În HTML există titluri de la H1 la H6. Ce înseamnă acest lucru? Că dacă vă referiți la titlul paginii îi atribuiți H1. Un subtitlu ar putea fi H2. Sau mai multe subtitluri H2, nu vă impune nimeni câte să aveți. La fel H3 și până la H6. Ce rol au ele în SEO? Unul pe care puțini îl exploatează, puțini îl înțeleg.
Subiectul acesta mi-a venit de la un răspuns dat pe English Google SEO office-hours de pe luna iulie. Cineva întreba tocmai despre felul în care se folosesc aceste titluri, iar Gary Ilyes îi răspundea. Cititorul era nedumerit de faptul că pe SEO starter guide afla că aceste „headings” sunt excelente pentru cititor, dacă sunt așezate în ordine ierarhică. Dar că pentru Google nu reprezintă decât niște titluri care separă fragmente de text. Și omul nu mai înțelegea nimic!
Acum, eu, care am fost o viață de om jurnalist, am pretenția că vă explic așa cum trebuie modul de folosire al titlurilor. Și ce avantaje puteți obține pentru procesul de optimizare al site-ului.
Înainte de articolul propriu-zis, trebuie spus totuși că, în ultima perioadă, la Google apar tot felul de reorientări. De reinterpretări ale unor cutume. De exemplu, dacă în „viața reală” un text poate avea un singur titlu principal, ceea ce este logic, pentru SEO poți avea oricâte. Așa spunea John Mueller, nu mai știu unde, tot la un seminar din acesta pe Youtube. Zicea că pentru Google nu are importanță câte tag-uri H1 există într-o pagină, pot fi 2-3 oricâte, nu contează. Să accepte cititorii…
Explicațiile lui John Mueller vin după ce, ani de-a rândul, noi, cei care lucrăm în zona de marketing online am fost învățați cu această condiție. Mi-e greu să spun dacă așa a fost tot timpul și nu ni s-a spus sau Google și-a schimbat optica în ultima vreme.
Două viziuni despre titlu: literar și SEO
Un om obișnuit, căruia nu-i stă capul la SEO, atunci când va scrie un articol îi va da acestuia un titlu principal. Apoi, ca să separe ideile și conținutul din articol, îl va împărți în blocuri de text. Care, la rândul lor, vor primi fiecare câte un subtitlu. Ceea ce v-am spus se practică peste tot în proză, presă, lucrări științifice, manuale, etc. Respectiv avem titlul corpuri de text și subtitluri.
Din perspectiva SEO, un titlu nu (mai) are valoare ierarhică. Așa cum v-am explicat mai sus. Este doar un titlu urmat de un corp de text. Un motor de căutare, oricare ar fi acesta, o primă indicație pe care o obține despre conținutul paginii este titlul acesteia. Adică, dacă un titlu avem cuvântul cheie „motor”, de exemplu, se va căuta și în text, aceasta pentru a rezulta concluzia: e vorba de motor de căutare sau motor pentru mașini?
Cu alte cuvinte, dacă introduceți un keyword în titlu și vorbiți despre el în textul subsecvent, aveți șanse de a fi indexat de către Google. Aveți oportunitatea ca textul dvs să concureze cu ale altora, poate mai deștepți! Dar care, aceștia din urmă, nu știu să-și vândă „marfa”!
Ați auzit de multe ori frustrări de genul domnule ce site de toată jena este „xxx” dar uite că te lovești de el peste tot. De fapt acesta este și obiectivul celor care se ocupă de SEO: să promoveze un articol, o pagină web, un site în funcție de modul în care se folosesc cuvintele cheie. Căci oamenii, în definitiv, caută după cuvinte, nu după metafore! Oamenii sunt mai practici în acest sens.
Recomandări pentru titluri eficiente și optimizare perfectă!
Așadar, se poate concluziona: scrieți gândindu-vă că vă citesc oamenii dar doriți-vă și Google! Iar de la acest obiectiv se desprind câteva subsecvente pe care, dacă le pigementați cu elemente de SEO, veți fi imbatabili. Mă rog, cu un articol nu deveniți celebru, dar dacă aveți mai multe, fiecare ar constitui fundamentul pentru scopul dvs.
- Împărțiți-vă textul în blocuri separate, fiecare dintre acestea dezvoltând o idee. Astfel, lectura devine mult mai conevabilă pentru cititor, care vă poate urmări textul.
- Atribuiți titluri care conțin fiecare un keyword, sau o idee căutată pe Google. De ce să folosiți metafore care sunt bune în mediile literare, nu acolo unde doriți să vă promovați afacerea, serviciile…
- Dacă pentru Google este indiferentă ierarhia titlului, înseamnă în mod evident că subtitlul nu mai are rol exclusiv de titlu, ci de separator de bloc de text. Prin urmare, ca subtitlul să corespundă regulilor de SEO, atribuiți-i aceleași caracteristici de titlu. Respectiv maxim 60 de caractere, aceasa pentru a rămâne în sfera de interes a motorului de căutare. Deci nu scrieți titluri-subtitluri kilometrice cu keywordul la sfârșit, că n-ați făcut nimic!
Citește și 5 ponturi de optimizare SEO și titluri să te vadă Google