Compunerea unui titlu de pagină web; să folosim Google Trends

google trends
Google Trends, un excelent instrument pentru a începe SEO...

Prin optimizarea unui site (SEO) ar trebui să înțelegem în primul rând cum să-l facem să fie găsit mai ușor. Or pentru asta ar trebui să ne punem în pielea cumpărătorului, respectiv a celui care caută serviciile sau produsele pe care le oferim. Ne place sau nu, dacă vrem să intrăm pe piață, dacă vrem să vindem, să ne facem cunoscută oferta trebuie să ținem cont de ce vrea clientul. Altfel, cu idei poetice nu vom vinde nimic.

Cine vrea să facă poezie printr-un magazin online va sfârși ca un poet. Adică rupt de foame și cu pantalonii rupți în fund. Nu sunt în opoziție cu poeții, Doamne ferește, vreau doar să spun că trebuie bine delimitate lucrurile. Pragmatismul este (sau ar trebui să fie) trăsătura de bază a celor care se ocupă de SEO. Eu acum vorbesc prin prisma unui prestator de servicii.

Cuvintele cheie; ce sunt, cum se pun, cum lucrează, relevanța lor

Cum alegem titlurile, denumirile, etichetele

Ca să înțelegeți importanța titlului unei pagini, a unui articol, a unei categorii sau etichete de la un magazin online, ar trebuie să știți că Google își ia primele informații de aici. Din titlu, din denumire. Acesta este primul element de SEO, dacă vreți. Este un comportament firesc și practic. Așa „gândește” Google.

Închipuiți-vă că mergeți la bibliotecă și căutați să citiți ceva, să zicem despre război. În afara cazului în care știți exact ce carte vreți să citiți, foarte probabil vă veți uita la cotoarele cărților. Dacă veți face asta, primele cărți asupra cărora vă veți opri sunt cele care conțin cuvântul război, front, prizonierat, etc…

Mai sus am descris o rețetă sigură de a „sări” în ochiul cititorului. Alegerea unui titlu sugestiv. (Asta face și cel care se ocupă de SEO, vă „ticluiește” un titlu bun…) Veți alege să citiți cărți cu titluri sugestive: „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”, „Nimic nou pe frontul de Vest”, „Război și pace” ș.a.m.d.

Folosind metoda de mai sus veți reuși să găsiți cărți care au acel cuprins care vă interesează. La fel este și cu site-urile. Dacă aveți un atelier de făcut mobilă de bucătărie și prima pagină a site-ului dvs se numește „Acasă – Costel Popescu”, nu va ști nimeni că sunteți tâmplar. De fapt, numele dvs are importanță pentru familia dvs., pentru prietenii cei mai buni. (Puțini oameni ajung să aibă un nume pe care să-l știe toată lumea.)

Pentru ceilalți, Costel Popescu este un nimeni. Presupunând că vede pe Google o listă în care este trecut și site-ul „Acasă – Costel Popescu” domnul Ionescu, în căutare de un tâmplar, nici nu vă va băga în seamă.

Studiu de caz. Pagina acasă (homepage)

În primul rând ar trebui să lămurim unde este titlul site-ului dvs. Sau al paginii web dacă vreți. Mai jos aveți un exemplu concret. Titlul este „Acasă | Precotti”. Ce vă spuneam mai sus, cine poate ști despre ce este această pagină web!? Google precis nu știe și ca atare nici nu o va arăta în căutări. Vreau să spun în căutările care contează, ea s-ar putea să apară după cine știe ce termeni de nișă…

homepage
Dacă așa se deschide site0ul dvs. nu aveți șanse de a câștiga ceva cu el… Homepage-ul dvs este nefolositor

Dacă însă în loc de „Acasă | Precotti” ar fi fost „Motostivuitoare, nacele și platforme autoridicătoare. Service și distribuție la Precotti Timișoara” ar fi fost deja o cu totul altă chestiune. Dvs dacă vedeți o înșiruire de titluri de site-uri și citiți titlul pe care tocmai vi l-am sugerat, dintr-odată veți realiza cu se ocupă Precotti SRL. La fel și Google, va ști cum să indexeze site-ul dvs.

