Ce este un Google checker și cum afli pe ce loc e site-ul tău…

Google Checker Optimizare SEO

Cum știți dacă aveți nevoie de SEO pentru site, dacă e cazul să-i faceți o optimizare sau nu? Ar trebui, în primul rând, să vă fie clar cam pe unde se situează website-ul dvs la căutarea cu Google. Ceva semne aveți deja în această privință, căci altfel n-ați fi ajuns să vă puneți această problemă!…

În primul rând însă trebuie să căutați cu Google Romania. Respectiv să setați în browser https://www.google.ro.

Apoi, aveți nevoie de un browser curat! Adică unul care să nu țină minte nimic de pe unde ați navigat. Cum puteți avea un browser curat? Sunt în principal două metode.

  • Folosiți un browser doar pentru acest lucru. Adică dacă în mod normal navigați cu Chrome sau Microsoft Edge, instalați unul special pentru verificări. De exemplu Opera sau Mozilla. Curățați mereu memoria cache, nu instalați pe el nicio extensie. Dezavantajul acestui al doilea browser este că vă ocupă resurse și s-ar putea să vă încurce. Nu este comod să lucrați cu atâtea… 
  • Folosiți-l pe cel cu care navigați în mod obișnuit. Dar va trebui să-i goliți mereu memoria cache și istoricul, ceea ce ar putea fi frustrant. Dacă uitați să vă adăugați o pagină la favorite, pirderea istoricului ar putea fi un inconvenient.

Interogarea motoarelor de căutare. Rezultate cât mai reale

Vă spun că până la urmă nu este atât de important cu ce browser navigați, ci să păstrați niște reguli de „curățenie și navigare incognito”. Pentru ambele situații de mai sus vă recomand să navigați în modul anonim și să nu fiți logați în niciun cont. Mai ales la Google, altfel s-ar putea să primiți rezultate influențate de preferințele dvs de navigare. Nu uitați, Google vă urmărește mereu!

Eu folosesc Opera și după fiecare întrebuințare șterg toate datele de navigare cu comanda Ctr+Shift+Del. (Comanda este una destul de generală, merge la mai multe browsere.) În restul timpului mă dau pe net cu Google Chrome.

Pentru a vă face o idee despre eficiența site-ului dvs., de cât de bine optimizat SEO este acesta, vă mai trebuie ceva. Mă refer la acele așa-numite „SEO tools”. De fapt este vorba de site-uri care oferă scripturi de testare. Căci este destul de obositor să tot căutați manual, să luați paginile la rând și să vedeți pe ce loc este site-ul dvs. Dacă la început vă va amuza și vă va face plăcere să vedeți cum tot „urcați” în SERP, de la un anumit moment treaba asta va fi chiar plictisitoare. Și ar însemna o pierdere de vreme, dacă există scripturi care fac asta în locul dvs.

Aceste scripturi de denumite generic SEO-tools nu fac altceva decât să caute în locul dvs. Interoghează motorul de căutare după un anumit keyword. (Vă rog să rețineți că mă refer doar la Google. Când spun motor de căutare, în tot acest site, doar la asta mă refer. Spun eu când e vorba și de altceva.) Le puteți seta pentru interogări ale internetului cu motoarele Google din diferite țări. Asta înseamnă că dacă aveți un site și vreți să vedeți pe ce loc îl vede publicul din Germania de exemplu, veți seta pentru Google Germany, respectiv pentru https://www.google.de/.

Cel mai bun script pentru a afla poziția în SERP

Aici am mai auzit și alte opinii, vorba aceea, câte „bordeie atâtea obiceie”. Părerea mea este că foarte mare diferență nu este între acestea. Dacă vreți, cel mai popular script, de fapt o mulțime de alte scripturi, free sau contracost, se află pe Whatsmyserp.com. Pentru a vedea pe ce loc sunteți accesați doar SERP-checker după ce ați setat pe Google ro. (Bănuiesc că vă interesează pe ce loc este site-ul dvs în România.)

cam așa arată ecranul unui Google checker

Alte Google checkere populare

Aceste instrumente sunt fie gratuite fie pe bani, în acest din urmă caz ele venind cu alte servicii pentru SEO. Sau sunt gratuite și limitative, adică vă oferă un anumit număr de accesări zilnice. Mai sunt și diverse software-uri pe care le instalați pe PC și ele caută zilnic în locul dvs. Însă vremea acestora din urmă a cam trecut, producătorii nu le mai dezvoltă, logic, dacă există ceva „gratis” pe net pentru ce să mai proiectezi software!?  

Sunt destule astfel de „google checker” pe internet. Pentru a vă scuti de eforturi vă dau eu trei linkuri:

Așadar, cu aceste trei „Google Checker” și cu browserul cel curat cu care, atenție, nu sunteți conectat niciunde, nici pe poșta de yahoo, nici pe gmail, yahoo și nici măcar pe twitter, dar absolut niciunde, vă puteți apuca de treabă.

Frecvența verificărilor în SERP

Bun, acum că v-ați făcut o idee, poate ar trebui să ne punem întrebarea: cât de des să ne verificăm poziția site-ului? Și ce înseamnă pentru SEO ceea ce găsim pe net?

Să începem cu prima întrebare. Dacă aveți un site cu profil de activitate unde este o concurență acerbă, de care depinde afacerea dvs. și implicit nivelul dvs de trai… atunci ar trebui să fiți foarte atenți! Opinia mea este că verificările ar trebui făcute în funcție de domeniul în care activați. De concurență în cele din urmă. Dacă aveți un SRL care face mobilă la comandă într-un oraș ca Timișoara, de exemplu, vorbim de o anumită concurență. Dacă ne referim la București… e deja altceva!

Dacă sunteți avocat la Caransebeș, unde fiecare se știe cu fiecare… poate nici nu aveți nevoie de un site. Însă pentru un avocat din Timișoara sau din București situația este cu totul alta. Însă, în opinia mea, ar trebui să vă verificați cât mai des. Dacă o faceți mai des este mai bine, astfel veți putea fi la adăpost de surprize neplăcute.  

Așa… ați aflat pe ce loc vă este site-ul! Fiți mereu cu ochii pe chestia asta și veți avea limpede evoluția afacerii dvs. Iar dacă ieșiți din prima pagină de la Google e cam nasol, trebuie să lucrați, să investiți, să faceți totul pentru a reveni, altfel pierderile sunt mari. Cea mai bună metodă de a rămâne acolo este să nu vă culcați pe o ureche.

Sau chemați-mă pe mine! Vă rezolv.

Despre Matei Bitea 160 de articole
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...