Marketing prin e-mail înseamnă doar spam? A murit? Dimpotrivă, doar în aparență și-a dat duhul. Făcut cum trebuie nu este deloc spam. Studiile arată că este cel mai eficient și mai ieftin. Asta în condițiile unei abundențe de informații promovate pe rețelele sociale. Voi încerca să scot în evidență câteva aspecte extrem de interesante în legătură cu e-mailul vis-a-vis de Facebook și Twitter. Adică este de șase ori mai puternic decât amândouă la un loc.
E-mailul în 2021. Acum, mai mult decât oricând
De-a lungul timpului, desigur că mă refer la cel de când există e-mail, o metodă de marketing si promovare s-a perpetuat de la an la an. Desigur că s-au folosit mai multe, unele mai mult sau mai puțin, altele au dispărut dar promovarea prin e-mail a fost mereu de actualitate. Or, paradoxal, acum când este mai ușor decât niciodată să comunici, fiind atâtea rețele sociale fiecare cu propriul canal de reclamă, marketingul prin e-mail devine „cel mai tare”. De ce?
De exemplu, dacă vă uitați pe cercetările celor de la Cisco Talos Intelligence Group, veți observa că zilnic se trimit cam 236 de miliarde de e-mailuri. (Aceasta este media lunii mai 2021.) Dintre ele doar 16% sunt valide, marketing adevărat, mesaje de e-mail corecte sau cum doriți să spuneți. Restul este spam. Adică 84% din e-mailurile de la nivel mondial este spam. Gunoi. Iritare și nervi. Mizerii și porcării. Și atunci cum vin eu să spun că acum mai mult ca oricând!?
Conform celor de la Venture Beat, ROI obținut din campaniile de email marketing este de 38 la 1. Adică „Return of Investment” (rentabilitatea investiției) respectiv cât profiți de pe un dolar investit surclasează orice altă formă de marketing. Depășește de departe Facebook și Twitter.
Un alt studiu, cel al americanilor de la Campaign Monitor arată că din totalul de vânzări de produse sau servicii la nivel mondial, 4.24% dintre acestea s-au efectuat în urma unui marketing prin e-mail. În timp ce 2.49% au provenit de pe motoarele de căutare și numai 0.59% în urma reclamelor de pe social media.
De ce există aceste decalaje uriașe precum cele din paragraful de mai sus? Simplu. Pentru că e-mailul a rămas mijlocul de comunicare preferat. Pentru că toți receptorii preferă să „audă” noutăți și să fie informați direct de la brandul preferat.
Cum să ne păstrăm în afara spamului
Ar trebui spus înainte de toate că marketingul prin e-mail nu mai este ca acum 10 ani. Diferă și față de cel din urmă cu cinci ani. Evoluția este fantastică.
Spuneam în articolul Marketing digital: e-mail, banner, advertorial și doar GAFA! că poți deveni foarte uşor spammer. Că acum există reguli de expediere a e-mailurilor de legislație care se repercutează asupra tuturor: severe, marketeri, furnizori de servicii. Să nu uităm de GDPR, de bunul simț care ar trebui să fie implicit.
Reguli simple ca să nu fiți spammer
Pentru a desfășura o campanie de e-mail marketing corectă și (mai ales) sigură pentru dvs., vă sugerez câteva tehnici.
- Includeți în mesajul dvs un link de dezabonare. În general, e-mailurile dvs trec prin numeroase filtre care vor sesiza acest lucru. Inclusiv Google, care până în urmă cu nu foarte mult timp era împotriva reclamelor prin e-mailuri, acum oferă cursuri de derulare a unei strategii de succes. Vezi AtelierulDigital.
- Construiți baze de date cu e-mailuri în mod corect. Altfel, destinatarul dvs. vă poate introduce la spam.
- Dacă observați că nu vi se citește e-mailul, nu mai insistați. Este pierdere de timp și riscați coșul cu spam.
- Nu suprapopulați conținutul mesajului cu linkuri. Asta înseamnă spam.
Evident, mai sunt, dar poate că cea mai importantă este chiar respectarea intimității destinatarului. Dacă nu și-a furnizat adresa de e-mail unde să poată fi contactat, înseamnă că nu dorește acest lucru. Așadar, nu cumpărați baze de date cu adrese, pentru că deveniți un spammer în toată regula.
Cea mai importantă regulă in e-mail marketing: reclama cinstită!
Poate cea mai importantă regulă este să fiți cinstit. Adevărat că dacă nu trimiteți mesaje care nu au măcar titlul excepțional, nu existați. Veți primi un delete. Dar dacă titlul mesajului este unul iar conținutul nu are nicio relevanță în acest sens, atunci riscați să primiți chiar eticheta de spam.
Efectele asupra SEO, asupra sănătății site-ului dvs., le găsiți mai pe larg explicate în articolul meu citat mai înainte. Sau intrați direct aici, unde explic cum poate fi reclama dușmanul dvs.
Și dacă doriți o campanie de marketing prin e-mail, apelați la un profesionist! Este cea mai sigură metodă.