Este blogging-ul un mijloc de promovare?

seo blogging

În primul rând, optimizarea SEO nu înseamnă absolut deloc blogging, dar printr-un blog se poate face o promovare a unui site, căci într-adevăr, un blog poate promova orice. Pentru a merge însă mai departe ar trebui lămurit ce înseamnă blogging…

Din DEX-ul nostru nu vom afla o definiţie a ceea ce înseamnă un blogger, sau blogging ci doar despre blog. Termenul de blog este definit a fi un site, o pagină web, ceva care conţine informaţii specifice pe un anumit domeniu. Conform celor de la DEX, un blog este prescurtarea de la „Web Log”. În vorbirea curentă însă, să ai un blog înseamnă un site unde să-ţi publici ideile, propriile articole şi cam tot ce vrei, deci poate fi inclus şi în arsenalul unuia care face promovare SEO, la fel, un blog poate fi optimizat din acest punct de vedere.

Ca urmare, blogging-ul înseamnă să fii implicat într-o activitate de editare a unui blog, iar în lumea web-design-erilor să faci un blog mai înseamnă să faci cuiva un site. Căci da, un blog se realizează dpv tehnic în cea mai mare parte a cazurilor print-o platformă de tip wordpress. Un blog poate ajunge să fie deci şi un site de prezentare. Totuşi, prin blogging se mai înţelege (greşit, zic eu) şi a cutreiera blogurile sau ziarele şi a posta comentarii şi de a-ţi lăsa acolo semnătura. Este un termen nepotrivit dar… folosit.

În job-ul meu, care este în principal acela de a face optimizare SEO pentru (aproape) orice site, am întâlnit tot timpul oameni care m-au întrebat: domle, dacă fac blogging, ajută site-ului meu? Aşadar, iată că a venit timpul să formulez un răspuns scris la această întrebare. Şi o voi face luând ca bază de discuţie cele două mari sensuri pe care le dau internauţii activităţii de „blogging”, respectiv de a posta comentarii şi de a scrie un blog.

Postarea de comentarii pe bloguri

Unii clienţi de-ai mei întrebau dacă postează comentarii la articole pe diferite site-uri, iar în semnătură lasă adresa site-ului lor, îi ajută asta la optimizarea SEO a site-ului lor? Că aşa au citit ei undeva pe nişte site-uri. Că astfel se face o legătură spre site-ul tău, că Google te va aprecia, etc.

Trebuie să recunosc că, într-adevăr, acum câţiva ani era o practică des întâlnită. Cum scria unul o chestie, indiferent ce, idee genială sau tâmpenie, hop apăreau o mulţime de cititori, de bloggeri, de cunoscători şi tot felul de experţi care-şi dădeau cu părerea. Iar la final apărea semnătura, un nume de site sau de blog. Era optimizarea SEO sălbatică a internetului (este expresia mea, ce vreţi, pe blogul meu scriu ce vreau!).

dr evil spammer
lupta cu spamm-ul capătă uneori accente hazlii

Multe ziare online ofereau posibilitatea de a posta comentarii şi de a-ţi lăsa semnătura cu link cu tot. Era o stratagemă a acestor publicaţii, aveau trafic mai mare, chiar dacă mare parte din comentatori erau pofesionişti şi scriau comentarii doar pentru a da muie cuiva. N-aveau nicio idee despre subiect, părerile avizate aproape că lipseau cu desăvârşire. Conta doar să rezulte cât mai multe linkuri. Era vremea când conta esenţial şi ce trafic aveai la un site…

Evoluţia fenomenului a mers până acolo încât se organizau tot felul de schimburi de linkuri, când optimizarea SEO a unui blog se concretiza în cât de mare era această „fermă de linkuri”. Nu mai exista nicio măsură, totul însemna link, să-ţi apară numele undeva, să vină cât mai multe click-uri spre tine, chiar dacă aproape toate erau doar de curiozitate, ia să vedem cine-i tâmpitul!?

Până când a fost introdus algoritmul Penguin, iar Google a spus „stop jocul”, de acum contează doar conţinutul unui site, cât este de bun şi cât de mare relevanţă are acesta pentru domeniul respectiv. Memorabil în acest sens este articolul scris de Matt Cutts (şeful SEO de la Google) respectiv The decay an fall of guest blogging for SEO

Concret, ca să nu vă obosiţi să mai citiţi, dacă veţi insista în acest tip de aşa-zis blogging, aveţi toate şansele să deveniţi un spammer. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară în SERP-ul celor de la Google, adică vă vor băga site-ul undeva în spate de tot, astfel încât să vă piară cheful de a citi şi semna orice porcărie de pe internet!

Dacă aveţi încredere în mine, în ceea ce scriu eu, aţi putea citi şi un text de-al meu, de pe blogul versiune de modă veche şi care se intitulează Link building ca jocul cu moartea. Semnatura de pe un site…

Concluzie: să vă puneţi semnătura pe un site nu vă aduce nimic bun. Mai mult, s-ar putea să contribuie la dispariţia afacerii dvs…

Promovarea SEO prin blog

Eu sunt convins că adevărata promovare a unui site se poate realiza doar printr-un conţinut de calitate, căci oricât de bine optimizat dpv SEO ar fi un site, mă refer la condiţiile tehnice, diferenţa faţă de alte pagini web concurente o va face tot relevanţa lui prin ceea ce transmite. Pentru a înţelege mai exact ce înseamnă vă invit să lecturaţi Optimizare SEO pentru idioţi

Ce înseamnă optimizare SEO pentru un blog într-un anumit domeniu!? Păi, în primul rând să scrii despre domeniul respectiv, acesta este sensul unui blog, iar dacă paginile blogului reprezintă de fapt un site de prezentare (aşa cum am spus mai înainte că poate fi un blog) înseamnă că introduci în site texte şi imagini despre activitatea sau serrviciul oferit, despre afacerea ta. Adică, astfel, vei avea în site un conţinut plin de cuvinte cheie despre domeniul respectiv, aşa numitele keywords, respectiv nişte cuvinte magice după care vrei să fii găsit.

SEO formatie nunta
mostra de text SEO … de doi bani!

Introducerea de cuvinte cheie într-un site ar putea părea o joacă de copii. Dar nu e. Internet-ul s-a umplut de autori de texte scrise în tehnica SEO, pretinşi redactori de web care scriu şi vă fac site-ul să „zboare”, să fie primul, cel mai tare, cel mai bun. Dacă ar fi aşa de simplu…

Ca să scrii un text îţi trebuie nişte cunoştinţe minime. Nu voi comenta acest lucru. Vă arăt doar o mostră de text scrisă de un autor contemporan. Ideea este că agramatismul se vede la motoarele de căutare, iar un site nu va ajunge niciodată în faţă când nu ştii lucruri elementare despre spaţiul dintre cuvinte, când cuvintele cheie se aruncă în text aşa, cu lopata, fără acorduri şi cu aspect general de text forţat.

Intrăm aşadar într-un alt domeniu, cel de content writer, dar care nu face obiectul textului de faţă.

Summa summarum: optimizarea SEO a unui site (sau promovarea lui, căci până la urmă se poate pune un semn de echivalenţă între aceste două noţiuni) se face în mod excelent printr-un articol de blog. Doar că trebuie scris şi să poată fi citit, de utilizatori cât şi de către Google. Atât, nimic mai mult.

Happy blogging!