Trei din patru persoane interesate de subiectul optimizare de conținut au informații greșite. Cred că folosirea unui „keyword” într-un text trebuie făcută de cât mai multe ori. Hm! Și da și nu! Vreau să spun că este logic doar în aparență. „Aruncarea” cuvântului în text de parcă ai fi un semănător este una dintre cele mai nocive practici. Cuvântul trebuie folosit cu eficiență. În pilda biblică se spunea că dacă sămânța cade pe pământ fertil, acolo va răsări un găunte care va rodi o sută.
Pilda este o metaforă. În SEO este altceva. Fiecare cuvânt folosit eficient trebuie să aducă vizitatori. Spre deosebire de semințe, care cu cât sunt mai multe înseamnă mai multe șanse de a rodi, dacă avem prea multe cuvinte de același fel vom deveni creatori de spam. Sau, de asemenea, dacă avem cuvinte folosite nepotrivit.
» Optimizarea conținutului unui site dincolo de SEO on page
Optimizare de conținut prin cuvinte cheie de umplutură
Inserarea de cuvinte cheie făcute în forță, cu multe keyworduri „risipite” prin text trădează o lipsă de cunoștințe. Suprapopularea cu aceleași cuvinte sau expresii se numește și super-optimizare. Și este dăunătoare.
Optimizarea de conținut se face pentru a da notorietate unui site referitor la o anumită căutare. În funcție de un cuvânt cheie, respectiv pentru un keyword, așa cum probabil ați dedus deja. Percepția că un cuvânt trebuie introdus de cât mai multe ori a rămas probabil din inerție. În urmă cu mulți ani, a fost într-adevăr o perioadă când clasarea unui site se făcea în funcție de densitatea cuvintelor cheie. Însă, au apărut abuzuri. Prin urmare, procedeul este profund dăunător și se numește „keyword stuffing”. El nu este deloc bine văzut de către cei de la Google. Se consideră (pe bună dreptate) că se urmărește introducerea în eroare motorului de căutare.
Rețineți: optimizare de conținut diferă de aglomerarea de cuvinte cheie!
De asemenea, keyword stuffing înseamnă și când pui un cuvânt într-un loc în care n-ar avea ce să caute. Sau pare nenatural. Când iese din bunul simț al exprimării. Veți spune poate că Google este destul de tâmpit ca să simtă aceste finețuri. Chiar dacă sintagma „optimizare de conținut” pare a fi ceva facil, bagi acolo niște cuvinte cheie, lucrurile nu stau deloc așa.
» Cuvinte cheie irelevante vezi pe Google Developers
Algoritmul motorului de căutare a ajuns suficient de sofisticat ca să deducă anacronismul unei fraze. Lipsa de naturalețe a acesteia. Mai mult, tehnica cuvintelor cheie folosite exagerat este considerată a fi din categoria „black hat” și nu vă ajută deloc. Dimpotrivă.
» Despre „black hat”, o postare mai veche pe blogul meu SEO
Texte greu de citit. Conținut cu mesaj dificil de înțeles
Cu cât un text va fi mai ușor de citit, cu atât el vă ajută mai mult. Oamenii nu mai au timp de pierdut cu căutarea informației. Ar fi bine să le-o scoateți în evidență. Altfel, de cele mai multe ori, citesc „în diagonală” sau „pe sărite”. Pentru a avea o optimizare de conținut eficientă atunci va trebui să ducem cititorul direct acolo unde-l interesează.
Scoaterea în evidență a punctelor de interes din textul nostru se face prin corelarea lungimii textului cu titlul. Ideal este să tratăm keywordul într-un fragment de text iar evidențierea cuvântului să se facă prin introducerea lui în titlu. Oamenii se comportă cam la fel. Dacă sunt puși în fața unui text lung și din care nu este relevantă informația încă de la început, în cel mai bun caz vor citi doar o bucată de text. Doar dacă aveți noroc vor sesiza despre ce este vorba și care este obiectivul acelui text.
Tocmai de aceea, fragmentați textele lungi și dați-le subtitluri sugestive. Cititorii le caută și vor citi acolo unde-i interesează. Apoi, dacă le-ați captat atenția, vor citi mai mult de la dvs. Veți transmite mai mult. Adică o sămânță care dă rod va face mai multe grăunțe.
