SEO este chiar un mod de viață, numai că fie nu acceptăm, fie nu ne dăm seama sau habar n-avem ce înseamnă asta. Să vă explic la modul cel mai simplu. Presupunem că vreți să vă vindeți mașina personală. Ce veți face? Veți pune un anunț în care titlul să conțină tipul de mașină, starea ei și eventual prețul sau numărul de km.
De ce faceți așa? Pentru că site-ul unde vă publicați anunțul va arăta celor care caută titlurile care conțin un anumit cuvânt. De asemenea, știți că dacă vindeți mașina dezmembrată veți adăuga la fiecare denumire de piesă tipul de mașină pentru care este bună. Aveți la dispozție filtre pentru căutări, categorii, tag-uri… De fapt vă adaptați anunțul pentru a fi găsit de cei interesați. Practic faceți SEO, adică „search engine optimization”! Doar că motorul de căutare este un mic program.
În mod identic, doar că la o scară infinit mai mare, procedați dacă aveți un site sau o pagină de Facebook. Dați un titlu sugestiv. Care conține cuvântul pe care îl caută oamenii. Deci kewyword-ul! Ați realizat că toată viața noastră este construită pe SEO? Dacă sunteți în vacanță și ați ajuns într-un oraș străin, vreți să mâncați ceva, căutați de exemplu o pizzerie. Pe telefonul mobil nu apar în primul rând site-urile cu restaurante sau localuri unde puteți mânca o pizza. Apar niște locații.
Poate că pizzeriile pe care vi le arată Google nici nu au site-uri! Restaurantul spre care sunteți îndrumat poate fi la fel, un local, o afacere…. care să nu aibă site! La ce i-ar trebui? Vrea clienții de pe plan local, care sunt în apropiere, rupți de foame și care sunt dipuși să vină. Pentru ce i-ar trebui un site pe care să-l vadă un client de pe alt continent?
Asta se numește SEO local.
Cum funcționează SEO local…
Atunci când căutați o pizzerie vi se arată locațiile care sunt mai apropiate de dvs. Vedeți datele de contact, unde anume este pizzeria, puteți să dați adresa la navigator și vă duce direct acolo. Vedeți produsele, adică poze cu pizza, prețuri, mă rog, tot ce ar putea să vă facă să salivați. Să vă doriți să ajungeți mai repede acolo. Pe asta se bazează SEO local, pe proximitate, pe varietate de oferte, pe imagini ale produselor.
Faceți un test. Observat însă că nu este respectată neapărat distanța mai mică față de punctul de unde se face căutarea. Apar locații mai depărtate înaintea celor mai apropiate. Aceasta deoarece sunt mai bine văzute de către Google. Oare de ce!?
Explicația nu poate fi decât una singură: sunt mai reprezentative la căutarea respectivă, în cazul nostru la pizza. Este și firesc, probabil că până să ajungi la un restaurant select ai mai puitea găsi și o dugheană. Însă Google îți recomandă ACEL restaurant! De fapt nu Google în sine, ci recomandarea lui are la bază aprecierile celor care au mâncat până la acel moment pizza aceea.
Adică ați fost la un astfel de local, v-a plăcut, ați dat un review, ați pus poze și comentarii ce fain a fost, ce bună e mâncarea, ce personal drăguț! Patronul de la local are grijă să facă fotografii la mâncărurile lui. Le pune pe net, oferă promoții, este normal să câștige reputație.
Altfel, locații care fizic sunt mai apropiate dar în căutări sunt arătate mai în spate, păcătuiesc probabil prin lipsa de preocupare față de imaginea lor. S-au înregistrat pe Google Maps și gata!
Elementele esențiale
Ca să existați pe Google Maps, să vă promovați pe plan local nu aveți nevoie decât de:
- locație fizică, cu adresă unde să primiți corespondență;
- un număr de telefon preferabil mobil;
- adresă de e-mail de tip Gmail.
Desigur că lucurile par simpliste, așa, vorbind numai. Nu sunt chiar simple dar vestea bună este că nici complicate. Trebuie muncă și muncă. Constanță și preocupare față de propria dvs imagine.
Mai sus am răspuns la o posibilă întrebare, respectiv „bine, dar cum să ne detașăm față de cineva care are aproximativ aceeași locație, oferă aceleași produse?” Și mai subliniez o dată că nu vă trebuie „neapărat” un website și nicio pagină de Facebook.
Două cuvinte despre conturile și paginile de social media. Nici acestea nu sunt necesare în mod imperios. De ce? Țineți cont de comportamentul uman. Atunci când sunteți pe stradă sau la birou veți căuta ce vă interesează pe Google, nu pe Facebook sau Linkedin sau Instagram sau orice altceva…
Asta înseamnă că (cel puțin deocamdată) Google include Facebook și nu invers. Reflectați la asta vă rog!
Detalii suplimentare: SEO Timișoara sau cum ne promovăm pe plan local
Puteți studia și pluginul de software de la YOAST