=”index, follow”>. Dacă este așa e bine. Dacă conținutul e altfel înseamnă că site=ul dvs nu va fi indexat. Sau Google nu va urma linkurile din pagină. Valorile posibile:

  • Index înseamnă că google va fi invitat să indexeze pagina respectivă, noindex să o ignore;
  • Follow se traduce prin aceea că Google va fi invitat să urmeze linkurile care pleacă din această pagină, nofollow spune motorului de căutare să nu urmărească nimic. Este nerelevant. Ori, dacă aveți valoarea content=”noindex, nofollow” înseamnă că site-ul dvs va fi neimportant. Dvs spuneți asta, iar Google va ține cont…

Alte informații specifice

            Unele dintre cele mai ignorate informații (de către web designeri) sunt cele legate de imagini. Invers, Google se uită la imagini foarte mult, dar nu așa cum cred designerii web, ci culeg informațiile despre imagini. Adică Google nu citește ce scrie pe o imagine, ia în considerare ceea ce i se spune că este acea imagine. Știu, aici poate este dificil de înțeles de către publicul larg, nici cei care fac site-uri nu pricep sau se fac că nu pricep.

            De exemplu, dacă o imagine reprezintă un strugure, Google nu va ști asta. Decât dacă dvs veți introduce în codul sursă o informație specifică de genul … acea imagine reprezintă un strugure!

            Alte informații sunt de exemplu, descrierile legăturilor. Dacă fiecare link ar avea un titlu de genul „Apasă și vei ajune la o pagină cu struguri și informații despre cultura viței de vie ” atunci Google ar fi lămurit unde duce acel link, iar astfel ar ști cum să indexeze pagina respectivă. Dar, din păcate, așa ceva nu se întâmplă în realitate. Cine face web design ignoră sau nu știe aceste lucruri.

            Și mai sunt o mulțimede informații specifice fiecărui site. Pentru asta este necesară o firmă sau un freelancer care să se ocupe de SEO.

Introducerea în mod automat a datelor specifice

Dacă software-ul le introduce automat, fără discernământ, Google va citi în consecință, ca atare site-ul va fi văzut în funcție de automatismul softului care a făcut site-ul. Nu este avantajos, dacă-l lăsăm să-și facă treaba așa cum știe el, softul face un site pentru pantofi la fel cum face un site care vinde parfumuri sau semințe pentru culturi organice. Sunt lucruri total diferite și nu este interesul nimănui.

Lăsând softul să lucreze după capul lui, al celui care a programat totul, SEO va fi un dezastru. Ori, în acest caz, singura soluție ar fi să înțelegem cum lucrează softul. Să înțelegem cum introduce le datele specifice pentru a-l păcăli să facă ce vrem noi. Este o soluție care dă rezultate în general bune. Sau infinit mai bune decât dacă am lăsa site-ul să facă ce știe el.

Sau infinit mai bune decât dacă am lăsa site-ul așa cum l-ați primit de la web designer care, din punct de vedere al optimizării SEO, este de cele mai multe ori un ignorant.

Introducerea manuală a informațiilor specifice

            Opinia mea este că aceasta este soluția optimă pentru SEO. Adică dă cele mai bune rezultate, fiecare pagină web din site-ul dvs are un anumit conținut prin urmare trebuie scrisă și setată pentru conținutul respectiv.

Marele dezavantaj este însă acela că trebuie stăpânite foarte bine semnificațiile datelor pe care le introduceți. Altfel s-ar putea să obțineți un efect contrar. Este și o operațiune destul de migăloasă, ia timp, costă bani, dar este cea mai bună. Optimizarea SEO făcută manual, adică pentru fiecare pagină, fiecare categorie, fiecare produs, etc., dă cele mai bune rezultate.

Conținutul paginii

            Orice setare o faceți pentru site și paginile acestuia nu are nicio valoare dacă pagina este goală sau conținutul ei nu este unul potrivit. Dacă în descrierea paginii spuneți că este vorba despre struguri, atunci obligatoriu conținutul trebuie să fie cu struguri.

Optimizarea SEO cu rezultate

            Dacă veți ține cont de recomandările de mai sus, dacă înțelegeți cum vede Google site-ul dvs atunci veți avea rezultate optime. Depășirea concurenței va fi doar o chestiune de timp și de conjugare a unor eforturi.

            Optimizarea SEO a unui site exact asta face. Vă dă un instrument în lupta cu concurența.