Cel mai relevant exemplu de text greu de citit sunt mesajele lungi din postările de pe Facebook. Sunt greu de citit pentru că textul nu este formatat. Vizitatorului site-ului îi fug ochii, îi obosesc, se plictisește și pleacă. Iar mesajul nu a fost transmis. Și să rețineți că da, optimizarea SEO înseamnă și corecția textului și a codului sursă deopotrivă.
» Articolul de blog și rețeta succesului
Optimizarea întregului site prin text
Vorbim despre optimizare de conținut ca despre o bagatelă. Sau ca despre o toană. („Iar vor ăștia cu SEO să ne bage ceva pe gât!”) Mulți dintre cei care vor să se promoveze au o viziune deformată despre subiect.
Și da, optimizarea conținutului este într-adevăr esența SEO. Adică să vă aranjați site-ul astfel încât Google să știe exact despre ce e vorba în el. Motorul de căutare trebuie făcut să înțeleagă exact ce aveți de oferit. Păi… cum se poate face altfel decât prin texte, imagini și materiale video!? Am putea bănui că în ceea ce privește imaginile și clipurile algoritmul este oarecum handicapat și nu le citește cum trebuie. Dar când vine vorba despre text este clar că Google vă înțelege exact. Pentru asta este nevoie de optimizare de conținut! Ca să citească ce doriți dvs și nu la întâmplare!
Articolele, blogul, informațiile sub formă de text sunt așadar cele mai inteligibile. Aici puteți acționa cel mai eficient vis-a-vis de acest subiect. Orice optimizare de conținut se referă la text, dar nu numai, trece mult dincolo.
Un text bun nu este suficient pentru promovarea site-ului
Să nu cădem într-o minciună. Dacă avem cuvinte cheie atâtea câte ar fi firești, dacă sunt puse în titluri, în meta taguri, în atributele de imagine, nu înseamnă că am realizat optimizarea SEO. Un text pus la punct nu este complet fără linkuri. Iar aceste legături să ducă spre alt conținut relevant, nu spre site-uri cu femei dezbrăcate sau spre pagini fără legătură cu conținutul dvs.
Mai accentuez puțin această tușă, ar fi ideal ca linkurile spre site-ul dvs să vină din surse naturale. Că a căutat cineva serviciul dvs. sau că trimiterea vine de pe un site relevant pentru profilul dvs.
» Un blog este bun la SEO sau nu?
Texte greu de înțeles – optimizare ratată
Am să închei epopeea despre optimizare de conținut prin a vă spune că fiecare stil de a scrie atrage un anumit tip de cititor. Dacă scrieți simplu veți fi înțeleși de către toată lumea. Scrieți cu neologisme și exprimări complicate și veți avea doar cititori elitiști, oameni cu specializări complexe, filozofice. Scrieți despre tractoare și semințe germinate, despre insecticide și vor sosi pe site-ul dvs doar fermieri. Folosiți limbaj vesel și cu bancuri pentru tineri. Argou și vă veți trezi cu persoane dubioase.
» Cum scrieți pe site, așa cititori și clienți aveți
Vreau să spun că trebuie să folosiți acel limbaj, acei termeni pe care-i înțeleg doar cei pe care-i doriți. Tâmplarii nu se vor simți atrași de dvs dacă prezentați noțiuni de fizică moleculară. Însă fizicienii sunt și ei oameni, iar dacă prezentați niște produse bune pentru toată lumea și ei ar cumpăra. O bună optimizare de conținut va folosi deci un limbaj ușor de înțeles de către toată lumea. Căci dacă aveți un magazin online, crema de ghete folosesc toți bărbații și toate femeile.
Optimizarea conținutului însă nu se referă doar la site-ul sub formă de text. În noiembrie 2021, John Mueller a explicat pe Youtube ce înseamnă conținut de calitate la un site. Adică viziunea lui despre acest subiect. Vă invit să citiți și acest material, respectiv „Ce înseamnă conținut de calitate. De la Google citire”.
În fond, esența este una singură: un site ca să fie bun, are nevoie de conținut de calitate!