Cum scrieți articole SEO pentru strategia de promovare a site-ului

articole SEO pentru strategia de promovare a site-urilor
Articolul SEO și rolul său în strategia de promovare a site-urilor

Includerea de articole informative și optimizate SEO face parte din strategia de promovare a unui site. Postarea cât mai frecventă este cea mai bună metodă de a obține trafic organic pentru site-ul dvs și de a vă promova astfel afacerea, magazinul sau orice alt interes ați avea. Însă nu orice articol va fi indexat de către Google, iar în acest text vă voi arăta cât de importantă este crearea de conținut pentru site-ul dvs. Rețineți însă că nu doar calitatea în sine a textului înseamnă bun conținut!

Marea problemă a site-urilor vine tocmai de la proprietarii acestora. Indiferent dacă vorbim despre site-urile cu conținut medical, tehnologic, financiar sau orice altă specializare. Autorii articolelor sunt în general oameni ocupați și prea puțin preocupați de SEO. Însăși faptul că ei ar trebui să scrie un articol pentru propria lor afacere este deja un chin. Dacă sunt medici nu-și vor dori să facă și copywriting, de exemplu…

Cine scrie articole pentru site ar trebui să fie familiar cu:

  • regulile de editare a textelor și punerea în pagină;
  • includerea și prelucrarea pentru web de imagini, fotografii sau grafică;
  • cunoștințe minime de SEO

Câți dintre oamenii „obișnuiți” sunt la curent cu acestea? Prea puțini. Or, în aceste condiții, cea mai bună cale de administare-promovare a unui site este de a te lăsa „pe mâna” unei agenții sau freelancer de servicii de marketing online. (Opinia mea este că noțiunea de optimizare SEO este de fapt marketing digital.)

1 Copywriting propriu zis: editarea și crearea de conținut

Primesc uneori texte (articole) care ar trebui introduse în site-urile pe care le administrez. Însă, bineînțeles, acestea nu au o formatare minimă și sunt scrise de oameni care nu au noțiuni de SEO. (Nu este o vină, nu asta vreau să spun, autorii au cu totul alte profesii și ambiții decât să scrie articole pentru online.)

De cele mai multe ori aceste articole vin direct în corpul mesajului și nu sunt incluse într-un fișier de tip word. Vezi cum arată un astfel de text în imaginea de mai jos.

articole non SEO trimise pe mail
Articole neoptimizate SEO și neformatate trimise direct in textul mesajului prin e-mail

Apoi, pentru a putea fi folosite, articolele urmează a fi „periate” și formatate. De adăugat conținut suplimentar (nou), includerea unei logici de SEO. Ajungem astfel aproape să avem nu neapărat alt conținut față de cel inițial, dar o altă formă cu siguranță. O formă inteligibilă și oamenilor și roboților. (Ce vă sugerează expresia „scris de doctor”? Nu că doar unii înțeleg acel scris? Ei bine, dacă vă doriți pacineți mai mulți scrieți să priceapă și ei, iar ca informația să se difuzeze să înțeleagă și Google.)

Ce s-ar întâmpla dacă pur și simplu aș lua cu copy-paste textul și l-aș include în site? Aș obține un cod sursă al paginii web ca în figura de mai jos. Cu semne ciudate în text, cu pierderea avantajelor pe care le oferă titlurile. (De fapt un titlu este esențial în optimizarea și promovarea site-ului.) Iar spațiile goale imense duc la scăderea vitezei site-ului.

cod sursă neoptimizat SEO
cod sursă neoptimizat SEO

Vezi și 5 ponturi de optimizare SEO și să te vadă Google

Află totul despre Titlul în wordpress și HTML

2 Includerea în articole de fotografii optimizate SEO

Înainte de introducerea unei imagini în text, indiferent dacă este fotografie sau grafică, asigurați-vă că aveți dreptul să o folosiți. Desigur că fotografiile dvs sunt de preferat, ați avea avantajul unor imagini originale. Apoi asigurați-vă că le optimizați SEO. Asta înseamnă dimensiune, denumire, atribut „alt” și linkurile spre care duc spre și de la imaginile dvs.

3 Armonizați conținutul site-ului cu strategia de promovare

Strategia de promovare a site-ului înseamnă de fapt și să vă planificați un obiectiv în funcție de care să scrieți acele articole să le spunem SEO. Adică dacă vă ocupați cu confecții metalice nu introduceți în site articole despre medicamente. Probabil este unul dintre cele mai dificile aspecte din administrarea site-ului. Pentru că textul te fură, te trage după el, ai vrea să scrii și despre una și despre alta…

Căutați să fiți mereu în contact cu realitatea dvs., adică pe românește să nu bateți câmpii! În acest sens scrieți despre obiectul dvs de activitate și introduceți imagini relevante. Mergeți doar pe aceeași linie.

În primul rând ar trebui să avem definită noțiunea. Relația dintre conținut de calitate și SEO. Ce înseamnă un site cu conținut bun? Cei mai mulți se referă doar la calitatea textelor în sine. Or un site cu conținut bun nu are doar texte bune, imagini bune. Pe cale de consecință vom avea și linkuri spre site-uri bune sau mai puțin bune.

Pentru oameni noțiunea de site bun este ceva relativ. Un text este bun dacă are conținut care rezonează cu cititorul. Pentru un motor de căutare, Google de exemplu, un site bun înseamnă și altceva, nu doar o colecție de articole SEO. Înseamnă inclusiv felul în care este structurat site-ul, ce trafic organic are, cât de repede se încarcă, multe alte aspecte. Deci nu doar calitatea unui text, a cărui înțelegere depinde în final de instrucția cititorului.

John Mueller, cel care este porta-vocea staffului Google, a explicat într-un material video că Google „se uită” la mai multe elemente. Nu doar la text și imagine, ci și la calitatea de ansamblu a unui site. 

understanding SEO with John Mueller from Google
să înțelegem SEO ascultându-l pe John Mueller de la Google

Vedeți pe Youtube exact ce spunea John Mueller despre legătura dintre SEO tehnic și conținutul site-ului. Materialul pornește exact de la minutul respectiv.

Așadar asociați-vă articolul, pagina, site-ul în ansamblu doar cu alte site-uri de calitate. Aceasta nu va însemna că le faceți reclamă, ci doar că veți intra într-o anumită categorie. Într-o zonă specifică de interese.

Concluzie: rolul articolelor SEO în promovarea site-urilor

Bloggingul, respectiv inserarea de articole optimizate SEO în secțiunea de noutăți a site-ului dvs este cea mai eficientă metodă de promovare. Și cea mai ieftină și mai ușor de realizat. Cu o condiție însă: să fie realizată la modul inteligibil, atât pentru oameni cât și pentru roboți.

Altfel spus, puteți să o faceți și dvs singuri nu aici ar fi dificultatea, căci până la urmă o să vă prindeți cum vine treaba, este și chestie de obișnuință. Se ridică însă întrebarea: nu este mai rentabil să vă ocupați de propria afacere și să lăsați pe altcineva să se ocupe de acest aspect?

Despre Matei Bitea 170 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...