Linkurile din advertoriale sau cum faci promovare pentru alții

linkuri promovare
Linkuri din advertoriale sau cum faci promovare pentru alții

Una din componentele strategiei de promovare este să se vorbească despre tine. Să existe în cât mai multe locuri referințe despre tine. Să vină linkuri înspre tine. Asta ajută motoarele de căutare să afle despre site-ul tău, despre contul tău social. Despre ceea ce ești, ceea ce faci. Și asta înseamnă SEO, mai concret ceea ce se numește SEO off page. Iar numele și mai concret ar fi link building.

Este o idee bună să fie cât mai multe linkuri înspre tine. Înseamnă că lumea vorbește despre tine, că ești reprezentativ în ceva. Iar acel ceva este înțeles de către motoarele de căutare din felul în care sunt construite linkurile. Din sursa lor.

Servicii de Optimizare SEO

Cealaltă față a monedei vorbește despre linkurile din site-ul tău. Unde duc, care sunt cuvintele de pe care pleacă. De asemenea este valabil și contextul. Concret, dacă dintr-o pagină de pe site-ul tău pleacă legături înspre o anumită tematică, logic ar fi ca Google să înțeleagă acea pagină ca fiind despre tematica respectivă. Păi, cum altfel? Cine scrie un text despre roți dințate și se justifică prin exemple din agricultură? Să faci trimitere la silozuri de cereale când tu vorbești despre prelucrări prin așchiere.

Desigur, se poate ca într-o pagină să fie și spoturi publicitare. Cum vedeți la TV că în mijlocul filmelor apar reclame de hârtie igienică. Sau linkuri afiliate, atunci când pui în site reclame spre un magazin online sau eveniment. Face parte din viață. Însă pentru a le deosebi, Google are la dispoziție alte mijloace. De exemplu, atributul „sponsored” care se introduce în codul sursă acolo unde este linkul.

Prin urmare, din felul în care sunt dispuse linkurile, din natura și sursa lor se poate construi imaginea unui site.

linkuri pentru promovare
Din acest portal am încercat să obțin niște linkuri pentru promovare; dar nu e pentru mine…

Portal de advertoriale sau cum este să lucrezi pentru alții

Deschiderea unui nou portal de știri online, discuții despre marketing, informații din business, unde se pot publica inclusiv advertoriale nu poate fi decât un lucru foarte bun. Mai ales dacă este bine făcut, adică arată și bine iar conținutul ar putea fi interesant. În lumina primei părți din acest articol, mi-am zis că nu-mi strică să public și eu un articol cu linkuri spre site-ul meu. Un articol despre optimizare SEO și cum îți alegi cuvintele cheie. Căci am voie dacă mă încadrez în tematică.

Mi-am făcut cont, am pus un text, mi l-au aprobat. Am fost mulțumit. Dar o păsărică mi-a șoptit: bun, acum ia vezi cum arată textul tău, ce face el, uită-te puțin prin codul sursă! Și ce-am văzut!?

Din textul meu, care era despre SEO și alegerea keyword-urilor, plecau legături spre informații cu legume și fructe, învățământ privat și de stat… Toate linkurile care plecau din articolul meu ajungeau la un portal de informații și servicii de management, de business, informații despre piața afacerilor de legume-fructe și cum am mai spus. Adică la portalul https://virtualboard.ro. Ok, am înțeles, totul are un preț, nimic nu este gratis pe lumea asta, dar de ce la fructe și legume? Ce are textul meu cu asta? De ce la profesori din mediul privat, la învățământul de stat din România?

Consecințele unor linkuri nepotrivite

Legătura spre site-ul meu era indicată ca fiind un „link nofollow”. Asta nu mă deranjează, pentru că Google nu mai ține cont de asta. Dar eu nu am vorbit despre piața de legume-fructe din România! Nu am nicio legătură cu așa ceva, afară doar dacă aș face reclamă la un astfel de subiect. Or, în acest caz, ar fi trebui folosit atributul „sponsored”. La fel ca în cazul reclamei pentru site-urile afiliate.

Am decis să mă retrag și am șters articolul.

Aș vrea să vă sugerez să nu cădeți în capcana a cât mai multe linkuri cu atât mai bine! Nu este adevărat. Sursa linkurilor, precum și locul unde pleacă aceste legături din site-ul dvs, toate vă crează un anumit context.

Poate este mai intuitiv următorul exemplu. Site-ul unui cabinet medical de stomatologie are în el linkuri care duc la o fabrică de tricotaje. Care este sensul? Crește cumva relevanța în domeniul stomatologiei? Nicidecum. Dacă erau linkuri spre materiale din care se fac protezele dentare era cu totul altceva. Contextul creat era unul de medicină dentară.

De aceea am părăsit site-ul de advertoriale gratuite. Eu n-am legătură cu afacerile de mere și pere. Îmi place doar țuica de prună, dar nu despre asta vorbim… 

Contextul la o căutare Google. Să-l înțelegem și să profităm de el

How to qualify your affiliate links with the “sponsored” link attribute

About Matei Bitea 177 Articles
Ofer servicii de optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. De web design m-am apucat la sfârșitul anilor 90. Apoi, cam de prin 2004 „m-am tras” spre SEO. Sunt fost jurnalist. Așadar copywriting-ul, crearea de conținut, mi se potrivesc ca o mănușă. La fel, marketing digital, seamănă cu ce făceam noi ca să vindem ziarul... Acum sunt freelancer. Mă ocup de SEO și scriu site-urile altora. Doar asta fac...