Aici, în acest site, în general scriu despre SEO și ceea ce se întâmplă în online. Fiind fost jurnalist vreau ca și site-ul meu să semene cu un fel de ziar. O revistă online dacă vreți, cu subiectul evident despre optimizarea și promovarea site-urilor. Editorialul este o specie jurnalistică destul de pretențioasă și de multe ori plictisitore. Permiteți-mi însă să încerc să vă captez atenția…
Auditul SEO; când îți trebuie…
Ai sau nu nevoie de un audit SEO? Dacă site-ul îți merge bine, adică îți aduce clienți, te caută lumea de pe el, primești comenzi de pe site… s-ar părea că nu ai nevoie. Căci auditurile se fac de cele mai multe ori când ceva nu merge, ceva nu funcționează bine și vrei să știi ce. Evident, auditul te va lămuri care este cauza, dacă ține de SEO sau de altceva…
Un audit nu este o nenorocire, o sperietoare, cum erau pe vremurile lui Ceaușescu, când dacă auzeai că vine cineva să te auditeze intrau toate spaimele în tine! Este o operațiune firească, exact ca și cum te-ai duce la doctor să-ți spună de ce te doare burta.
Bine, acum, în condițiile în care toată lumea vrea să câștige bani și să nu plătească nimic, s-ar putea pune problema și astfel: aș putea obține un audit SEO pe gratis? Desigur, se poate, numai că orice obții în această lume are valoarea pe care ai plătit-o pentru el. Sunt scripturi pe internet pe care le poți folosi ca să afli ce nu funcționează bine la site, care-ți spun ce să faci…
De asemenea, sunt și persoane sau firme pline de bunăvoință care se oferă să-ți facă acestea audit. Gratis, cum am spus. Dar care, la rândul lor, apelează la scripuri gratuite. Sau, în schimbul unor informații de ordin general, binevoitorii te vor zăpăci de cap astfel încât să-ți vândă niște servicii de care nu ai nevoie sau sunt foarte scumpe.
Scripturi gratuite pentru audit SEO
Să revin la scripturile gratuite. Acestea îți vor analiza site-ul și-ți vor furniza răspunsuri pe care, în mod obișnuit, nu prea ai la ce să le folosești. Sau vor zice că ai un scor bun și că îți trebuie mai mute linkuri sau o interactivitate mai mare sau cine știe ce! Luați aminte, dacă un audit SEO îți spune, de exemplu, că imaginile tale au toate atributul „alt” și nu ai probleme aici, de cele mai multe ori este greșit. Depinde ce valoare au explicațiile imaginilor tale, căci asta înseamnă până la urmă acest atribut!
Dacă scriptul care face audit SEO îți zice că stai bine la titluri, alt exemplu, că toate paginile tale au meta taguri și este bine, din nou nu înseamnă să te culci pe o ureche! Contează ce valoare au acestea. Cel mai important aspect este interpretarea rezultatelor!
» Audit SEO gratuit la SEOptimer
Pe scurt, cea mai frecventă greșeală este să-ți optimizezi site-ul pentru o căutare pe care nu o folosește nimeni sau prea puțini. În concret, primul pas este să vezi dacă ai ales keywordul potrivit! Abia apoi treci la munca adevărată de optimizare a site-ului…
» Ce înseamnă Audit SEO pe gratis și pe bani
» Vezi un studiu de caz de optimizare SEO
Prima pagină de la Google: fuse și se duse!
În toamna anului trecut apărea ceva ce comunitatea SEO privea cu neîncredere: Google renunța la SERP-ul clasic. Adică totul devenise o singură pagină! Căutai ceva iar apoi ți se afișa un scroll prelung. Răspunsurile motorului de căutare nu mai erau dispuse în pagini de câte zece rezultate, așa cum eram obișnuiți, cu anunțuri sponsorizate la început și la sfârșit…
Acest scroll prelung și care, conform celor de la Google, trebuia să dea o experiență mai bună de utilizare, n-a mers. Prin urmare, s-a revenit la ce a fost, adică SERP-uri cu câte zece rezultate pe o pagină. Cei care se ocupă de SEO au răsuflat ușurați. Căci clienților lor le cam pierise cheful de a investi în optimizarea site-urilor. De ce!? Păi… așa, cu toată lumea într-o singură pagină ce haz mai avea? Cine mai era interesat de promovare când nu se mai făcea o distincție clară în a fi în primele rezultate Google și cele cu câteva mișcări de deget mai jos? Nimeni…
Adevărul este, însă, altul, cred asta. Cei de la Google au constatat că lupta cu concurența pe mai multe fronturi devine tot mai dificilă. Unul ar fi fost acela că marketerii trebuiau convinși să investească în reclame în noul format. Ceea ce, se pare, nu a reușit. Era ca la un concurs stupid de frumusețe când toate concurentele primeau o diplomă de participare. Ca să nu se supere. Așa era și cu SEO pentru scrolling infinit, toți erau premianți!
