Să faceți SEO înseamnă că prin creare de conținut, prin editarea și adaptarea acestuia să spuneți motorului de căutare cu se ocupă site-ul dvs. Dar asta nu poate fi în doar câteva rânduri pe o pagină. Google este cam prost și nu pricepe, nici oamenii nu înțeleg din doar două vorbe. Dar nici să scrieți un roman în care să bateți câmpii. Căci Google nu este nici atât de prost să nu se prindă că e un text fără valoare. Pentru promovarea site-ului aveți nevoie de conținut relevant și bine pus în pagină.
Mai jos am să vă exemplific unul din serviciile mele de bază, respectiv editarea conținutului existent și/sau crearea altuia nou. Da, dacă vreți, acum vă vorbesc ca un creator de conținut. SEO nu înseamnă doar să dai titluri bune, să faci descrieri și să introduci meta date. Mai este ceva, un fel de schepsis. Nu sunt secrete formidabile, cred că e vorba mai mult de muncă și experiență.
Am văzut site-uri care „strălucesc”. Adică se mișcă imaginile, vâj-vâj, intră literele în pagină prin efecte speciale, oau! Atâta doar că dacă le cauți bine observi că nu le găsește nimeni. Sunt site-uri moarte, cum le zi eu, adică nu fac nimic. Sunt făcute de așa numiți creatori de web design care se mulțumesc la a arăta clienților un site pe un monitor.
Performanța din Google Search Console
Mai jos aveți trei capturi de ecran cu momentele importante. (Cu roșu sunt cenzurile mele, adică protejarea identității. Am blurat și fețele.)
- Inițial, pagina nu exista pe Google. Deci puteai să o cauți cât vrei că nu apărea niciunde.
- Apoi, captură cu atestarea capacității de a fi listată în SERP, după optimizare SEO și creare-introducere de conținut nou.
- După cum observați, pagina a fost deja indexată de Google. Și așa am făcut cu tot site-ul, pagină cu pagină…
Acum, mai departe, cum am făcut de fapt. În principiu sunt trei pași: crearea de conținut text și foto, redesign iar apoi optimizarea SEO. Evident, trimiterea către Google a solicitării de indexare.
Adăugarea de conținut și redesignul paginii web
În prima imagine de mai jos se poate observa că practic nu avem nimic. Două vorbe și o invitație la programare in clinică. Imaginea este una generică, poate fi luată de pe net. Opinia mea este că nu poți face o programare la o consiliere pentru alimentația copilului tău doar cu atât. Trebuie să convingi mama care a ajuns în această pagină. Explică-i, spune-i crează un conținut convingător!
Primul pas este să adaugi niște cuvinte, mă rog, vorba vine, dar trebuie să scrii. Sună banal, dar acesta este adevărul. Trebuie să povestești de ce la clinica ta sunt niște specialiști mai buni decât în altă parte. Iar la conținutul acesta trebuie să-i „bagi un SEO”!
Creare de conținut nou și nu copierea de pe alte site-uri
Primul pas a fost să creez un text care să explice subiectul. Veți zice că am copiat de pe alte site-uri! Dacă fruntea țării plagiază înseamnă că altă metodă nu este!? Ei bine, am unul care mai mereu mă-njură pe blog și de fiecare dată-i zic „măi nene, eu am scris mai mult decât a citit tot neamul tău” dar tot nu pricepe. Da, citesc și eu de pe site-uri medicale, am avut copil mic, am făcut școală (pe bune), așadar pot să povestesc cu vorbele mele, pot să-mi exprim ideile fără să zic mereu „îîî” și „ăăă”. Și fără să fac copy-paste!
Și să mai știi, îi zic eu ăluia, că există peste tot noțiuni peste care nu se poate pune drept de autor și care nu pot fi patentate. De exemplu răsăritul soarelui, femeia naște la nouă luni, culoarea roșu la semafor înseamnă interzis. Deci, ce mi-ar fi greu să scriu un text în care să folosesc noțiuni general valabile?
Și tot acest conținut nou creat trebuie să fie optimizat SEO cum se spune.
Bine, trebuie însă să recunosc că m-au ajutat cei aproape 25 de ani de presă scrisă. Așa cum un pictor îți desenează din câteva mișcări un chip de femeie. În fine, ați prins ideea.
