Fluctuatiile in SERP-ul Google. Submitter-ele free…

fluctuaatii in SERP-ul Google
Fluctuatiile pentru o optimizare SEO sunt ca roata de distractie...

Una din marile probleme ale proprietarilor de site-uri, si implicit a celor care fac optimizarea SEO, este pozitionarea site-ului in SERP, adica locul pe care il ocupa un site pe pagina de cautari a celor de la Google. Un consultant SEO este cu atat mai bun cu cat cere mai putini bani, aceasta fiind regula si mentalitatea generala, mai ales in Romania, dar randurile de fata vor sfarsi prin a analiza acest aspect.

O optimizare SEO reusita tine cont de foarte multi factori. Unul dintre acestia este popularitatea site-ului dvs, iar popularitatea nu inseamna ca un site sa fie vazut de cat mai multi vizitatori, una din greselile facute (prin recomandare catre clienti) a celor mai multi „specialisti“ in optimizare SEO. Si nici de prezenta in cat mai multe directoare si motoare de cautare. Este mai importanta calitatea acestor „search engine-uri“ prezente peste tot pe internet.

Ce face un submitter? Este, in principiu, un soft care te inscrie in motoarele de cautare, ceea ce, tot in principiu, ar trebui sa creasca eficienta in optimizare SEO si sa creasca deci ranking-ul site-ului, ma rog, asta inseamna de fapt prezenta lui in fata. Insa, un lucru pe care nu-l stiu toti si care este uneori o capcana, mai multe submitter-e apeleaza la inscrierea in aceleasi directoare si motoare de cautare, iar asta inseamna inscrieri repetate ale aceluiasi site. Marturisesc, si eu am patit-o, tocmai de aceea spun si altora care se ocupa de SEO.

Ce se intampla daca se produce repetat o inscriere a unui site la acelasi „search engine“? In principiu nu foarte mare lucru, dar efectul este ca va refuza inscrierea sau poate chiar eliminarea site-ului din indexare. Iar pe internet, practic, asta inseamna un loc mai in spate. Asta ar putea fi un dezastru pentru cel care face SEO daca persevereaza. Daca-si da seama, va evita folosirea respectivului submiter.

O prima concluzie ar fi aceea ca daca tot folositi submittere, macar sa folositi doar unul si mereu acelasi. Insa, marele pacat al acelor submitter free este ca se schimba in pemanenta, adica modifica directoarele si motoarele de cautare pe care le folosesc, le modifica in sensul numarului acestora, mai multe sau mai putine sau altele si mereu altele. Totul tine conditiile de publicitate si de SEO propriu acestot softuri.

Ceea ce recomand eu este sa observati in permanenta unde va inscrie site-ul un submitter free. Sau, mai bine, sa nu folositi deloc aceste programe. Da, ultima este varianta ideala, dar asta costa mai mult timp, omul cu SEO trebuie sa faca o munca de chinez batran iar asta nu se plateste. Clientul vrea intotdeauna rezultate rapide. Ceea ce, dpv al SEO, orice miscare brusca inseamna o rasturnare de barca, asa cum am mai spus-o…

Hai noroc si bafta la SEO!