
Am primit un mail în care mi se propune să-mi public 20 de advertoriale pe 20 de site-uri de „știri” cu 200 de lei și la sfârșit mă-ntreabă cum mi se pare oferta? Primul gând a fost să-i bag la spam pe expeditorii din așa-zisa presă. Dar mi-am zis, ia să văd pe ce site-uri mă bagă ei la prețul ăsta? Nu de alta dar să nu dau cu piciorul la vreo ofertă senzațională. Și așa mi-a venit să le răspund că oferta lor e nașpa rău! (Al doilea gând.)
Și în sfârșit mi-a venit al treilea: adică m-am gândit eu, câți or fi pe lumea asta să arunce banii pe fereastră? E musai de spus și de explicat, de făcut o educație cum s-ar zice, că nu așa se promovează un site, nu prin advertoriale și mai ales pe site-uri de slabă calitate. Și ca să nu ziceți că vorbesc așa, aiurea, am să vă explic mai jos de ce. Și poate veți mai învăța câte ceva…
Primul gând: spammeri și mailurile toxice
Din felul în care „m-au contactat” mi-am dat seama că oamenii ăștia nu sunt profesioniști. Adică dacă vrei să trimiți o ofertă cuiva, mai întâi îl întrebi, nene, vrei să primești mesaje de la mine? Veți zice că este un moft. Că vreau eu să fac pe politicosul și mă dă afară deșteptăciunea din casă.
Dacă un tip mofturos ca mine sau oricine altcineva raportează mailul acesta ca fiind spam, poate nu se întâmplă mare lucru. Dar dacă mai sunt câțiva, google și yahoo vor trata expeditorul ca fiind dubios. Apoi, mai bagă și atâtea linkuri, nici nu au formular de dezabonare, nimic, nimic. Sunt perfecți pentru a deveni spammeri.
Veți zice, bine, dacă e așa cum spui, cum de ai primit mailul? Păi l-am primit tocmai pentru că ei sunt la început. Iar citind acest text mai departe veți realiza că am dreptate. Oricum, nu le văd viață lungă cu astfel de mesaje, iar apoi se vor plânge că le ajung mesajele la „trash” și la „spam”.
Dacă nu mă credeți pe mine, citiți help-ul celor de la Google sau Yahoo ca să aflați cât de ușor deveniți spammeri. Sau vedeți și „12 motive pentru care e-mailurile mele ajung în spam”. De fapt citiți orice altceva pe net legat de acest subiect. Ca să nu ziceți că sunt eu poet și vă intoxic. Chiar și din help-ul de la yahoo sau google puteți deduce că marcând un mail drept spam ajutați la definirea spammerilor.
Publicitate pe site-uri de proastă calitate
Al doilea gând a fost, cum v-am spus, să văd în ce site-uri propun ei să-mi facă reclamă. Și am început să mă uit la ele și să le studiez. O caracteristică generală este că site-urile au în general același conținut.
În termenii generali, Google califică acest lucru drept conținut duplicat. Or aceste lucruri nu se promovează, dimpotrivă, sunt ignorate. În aceste condiții, de ce ar da cineva bani ca să apară pe un site care nu se găsește nici măcar în primele 100 de poziții Google? Pentru că nu se găsește.
În fapt, cele 20 de site-uri sunt surori. Seamănă izbitor de mult în ceea ce privește conținutul. Diferă doar așezarea în pagină, dar nici asta prea mult.
Când nu te pricepi la SEO
Deci, oamenii ăștia sau omul ăsta habar n-are de SEO. Căci dac-ar fi știut ar fi înțeles demult că advertorialele nu sunt foarte agreate de Google. De ce? Simplu, pentru că sunt reclame plătite, or cei de la Google vor face tot posibilul ca dacă vreți publicitate plătită să o faceți cu ei. Nu cu agenții de marketing obscure din Oltenia.
Una din primele lor preocupări, ale celor de la Google, este să identifice dacă un link este plătit. Dacă el există ca urmare a unei publicități plătite. Adică dacă ați dat bani ca să apăreți undeva. În aceste condiții, evident, sunt geloși. De ce nu le plătiți lor!? În fine, astea sunt finețuri pe care nu le înveți cu una cu două.
Desigur, vor exista unii care vor găsi oferta extraordinar de atrăgătoare. Și vor plăti. Nu vor obține rezultatele dorite și se va ajunge la o concluzie care probabil va fi cu totul alta decât cea reală. S-ar putea să nu-și dea seama niciun moment de adevărata cauză.
Vă dau mai jos un link. Este puțin mai vechi dar el este cel mai bun material în care se explică nocivitatea advertorialelor și ale așa-ziselor comunicate de presă. Optica celor de la Google nu s-a schimbat foarte mult, despre asta voi vorbi puțin mai jos dar mai în detaliu într-un alt articol.
» Google’s Matt Cutts Issues New Warning on Advertorials & Paid Content
Mai sunt de actualitate linkurile plătite?
Desigur, n-aș vrea să înțelegeți că acum nu se mai fac advertoriale sau reclame cu linkuri. Se fac dar cu cap, cum se spune. O mică mențiune însă. Pentru ca Google să știe care linkuri sunt plătite sau nu, în structura (codul sursă) HTML se introduc niște etichete. La ora actuală există patru tipuri de etichete, acestea indicând tipul de link.
Nenorocirea este că nu toate motoarele de căutare le contabilizează la fel. Pentru publicul din România însă un lucru este clar. Aici se ține cont doar de Google.
Până acum vreo 3 ani exita doar eticheta de nofollow. Acum au apărut încă două, respectiv „sponsored” și „ugc”. Ele sunt folosite tocmai pentru că Google „a fost nevoit” să țină cont că există și alte mijloace de publicitate decât motorul său de căutare. Ceea ce este un lucru bun până la urmă…
Concluzie
De fapt ce am vrut să spun cu acest text? Că dacă tot doriți să vă promovați prin articole pe care le plătiți, alegeți un site bun! Unul singur ajunge, dar să fie un site super. O legătură care vine spre dvs de pe un site bine cotat este mult mai important decât 100 de linkuri care vin de pe site-uri de toată jena.
Să apăreți pe un site bun nu costă 200 de lei. Cât pentru 20 de site-uri slabe.
Cum le identificați? Aici s-ar putea să vă fie mai greu, dar dacă nu reușiți cereți o consultație de la cineva care se pricepe. Cei de la care am primit eu mail sunt de undeva din zona Olteniei, Gorj, pe-acolo pe undeva. Nu că ar fi zona de vină, capsomani sunt peste tot. Vreau doar să spun că aceștia chiar nu se pricep.
Ce se întâmplă când cineva face promovare și apelează la așa-zisele advertoriale SEO prin astfel de întreprinzători:
- Se va ajunge la concluzia că SEO este o abureală, că nu este decât o metodă de a câștiga niște bani.
- Că la noi, în România, nu se știe SEO.
- Că toți care se ocupă de servicii web sunt niște diletanți, șmecheri…
Oricare dintre variantele de mai sus este defavorabilă celor care-și văd de treabă cinstit și nu au prețuri din astea de doi lei. Logic, ceva bun costă!
Vă recomand prudență când contractați astfel de servicii.