Gândăcimea nu doarme, face optimizări…

gandacimea

Aş fi vrut ca textul de faţă să-l numesc „Nu minţiţi poporul cu SEO-vizorul“ dar… nu vreau să mă joc cu Google aşa că o las mai moale. În fine, doream să vă prezint câteva metode pe care le puteţi aplica dacă vreţi să fiţi fraieriţi… Da, aţi citit bine, dacă n-aveţi ce face cu banii şi vreţi să-i aruncaţi pe fereastră sau să-i daţi la fisc, vă propun eu o metodă mai bună: cumpăraţi-vă SEO de tot rahatul! Aţi scăpat de bani…

Cumpăraţi advertoriale…

O mai nouă şi insistentă metodă de a vă băga mâna-n buzunar de către cei care au avut (odată…) firme profitabile în SEO este să vă vândă advertoriale! Mda, eu scriu de vreo 30 de ani dar nu mă gândeam că textele publicitare se vor transforma în advertoriale… în fine, astea sunt de fapt un fel de produs al agenţiilor de advertising! Zbang!

gandaci-pentru-optimizare-seoSă vă spun cum se fac astea, parol d’honneur că nu dau cu sasul, dar se bagă un anunţ la Publitim (aici aşa se face) şi se caută studenţi care vor să câştige un ban în plus. Şi vin vreo 30 dacă-i nevoie doar de unul. Studenţii toţi ştiu cum se scrie SEO, mă rog, toată lumea se pricepe la femei, de aceea un text se plăteşte în cel mai bun caz cu 10 lei!

Apoi, după ce oamenii se duc pe la cămine şi se pun pe treabă şi dau iama în Wikipedia şi naiba mai ştie unde, ies la interval cu mândreţe de articolaşe, dar numai câteva vor fi plătite, căci cele mai multe sunt de probă. Aşa făceam şi noi la ziar, în vremurile de hârtie ţineam o rubrică de „răspundem cititorilor“ numai ca să le publicăm scrisorile când nu era niciun viol, nicio furăciune şi niciun tampon! Aveam cu ce să umplem atât amar de pagini, dar ţineţi cont că pe atunci nici nu se exista, nici nu putea să fie ceva cu optimizare SEO!…

Astea ce v-am spus sunt mai mult texte de content writer, dar cam aşa este şi cu advertorialele… tot un drac…

Cât de bune sunt la SEO chestiile astea… advertoriale!?

bugs

Deci, un text SEO cumpărat la „prima mână“ de la studenţi vace 2-3 euro. Bineînţeles că mi-e ciudă, căci eşti astea sunt un fel de chinezisme, cum e unul aşa e şi altul…

Revin. După ce dai pe un text de ăla vreo zece-cinşpe euro, (plus valoarea!) ajungi să fii lăudat pe bloguri de nişă şi site-uri tot aşa, adică nişte directoare cu articole de promovare, pline full de SEO şi de backlinkuri de bună calitate. Primeşti comentarii autentice pe bloguri! (Auzi ce tâmpenii) Aşa ţi se spune până dai banu’…

Bun, acum, de ce n-ar fi bine? Păi, dintr-un singur mare motiv: clientul dă banii pentru a se promova pe el şi afacerea lui, dar Google nici n-o să-l bage în seamă, căci aşa ceva nu înseamnă defel o optimizare SEO! Dar nici nu te va penaliza, căci şi la americani le e milă de fraierii noştri, aşa cum le pasă şi de ai lor şi se adună femeile din Armata Salvării şi le cântă şi le dă o pizza.

Pe vremuri, în internet asta înseamnă vreo patru-cinci ani, existau într-adevăr nişte site-uri unde puteai să-ţi scrii un articol şi să te lauzi pe tine sau pe femeia ta. Google venea şi indexa chestia asta şi obţineai o poziţie mai bună în clasament. Asta era o metodă de optimizare SEO off-line, ca să respectăm DEX-ul.

