Efecte la un site cu design non responsive

site responsive design
Foto 1 design site non responsive si Foto 2 adaptabil pentru telefoane mobile

Înainte de a intra în problemarica site-urilor non responsive. În primul rând să plecăm de la o constatare: Că suntem dependenți de internet și de telefonul mobil. Că dacă plecăm la magazin și ne uităm telefonul acasă avem deja o problemă. Nu ne simțim bine. Dacă așteptăm la un rând, la supermarket, la coafor sau să fim primiți la dentist vom avea telefonul mobil în mână. Dacă ieșiți din birou și mergeți la o cafea vă luați telefonul mobil Și exemplele pot continua.

Constatarea de mai sus are o consecință: informația pe care o accesăm de pe telefonul mobil trebuie să poată fi citită ușor. Ceea ce vedeți pe telefonul mobil este de fapt același conținut pe care îl accesați și de pe desktop sau laptop. Diferența este modul de afișare, modul de structurare, modul în care informația „curge” pe ecranul telefonului. Aceasta înseamnă responsive, să puteți citi cu ușurință, să nu trebuiască să vă luați ochelari speciali sau să măriți fonturile sau imaginile.

Termenul de responsive este preluat din engleză și cred că foarte curând va deveni românesc. Ar însemna adaptabilitate.

Consecințele site-urilor „non responsive” 

Prima consecință a celor de mai sus este că pentru a fi citite în bune condiții site-urile trebuie să fie responsive. Iar pentru o înțelegere mai bună, vă rog să urmariți imaginile foto 1 și foto 2. Cea din stânga este un site de curățenie neadaptat pentru dispozitive mobile.

Închipuiți-vă ce dificil este să accesați conținutul. Spre deosebire, la site-ul din foto 2, tot de curățenie, textul este vizibil, imaginile sunt inteligibile. Este deci inutil să vă întreb de pe care site ați prefera să vă luați informațiile?

Comparația de mai sus este însă valabilă la accesarea site-urilor de pe dispozitive mobile, respectiv smartphone sau tablete. În ceea ce privește vizibilitatea de pe PC-uri sau laptop, la site-urile indicate nu sunt probleme vizibile. Ele sunt pe gustul proprietarilor.

Web design pentru dispozitive mobile

Consider că pentru un utilizator obișnuit, cineva care își gestionează singur site-ul in wordpress aceasta nici nu ar trebui să fie o problemă. Nu trebuie decât să aplice un template care are un design responsive. Partea bună este că în prezent nici nu cred că mai găsiți teme de wordpress care să nu fie responsive.

Dacă totuși, aveți un site în wordpress și de paginile dvs web se ocupă altcineva și observați că site-ul este non-responsive, atunci fiți siguri că problema este în altă parte. Administratorul (sau web designerul) este fie comod, fie incomptetent. Sau amândouă la un loc.

Situația asta este în principiu valabilă și la celelalte sisteme CMS (Content Management System) adică la site-urile realizate în magento, prestahop, opencart și care or mai fi. Adică toți producătorii de soft s-au adaptat și nu veți mai găsi teme care să nu aibă un design neadaptat.

Cei mai păgubiți par a fi aceia care au paginile web în cod php sau html pur. Dar și aici există șabloane, vezi Envato Web Site Template.

SEO, SERP, Google și mobile friendly sunt în strânsă legătură

Dacă un site este sau nu responsive aceasta are o influență directă și esențială asupra vizibilității lui. Acesta este un aspect care ține de SEO. Să mă explic. Încă de la sfârșitul lui 2017 Google anunța că va trece la sistemul de indexare mobile-first. Ce înseamnă asta? Că va indexa site-urile în funcție de utilizarea lor pe telefonul mobil. Așadar poziția lor în SERP va fi în strânsă dependență de aspectul responsive.

Google’s Mobile-First Indexing: Everything We Know (So Far)

Ce înseamnă asta în mod practic? Păi implicațiile sunt destul de evidente, adică site-urile care se văd bine pe telefonul mobil au un avantaj în fața celorlalte. Or, în condițiile în care concurența devine din ce în ce mai acerbă, logic este să profităm de orice element. Mai ales că ușurința în exploatare este ceva ce ține de SEO. Iar faptul că este sau nu un site responsive, exact asta înseamnă.

Cum știm că un site este cu design responsive? Există o mulțime de testere, unul dintre acestea fiind chiar cel oferit de Google pe platforma developers. Adică accesați testerul de mobile friendly introduceți adresa url pe care o verificați și veți primi o concluzie.

Așadar, mai sus aveți câteva motive de a vă asigura că site-ul dvs nu este dezavantajat la versiunea desktop față de cea mobilă.

Mobile friendly pentru e-mail

Opinia mea este că ar trebui să fiți atenți și la felul în care vă sunt expediate mesajele prin e-mail. Chiar dacă aspectul unui mesaj trimis prin poșta electronică nu este esențial pentru SEO, pentru poziționarea site-ului, dacă acesta nu este vizibil aveți de pierdut. În sensul că destinatarul, care este comod, nu se va obosi să citească. Așadar, se poate să pierdeți o oportunitate.

/

e-mail non responsive
e mail non responsive
e-mail responsive
e mail usor de citit

În foto 3 avem un e-mail cu aspect greu de citit. Literele sunt mici și trebuie să acționați pentru a-l citi fie mărind dimensiunea fontului, fie zoom pe monitor. În foto 4 avem un e-mail responsive. Observați cât de ușor se poate vedea conținutul

Sper că v-am convins că este spre interesul dvs să aveți un site bine pus la punct. Aici nu este vorba de SEO sau web design la modul exclusiv. În primul rând este marketing. De felul în care vă vindeți produsele, imaginea, mesajul.

Optimizarea conținutului unui site. Dincolo de SEO on-page

Despre Matei Bitea Articolele 154
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*