Aveam un client căruia îi administram site-ul cu fotografii realizate prin AI și la care tot timpul îmi reproșa: „Ce tot îmi pui prostiile alea? Nu sunt de la mine, nu mă reprezintă!” Îi ziceam una, alta, îl duceam cu vorba, timpul trecea și uita de ele dar imaginile își atingeau scopul. Adică eu îmi făceam treaba, respectiv îi promovam afacerea.
Până la urmă am fost nevoit să renunț, asta din cauză că era prea vanitos. Autosuficiența, încrederea că suntem cei mai buni iar ceilalți sunt niște minori, propria stimă de sine sunt cele mai mari piedici în marketingul actual. Așa cred eu și vă pot demonstra, câteva idei vă dau în acest articol. Respectiv va trebui să înțelegem că dacă vrem să dezvoltăm o afacere în mediul online, mă refer la prezența acesteia, va trebui să luăm în considerare cumpărătorii. Respectiv că ei nu caută persoana noastră ci serviciile sau produsele noastre.
Prin urmare, dacă vom insista în a ne promova persoana, vom trece pe plan secund produsul pe care-l vindem. Dacă vom insista în a crede că suntem cei mai buni, nu vom conștientiza că greșim și că trebuie să ascultăm (și) de alții. Desigur, poate vi se par vorbe dar hai să vă demonstrez.
Greșeli frecvente la construcția unui site
- Pagini cu titlul „Acasă”, „Numele firmei”, „Misiunea noastră”, „Despre noi”… toate demonstrează o mândrie nemaipomenită! Titlul paginii este folosit de motoarele de căutare ca prim pas pentru a înțelege conținutul. Or, dacă noi punem astfel de titluri, care sunt cu miile prin site-uri, să nu vă mirați că nu vă găsește nimeni. Sunt foarte rare cazurile când cineva vă caută după nume, oamenii caută produsul pe care-l oferiți, serviciul prestat de dvs.! În loc de „Acasă” ați puta folosi foarte bine „Laborator de radiografii și imagistică dentară”, este deja altceva și motoarele de căutare vor înțelege din start despre ce e vorba.
- Fotografii introduse în site așa cum au fost făcute ele cu telefonul mobil! Adică de dimensiuni apocaliptice și care au nume de genul IMG356289-12 din care Google nu înțelege nimic! Ca să nu mai vorbesc de faptul că fiind foarte mari, vizitatorul dvs se plictisește până se încarcă și va abandona site-ul dvs. Sau imagini descărcate de pe WhatApp, la fel, aceeași problemă.
- Conținutul aruncat cu lopata! Este desigur o expresie plastică, dar dacă scrieți fără aliniate, fără structurarea unui text în corpuri de text, fiecare cu subtitlu, fără evidențierea ideilor importante, urmarea va fi lipsa de lizibilitate și abandonul lecturii. De exemplu, atunci când dați un subtitlu unui corp de text, în mod logic veți explica despre ce e vorba în acesta. Dacă tratați cu indiferență, cititorului ori îi vor obosi ochii, ori își va pierde răbdarea și va trece peste informația pe care vreți să i-o oferiți sau n-o va găsi.
Fotografiile realizate cu AI
Inteligența artificială mi-a adus (și) mie un mare ajutor. Astfel, până acum pierdeam foarte mult timp să găsesc o imagine pe care să o pot folosi. Clienții mei sunt de obicei niște „putori”, nu fac fotografii că n-au timp, că nu vor să apară, diverse motive. Astfel, activitatea de „decorare” era foarte cronofagă. Da, cei mai mulți cred că introducerea de imagini este o chestiune de frumusețe, de decor, nu le trece prin cap că un fișier de tip bitmap conține meta date care transmit informație!
Revenind la clientul cu care am început, este adevărat că fotografiile pe care i le puneam nu erau din laboratoarele lui, nu erau oamenii lui, dar erau cu tematica afacerii lui, eu îi promovam afacerea și nu persoana! Aceasta în condițiile în care el nu-mi dădea nicio fotografie, trebuia să mă descurc.
Așadar AI mă ajută să obțin imagini cu tematica pe care o doresc. Site-urile obișnuite care furnizau fotografii libere de drepturi de autor nu sunt întotdeauna aprovizionate cu ce trebuie. Iar cele care au costă și în aceste condiții totul devine mai scump.
Fotografiile realizate cu AI au următoarele avantaje:
- Pot fi comandate pe orice subiect doriți dvs., desigur dacă învățați cum să-i cereți. Adică să folosiți promptul necesar.
- Sunt ieftine, gratis dacă nu luați în considerare timpul petrecut cu obținerea lor.
- Le puteți folosi fără teama că vă urmăresc să vă „jupoaie” de bani fotografii care le-au făcut.
Pot avea și un mare dezavantaj, acela că uneori par idioate, asta dacă nu știți cum să cereți sau lucrați rapid și nu sunteți atenți la ce face AI. Pentru că inteligența artificială face de multe ori greșeli de om tâmpit. Iar ignorarea lor vă face de râs!
Textele realizate cu AI
Ideea asta că toată lumea poate fi copywriter este una care a dus la apariția de imbecili. Pentru că inteligența artificială nu ne va face mai deștepți, ci mai tolomaci. Asta desigur că dacă nu o folosim cum și la ce trebuie. Există tot felul de seminarii web online care promit că vă-nvață să câștigați mii de euro pe lună, nu aveți nevoie de experiență, nu vă trebuie decât un laptop și conexiune la internet.
Revin, textele cu AI vă pot sugera, vă pot da o idee, vă structurează conținutul dacă vreți, dar ele sunt făcute pe baza a ceea ce găsesc pe internet. Or, cum spațiul online este plin de tâmpenii, riscați să le perpetuați. Ce vreau să spun este că puteți să folosiți AI, vă ajută, dar dacă nu știți, nu verificați informația, nu aveți cultură generală, nu înțelegeți subiectul… vă faceți de râs!
Concluzie despre ajutorul dat de AI
Folosirea instrumentelor de inteligență artificială în realizarea-editarea-promovarea în online este de mare ajutor. Poate fi de mare ajutor. Vă elimină activitățile repetitive și care sunt cronofage. Însă opinia mea (și nu numai eu cred asta) este că a vă baza pe AI fără a avea un minim de cunoștințe în domeniul unde introduceți creațiile acesteia, s-ar putea să vă facă de râs. Dincolo de faptul că „vă scoate din mână” și ajungeți să nu mai gândiți cu capul vostru!
Acomodarea cu inteligența artificială este esențială pentru toți. Vom avea tot felul de utilități AI care sunt proiectate să ne ajute. Să muncească banalități în locul nostru. Condiția este să le știm face și manual. Altfel, sincer, cred că tâmpenia va fi o boală comună.