Directoarele de articole au dispărut însă, nu ele, esenţa lor, căci oamenii se copiau în draci, v-am spus eu mai acum vreo trei seri că e-n firea ponţilor să copieze şi nimeni nu le va sta-n cale, dacă vor ei SEO, SEO vor face şi cu asta pace. Ziceam că au dispărut… Adică Google s-a trezit într-o dimineaţă (nu tot Google ci numa’ un şef) şi a zis ceva de genul: băi băga-mi-aş, toată lumea copiază! Şi, de-atunci, au scos de la indexare directoarele de articole!

Jale mare-n America, la Gorj şi la Fundulea după trezirea asta! Au tras obloanele şi s-au apucat de altceva… Unii, au început cu advertoriale, că tot erau obişnuiţi. De fapt, ca să fiu sincer, mai sunt doar câteva firme mari „producătoare de advertoriale“, le poţi număra pe degetele de la două mâini, dacă ştiţi ce înseamnă asta pentru piaţa de publicitate online din România. De aia se face şi SEO, că unde e multă prostime vin ăştia ca mine să facă ordine…

Ce înseamnă backlink-urile…

Dacă e să fim serioşi acum, gata cu gluma, backlink-ul a fost întotdeauna o metodă de a creşte valoarea site-ului. Dar nu aşa, că scrii pe blog, faci schimburi de link-uri, primeşti răspunsuri, scrii la comentariile din ziare ca să arăţi că-ţi pasă de ţărişoara asta nenorocită şi-ţi laşi acolo adresa site-ului tău. Adio, pa şi pusi, nu se mai face aşa!

backlink-buburuzeNu se mai face pentru că într-o seară s-a culcat Google cu un gând, nu toţi, ci numai un şef şi a zis în loc de rugăciune: băi, mâine trebuie să fac ceva, că ăştia-şi bat joc de optimimizare! Păi ce pana mea, ei scriu comentarii-n bloguri şi ziare numai ca să zică lumea că sunt scriitori, că-s ziarişti, şi tot între ei se laudă! Gata, de mâine va fi altfel!

Nuuuu… e tot aşa! Oamenii nu citesc încă pe brânci, în staţii de tramvai sau la wc să afle „Totul despre SEO“, îi poţi prosti cum vrei, că vorba ceea, apa, aerul şi fraierul nu se termină niciodată! Deci: e tot aşa, ba suntem şi-n UE şi mai vin şi imigranţii!

Concluzie: nu primiţi backlink dacă nu daţi un argint, nu sunteţi proşti dacă nu şi fuduli!

Cum e cu directoarele de promovare…

Asta e tot o chestie de jumulit maimuţe. Zic unii că te-nscriu în 145 de directoare româneşti şi 79 străine… mă rog, e doar o cifră… Dacă aveţi răbdare să vă uitaţi ce directoare sunt alea unde vă înscriu , veţi remarca vreo jumătate că s-au închis, au tras obloanele sau sunt la cules de căpşuni, v-am spus mai sus de ce.

Asta ar fi una ţeapa de prima calitate.

Apoi, chiar dacă te-nscriu în vreo câteva directoare, pe băieţii care fac asta îi cam doare-n fund de site-ul dvs, ei nu se uită că aveţi pagini cu boboci de trandafiri şi v-au băgat site-ul la furaje pentru bovine. Dar, se cheamă că fac optimizare SEO off-line… Că dacă aţi fi atent pe unde umblă site-ul dvs cu aceşti operatori umani, aţi fi foarte mânios, dar nu vă uitaţi pentru că n-aveţi timp şi vreţi să profitaţi de capitalismul sălbatic!

Şi, cum spuneam, dacă vă prinde Google pe la site-uri cu femei… aţi rupt-o-n fericire!

Am vrut să vă mai spun ceva, dar mi s-a făcut somn. Mă bag în patul meu optimizat cu nevastă şi până dimineaţă-mi bag ceierul la defragmentat. Zâmbeşte, mâine va fi mai SEO…