» Why Keywords Are Still So Very Important for SEO

Demonstrație de SEO on page

De fapt, ca să fiu sincer, paginile/site-urile care au astfel de nume apar foarte greu în căutări. Sau deloc. Faceți un test. Căutați pe Google „Mobila de bucătărie”. Nu veți găsi nimic de acest gen. Căutați „auto-service Timișoara” sau București! La fel, niciun rezultat. Google nu arată astfel de pagini care au nume irelevante în businessul respectiv.

Observați, toate site-urile pe care le găsiți au un nume relevant.

Și totuși, orice căutare ați face veți găsi și site-uri care nu au în componența titlului cuvântul cheie! Ba chiar printre primele. Cum se poate? Simplu, adăugarea unui cuvânt cheie în titlul paginii nu rezolvă problema, mai sunt și alte criterii care fac ca un site să fie găsit sau nu. Pentru asta este așa de frumos SEO!

Bun, concluzia de până acum este că în titlul se găsesc cuvinte cheie. Da, dar nu obligatoriu! Să acceptăm însă ideea că trebuie să introducem cuvinte cheie în titlu. Cum facem, cum le alegem? La fel, avem un magazin online și vrem să dăm nume la categoriile de produse. Cum le alegem? Cum determinăm ce nume să aplicăm etichetelor noastre!?

Un prim pas pe care vă recomand să-l faceți, atunci când căutați cuvinte care să facă parte din titlul paginii dvs., ar fi să vă folosiți de instrumentul Google Trends. Să luăm un exemplu. Vindem geluri sau creme? Bine, deși nu sunt chiar același lucru, am putea să speculăm asemănarea lor. Să vedem ce ne interesează mai mult să vindem: gel sau cremă? Or, după cum se vede și din exemplul de mai jos, există diferențe esențiale între „creme” și „cremă”!

cautare cu google trends
Observăm ce cuvinte se caută mai mult cu Google Trends

La fel, ce cuvinte folosim? Sirop sau siropuri? Siropuri bio? Vedeți graficul de mai jos și trageți singuri concluzia.

Google trends
Observăm că până și variațiile aceluiași cuvânt se caută mai mult sau mai puțin…

Google Trends este așadar un instrument. Vă asigur că dacă veți forma titlul unei pagini doar din cuvinte cheie bine alese astfel, nu veți ajunge sus!

Absența cuvintelor cheie din titlul paginii

Revenim la exemplul de mai sus, cel în care căutam o carte de război doar după titlu. Alegând din raft doar pe cărțile care au în titlu cuvinte ce amintesc de război, avem toate șansele să ratăm mari capodopere ale literaturii universale. Un „Donul liniștit” (Mihai Solohov) sau „Viață și destin” (Vasili Grossman).

Apariția acestor două titluri printre marile capodopere despre război nu este deloc întâmplătoare. Din punctul nostru de vedere însă este o dovadă că Google nu citește doar titlurile. Înseamnă că mai există și altceva. De exemplu descrierea unei pagini. Un meta-tag care există în codul sursă deși nimeni nu-l vede. Eventual îl ghicește atunci când sunt arătate căutările.

Apariția în căutări și a altor titluri care nu conțin neapărat cuvintele după care am căutat noi este asemănătoare cu ajutorul dat de o bibliotecară. (Acum, dacă nu știați, o bibliotecară nu este chiar o funcționară de bibliotecă. Are studii și pregătire în biblioteconomie. Ea îți va furniza niște informații suplimentare despre fiecare carte. Un fel de notițe, un sinopsis, ceva care seamănă cu un meta-tag de tip „description”…)

Așa cum vă spuneam în articolul citat mai la începutul textului, acela cu ce sunt cuvintele cheie, să populezi un text cu cuvinte cheie din două în două propoziții… nu este o soluție.

Totuși, din articolul de față veți putea învăța cum se face o alegere deșteaptă a cuvintelor. Acelea pe care le folosim în pagina noastră web. Este un început!

Despre Matei Bitea Articolele 212
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...