Optimizarea textului în sine; adică SEO on page
Acum, să spun că și să scrii este o tehnică. Deci, ca să ții cititorul pe pagină ai nevoie să-l agăți din primele rânduri. Să-i trezești interesul. Adică să-l prinzi, nu să bați câmpii iar informația care-l interesează să fie ascunsă în nu știu care rând.
Oamenii nu mai au răbdare. Nici nu știu dacă au avut vreodată. Îi doare pe ei capul de ce este nevoie de creare de texte și imagini, de un conținut bun! Ei au nevoie să știe ce se află în textul pe care li-l propui. De aceea se pun subtitluri. În SEO nu se face poezie căci n-are nimeni vreme pentru asta. Cuprinsul de la începutul unui text spune omului cam unde se află ceea ce vrea el să știe. Și se duce direct acolo apăsând pe subtitlu.
Mda, este adevărat că pentru a face un așa cuprins, care să sară dintr-un loc în altul prin text trebuie să știi ceva HTML. Puțin CSS și destul de mult SEO. Așa este, dar primordial este textul! Că dacă nu-l ai… nu poți optimiza nimic!
Paginarea textului, UX design, Google Search Console
Să spun celor care nu știu că design UX se referă la a face un proiect care să fie cât mai accesibil utilizatorului. Adică UX ăsta vine de la „user experience”, adică să fie un site cât mai ușor de folosit.
Partea asta cu design UX place al naibii de mult la Google. Normal, și dvs vă place, doar că nu vă dați seama. De exemplu, o tehnică de UX este să nu pui o imagine mare, care până se încarcă pe site îți vine să dormi. Să introduci o imagine mică, adaptată device-ului pe care-l folosești, optimizată deci, cu codul de HTML plin de SEO.
Mda, poate vă încurc. Să zic altfel. Dacă o propoziție este prea lungă, nu-i așa că pierdeți șirul!? Și eu fac la fel, dacă sunt fraze de-alea lungi și filosofice mă apucă somnul. Dacă am și un pahar de vin la bord adorm cu capul pe masă. Deci, SEO și UX se au ca frații. Scrieți texte inteligibile, cu propoziții scurte, cu povestea spartă în bucăți. Ca să fie mai ușor de citit. Cu subtitluri, ca să știe omul ce și unde citește.
Învățați să folosiți Google Search Console
Search Console acesta este o unealtă foarte faină a celor de la Google. Dacă învățați s-o folosiți este ca și cum ați conduce cel mai tare tractor. Practic vă trageți site-ul unde vreți. Îl verificați dacă este bun de indexat. Vedeți ce pagină este cu erori și care este starea întregului website. Vă organizați în legătură cu unde este nevoie de creare de conținut, unde nu.
Cu cât un site are mai multe pagini indexate, cu atât starea lui de sănătate este mai bună. Nu!? Cu atât este un site mai relevant. Logic. Dacă Google le indexează înseamnă că sunt bune de ceva.
Trimiteți hărțile site-ului, acele sitemap-uri atât de importante și fără de care nu există SEO.
De exemplu, pagina despre care vorbim în acest text, ca despre tot site-ul dealtfel, nu exista pe Google la momentul la care am preluat eu administrarea site-ului. Apoi, după ce am pregătit pagina (vezi foto) am dat-o la indexat și după aproximativ 24 de ore era pe Google. Cum spuneam mai sus, cu cât un site are mai multe pagini indexate, cu atât este mai bun. Sunt convins că îmi dați dreptate.
Deci, dacă aveți vreodată un site pe care doriți să-l lansați, să-l promovați… Când căutați servicii de creare de conținut… căutați-mă!
- Mueller Says Don’t Focus on What Google Thinks is Quality. Focus on this Instead (Adică John Mueller de la Google spune ceva de genul „Nu vă concentrați la ce crede Google că este calitate ci axați-vă pe calitate!” Cam asta spun și eu pe la începutul textului de față. Și nu înseamnă că l-am plagiat…)
- 7 reguli de copywriting. Faceți SEO singuri, prin articole vă sugerează câte ceva din experiența mea de jurnalist…