Marketing în criză. Pizza și Covid

seo timisoara
Să fii freelancer înseamnă și plictiseală. SEO, la Timișoara, acum, e cam pustiu. Dar nimic nu e veșnic...

Toți freelancerii, vorbesc de cei care se ocupă de SEO, de marketing… au observat că sunt vremuri grele. Au observat la buzunare. Am convingerea că le-au picat multe contracte dacă nu chiar toate. Adică nu zice nimeni nimic, nu se laudă, dar pur și simplu firmele și oamenii nu mai plătesc. De ce? Din cauza virusului, normal. Nu mai este cerere, nu sunt bani, este blocaj, vemuri grele. Unii zic că va fi o criză mai mare decât cea din 2008. În fine, o să vedem… Publicitatea însă se va schimba.

Unul dintre cele mai vizibile simptome este felul în care mari portaluri de anunțuri și publicitate au înțeles să se mențină în viață. Au trimis mailuri la toți utilizatorii prin care-i informează că anunțurile și postările lor se prelungesc în mod automat. Sunt reînnoite. Aparent este o grijă față de client, în realitate înseamnă scăderea pieței de publicitate. Nu-ți trebuie studii la Harvard ca să pricepi asta…

optimizare seo timisoara
Informare din partea unui portal de publicitate. Piața de publicitate este la pământ, nu se spune dar se înțelege…

Cine câștigă și cine pierde în vremea carantinei

Opinia mea este că singurii care mai câștigă un ban acum, nu sunt nici pe departe cei care fac SEO sau au businessuri de ublicitate, ci aceia care se ocupă de AdWords. Cred că pe undeva este logic, ținând cont că li s-au subțiat bugetele pe care le pun firmele la dispoziție. Și mai cred că li s-au înecat corăbiile chiar și acelora care spun că lucrează pentru Google. Deși, aceștia din urmă, advortiștii, nu făceau în sine mare lucru, ei doar ofereau facturi.

(Dacă nu știți, ca să înțelegeți diferența dintre trafic organic și AdWords puteți citi articolul meu Optimizare pentru trafic organic sau AdWords?)

Adică, acum, nemaifiind cerere deci nemanifiind nici trafic, cine are un site și trăiește de pe urma lui se concentrează chiar pe ceea ce vinde.Pe acea marfă cu caracter esențial. S-a dus vremea dreamerilor e timpul looserilor. Să mai iasă și ei în față, cum bine zicea un prieten care s-a dus dracului dintre noi și ferice de el că n-a prins vremurile astea de tot rahatul!

Dacă ați reținut, mijloacele mass-media fac previziuni extraformifantastice pentru vremurile care vin. Că dispar birourile. Că programatorii, marketerii, freelancerii… n-au pierdut nimic, de fapt lucrează de-acasă. Au și nau dreptate, dar ei difuzează informații fără discernământ. Nu știu cine le bagă în cap jurnaliștilor chestiile astea sau de ce capetele lor sunt bune de osmoză dar absorb numai prostii! Păi, pentru cine să lucrezi de acasă!?

Cel mai bine explică situația asta unul Neil Patel, un tip dat naibii, despre care Forbes spune că ar fi cel mai bun influencer din lume. Tipul are o agenție de marketing și SEO, oferă chiar și servicii de AdWords în toată lumea. Ei bine, el spune să stăm calmi și să nu profităm de situație. Recunoaște că are pierderi și spune și el de-a dreptul că traficul organic, în dezvoltarea căruia s-au băgat bani și SEO este la pământ. Cel mai mult au avut de suferit site-urile care promovează vacanțe și călătorii. (Normal, carantina te ține-n casă iar ce va fi la vară în concediu… nimeni nu știe!)

Citiți mai bine What The Coronavirus (COVID-19) Means For Marketers. Mai jos puteți vedea și graficul de trafic organic în viziunea lui Neil Patel.

trafic organic Neil Patel blog
SEO: Scăderea traficului organic dupa Neil Patel

Traficul e la pământ. Cel organic ca și cel rutier

Toate site-urile au căzut! Au căzut în sensul că nu mai au trafic, nu intră decât puțini vizitatori. Cu excepția celor care vând știri sau mâncare, portalurile financiare sau site-urile băncilor. Am putea spune că acum, spre deosebire de patru luni în urmă, dacă ai un site nici nu trebuie să mai faci eforturi să-i crești traficul organic. Să ai doar câteva elementare SEO puse la punct. Adică niște titluri și descrieri bine plasate. Te caută oamenii…

interse subiecte online
Interes pe subiecte in mediul online românesc: pizza, știri, banking și vacanța e pe utimul loc…

După cum vedeți, internetul este dat peste cap. Oamenii dacă nu sunt preocupați de coronavirus, filmele online și pizza e ceea ce-i mai tentează.Apoi, internet banking și știri.

Ce să nu faci în vremea covidului

Am mai observat chestia asta, toată lumea dă sfaturi. Pe mai multe portaluri de știri din domeniul marketingului, al tehnologiei digitale, al teoriei SEO, se spune că nu e bine să profiți de clienții tăi. Adică? De exemplu să nu ispitești pe Satana cu reclame de genul: reduceri coronavirus sau bagă cuponul promoțional SARS! Deși, sincer, nu știu cum ar putea înghiți cineva o pizza la promoție de Covid-19!

SEO este strategia de durată. Acum e puțină derută…

Dacă acum, în această primăvară cu carantină, chiar și cele mai profitabile firme par niște găuri de înghițit bani, ne punem, firesc, întrebarea: ce va fi după? Trecem peste ideea de ce înseamnă „după”, căci nimeni nu știe când se va încheia pandemia. Totuși, rezonabilă ar fi o durată de câteva luni.

Deci, ce facem după? Opinia mea este că va fi o luptă de reașezare. O perioadă în care cine-și bazează businessul și pe existența unui site, acela va trebui fie să-l reorienteze, fie să-l consolideze. Iar pentru asta au nevoie de o strategie de marketing. Or, ca să-și atingă scopul, au nevoie de SEO. Fără discuție, ca să fie cât mai bine plasați în căutările Google.

SEOs talk pivoting and planning for a future after COVID-19

Schimbări în viața reală și online vor fi cu siguranță, una dintre ele, probabil cea mai vizibilă, va fi aceasta cu lucratul acasă. Firmele vor constata că e mai ieftin, că nu mai au nevoie să cheltuie cu birourile, cu transportul, cu mobilierul…

SEO este o strategie de durată. Dacă nu știi de acum, de cât mai curând, cum trebuie să te readaptezi, perioada de revenire și de intrare pe piață va fi întârziată. Va fi vremea freelancerilor care știu meserie. La fel, va fi vremea antreprenorilor care au avut viziune când toți se ascundeau de coronavirus.

Despre Matei Bitea 104 Articles
Ma ocup de Optimizare SEO si locuiesc in Timisoara. Sunt fost jurnalist. De la începutul anilor 90 am scris si publicat mii de articole si fotografii. Am scris si proza scurta. La reportaje si fotoreportaje ma pricep cel mai bine. Acum fac web design. Scriu, editez, optimizez si promovez site-urile altora. Nu e o mare afacere, mai degraba un job bine-platit...

Be the first to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*