Al doilea front era și este cel cu AI. Adică, odată cu apariția inteligenței artificiale, la care Google a cam pierdut startul în fața celor de la OpenAI, cei finanțați puternic de către Microsoft. Laboratoarele de inteligență artificială au produs ceva pagube algoritmului Google. A se vedea articolul meu SEO în 2024. Cine sunt guru…
În fine, esențial este că totul se măsoară prin bani. Cât bagi și cât câștigi. Iar chestia asta cu „servim utilizatorii” cât mai bine nu este decât o gogoriță. Dacă noul sistem de ordonare a rezultatelor din căutări le-ar fi adus mai mulți bani, Google n-ar fi renunțat la el! Cu siguranță. Să spunem așadar, cu blândețe, că a fost un experiment nereușit! Fuse și se duse!… Am scris despre asta în Express de Banat, aveți linkul mai jos:
» Google are din nou prima pagină. Jos cu găinarii
Când Google sfidează frumusețea: SEO și Core Web Vitals…
Parafrazându-l pe Murphy, care spunea că tot ce-i frumos și bun ori e scump ori îngrașă, despre site-uri am putea spune că tot ce-i în față la Google, ori e anunț ori e făcut cu SEO la greu! Dar, cu siguranță, nu vom putea spune că sunt site-uri frumoase, iar asta dintr-un singur motiv: frumusețea nu este criteriu de departajare! Fiind un criteriu absolut subiectiv, frumusețea pe internet stă sub semnul relativismului.
Un site este frumos doar pentru mine și prietenii mei, care avem cu toții aceleași gusturi. Frumusețea este criteriu de departajare doar la Miss, dar și acolo ca să mai elimine dintre femei le mai pune câte o întrebare încuietoare!
Revenind la site-uri, și la treburi serioase, site-urile bune sunt cele care au conținut util și se mișcă rapid. Adică nu adormi pe site-ul unei farmacii așteptând să vezi ce conține un medicament! Iar toată bunătatea unui site este obținută prin SEO, prin adiacentele acesteia UX și Core Web Vitals.
Opinia mea este însă că Google ne cam omoară cu cerințe tehnice care sunt cel puțin greu de îndeplinit, dacă nu chiar imposibil. Iar dacă am sta să bibilim fiecare kilobit, foarte posibil ar fi să pierdem din vedere esențialul pentru care ne-am făcut o pagină web. Oricum, în articolul pe care vi-l prezint, vă sugerez că metoda cea mai veridică de a ne prezenta website-ul este bunul simț și conținutul relevant. Nicidecum frumusețea! Văd că nici femeile nu mai au frumusețea lor, ci sunt toate fotoșopate!
» Cei mai importanți factori din Core Web Vitals. Ce sunt și cum îi gestionezi…
Despre Ranking, AI și modificarea limbii române
Ne place sau nu, parte din viitoarea limbă română va fi influențată de actuala generație de analfabeți funcțional. Ca și de părinții lor, care în bună măsură nu sunt cu mult mai evoluați decât progeniturile. Este opinia mea.
Este rușinos sau e o fericire, nu știu, nu-mi dau seama, dar așa se întâmplă, fie că vrem sau nu. Adică nu ne putem opune, iar mecanismul de modificare al limbii este descris în articolul la care fac trimitere la sfârșit. Se întâmplă așa pentru că limba română este vie, dinamică, la fel ca toate limbile care se vorbesc pe Pământ. Se adaptează la ce vorbesc oamenii în mod curent. Iar la noi, aproape jumătate din elevi sunt analfabeți funcționali. Dacă nu înțeleg ce citesc, de ce ar ști să vorbească!?
Ceea ce pare acum o mizerie de limbaj, nu este exclus ca peste câțiva ani să facă parte din vocabularul curent. Ultimul DOOM, nr 3, a introdus deja 3.600 de cuvinte noi. Dacă a apărut verbul „a accesoriza”, de ce este imposibil să se consacre și verbul „a rankezi”? Chiar dacă eu am altă opinie, nu înseamnă că se va ține cont de mine sau de alții…
Partea proastă este că odată cu modificarea de limbaj apar și tot felul de construcții stupide. Ca să nu le spun idioate și lipsite de logică. Vă dau exemple în articol ca să nu spuneți că bat câmpii.
Așa că, de câte ori auziți un parlamentar sau un ministru că vorbește kkuru, gândiți-vă că este un promotor. Un creator de limbaj. Un avangardist. El deja participă la actualizarea și îmbogățirea limbii române. Și încercați să vă adaptați, altfel chestia asta vă macină și vă distruge sănătatea…