Mărturisire de SEO-man

marturisire seo man

Orice contract de SEO, optimizarea si promovarea oricărui site le câștig pe bune. Așa se spune când nu dai șpagă: că ai câștigat pe bune! Iar asta este frumusețea jobului de freelancer, dincolo de senzația de reală libertate, de muncă și de nopți nedormite, de dimineți în care lenevesc în pat până la prânz…

Dacă este să fiu sincer, lucrări de editare de conținut am mai puține și se datorează faptului că serviciile de content writer din România sunt încă la început de drum. Dacă despre SEO deja se știe în mod acceptabil, în schimb oamenii încă mai cred că e bagatelă să scrii un text. E la fel cum a fost cu aparatele de fotografiat digitale, când odată cu apariția lor toată lumea și-a dat seama că are stofă de fotograf! În curând vor descoperi că până și pentru a băga mizerii într-un site ai nevoie de talent… vor descoperi că e nevoie de talent până și ca să înjuri pe cineva sau dimpotrivă, să-l perii de dimineață până seara! Nu mai vorbesc despre optimizarea unui site, unde să faci SEO este cu adevărat o combinație de abilități și de cunoștințe. În fine, să trecem la subiectul textului de față, psihologia clienților mei

Clienții (auto)(atot)(ne)știutori!

Acest tip de clienți, vorbesc despre cei care apelează la serviciile mele de SEO, fără să greșesc pot spune că la început mă enervau. Adică aveau nevoie de mine, de ceea ce pot eu să le ofer, dar în același timp îmi dădeau sfaturi: „vezi că acolo ar trebui să faci asta” sau „mai trebuie să lucrezi la partea de grafică”! Partea interesantă și hazlie este că-mi spuneau cum să fac eu optimizarea SEO a site-ului meu!

optimizare SEO 789Eu nu sunt buricul pământului, nici nu am avut vreodată pretenția asta, dar dacă apelezi la serviciile mele referitor la SEO pentru site-ul tău, presupun că nu știi, iar faptul că m-ai găsit înseamnă că mi-am făcut bine site-ul.

Îmi aduc aminte de un tip care spunea așa, asta după ce m-a fitilit jumătate de oră la telefon: domnule, păi asta nu e SEO ce faci mata, așa știu și eu, păi ce optimizare este aia cu câteva cuvinte? Eu vreau să mă promovezi prin articole. Omului îi explicasem de fapt că o promovare este cu atât mai eficientă cu cât se reduce numărul de cuvinte, că nu poți scrie în fiecare zi cel puțin vreo 3-4 articole. Avea o firmă de transport și pretenția ca despre fiecare localitate pe unde merg autobuzele lui să scrii un articol de promovare, evident SEO, care să conducă în final la casele lui de bilete… Dar, totuși, îmi spunea ce și cum să fac!

Efectul atâtor discuții inutile este acesta: nu mai stau la povești cu nimeni la telefon, timpul meu este prețios și am spus de atâtea ori că audit SEO la telefon nu fac! Sunt o mulțime de indivizi care procedează așa, mai ales bucureșteni, asta e specialitatea lor, și m-am învățat și eu să le dau un cont bancar și după ce plătesc auditul stăm de vorbă. Punct!

Dar ce, la avocati e altfel? Credeti ca ei au invatat pe branci ca sa va dea mura-n gura cum se castiga un proces!? Si la ei, platiti consultatia…

Oameni după care aștepți să te plătească…

Din fericire, oameni pentru care lucrez și aștept să-mi vireze banii am tot mai puțini, iar asta pentru că am făcut „SEO” puternic printre ei și i-am eliminat în puii mei! Da, există o categorie de indivizi care cred că li se cuvine orice, că lumea va face temenele în fața lor și va spune „vai Domnule, îți mulțumim că ne plătești! Fără tine viața ar fi searbădă!” Nu știu dacă și în altă parte este așa, dar în România este plin de tupeiști din ăștia. „Oameni” care cred că să le faci o optimizare SEO la site-ul lor de rahat este așa, un soi de privilegiu!

Indivizii ăștia ziceau ceva de genul: păi te las să-ți pui semnătura în site, că tu ai făcut optimizarea SEO și așa vei avea mai mulți clienți. Nu, nene, mă lipsesc de semnătura aia, chiar mi-e inutilă, dumneata plătește-ți factura!

Oricum, am avut grijă să ies de cât mai puține ori în pierdere, asta pentru că totuși, mi-am început jobul de freelancer în 1990, am învățat multe de atunci. Știți când, atunci când tovarășul Iliescu și-a dat seama că n-are încotro și trebuie să dea drumul la inițiativa privată. Da, musiu Iliescu a fost prima mea cărămidă la edificiul SEO al afacerii mele, o cărămidă necoaptă și plină de impurități. Acum se pișă câinii pe ea…

Să nu sar calul. Aș putea să le fac SEO negativ celor din tagma răuplatnicilor, asta doar ca să se prindă ce important sunt eu pentru businessul lor. N-am făcut-o însă niciodată până acum. Se vor întoarce la mine, sunt sigur de asta. Vor plăti atunci, cu vârf și îndesat!

Fără SEO nu există afaceri

Oamenii care au înțeles asta și care au încredere în mine au devenit un fel de prieteni ai mei. Nu spun asta ca să-i ciugulesc și să mi-i păstrez de clienți, în 20 de ani de presă am învățat că nimeni nu este de neînlocuit. Dar cine-și dă seama ce înseamnă cu adevărat o optimizare SEO, pe cale de consecință va beneficia de servicii „extra”, iar extra-ul ăsta înseamnă că le lucrez cu cea mai mare plăcere, ei să-și vadă de ale lor, eu pot să fac în liniște ce am de făcut, știu că nu mă pisează nimeni la cap cu vreo aiureală.

În general aplic principiul nemțesc, respectiv fiecare să facă doar știe ce că are de făcut și numai acel lucru, nu altceva. Dacă semnez un contract cu cineva în sfera serviciilor SEO, acel cineva poate fi liniștit că mă ocup. Dacă eu tac, nu dau telefoane, nu trimit e-mailuri, nu înseamnă că dorm. Cum ziceam într-un text anterior, „Gândăcimea nu doarme noaptea, face optimizări…”

Cam asta am vrut să spun prin mărturisirea mea, că eu chiar mă ocup de SEO, nu am pretenția la altceva, dar optimizarea și promovarea unui site sunt specialitățile mele.

Hai, baftă!