Optimizare SEO magazin online – vopsea de păr

optimizare-seo-magazin

Deşi mă cam feresc de comenzile pentru SEO venite din Bucureşti, am contractat totuşi o optimizare pentru o duduiţă… Ideea este că-mi plac lucrările îndrăzneţe, iar acest magazin online este exact genul de contract pe care-l prefer, adică să-i bag SEO stând pe scan, trimiţând mailuri sau vorbind la telefon, nu să merg prin oraş pe la cafe-baruri (locurile mele preferate de întâlnire!) şi să beau cafea până crapă inima-n mine explicând clientului ce-i mai bine pentru el!

Ştiu foarte bine ce am de făcut! Nici nu vreau să ne vedem, optimizarea SEO nu este condiţionată de contactul nostru vizual…

Încă după primele ore de muncă la acest site am simţit că ameţesc de la mirosul de vopsea de păr! Un magazin online plin cu produse doar de acest gen, deci aparent ar trebui să meargă unsă optimizarea lui. Totuşi, din experienţă vă spun, este mult mai dificil să întreţii sau să faci optimizarea SEO la un magazin online cu aproximativ acelaşi gen de produse decât dacă ai ceva de genul unui bazar!

În general, ai câteva tipuri de produse şi e totul foarte bine, e simplu să faci SEO aici, dar când gama se întrepătrunde cu relativă uşurinţă… optimizarea e într-adevăr o muncă dificilă. Aşa a fost şi cu acest magazin online, a trebuit să ne întoarcem puţin la începuturile lui, să stabilizăm nişte chestiuni esenţiale în funcţionare, respectiv categoriile de produse, iar apoi să-i dăm drumul la adevărata optimizare.

trucuri-seo-magazin-online
Oricine are o astfel de geantă cu trucuri pentru profesia lui. În optimizarea SEO nu este altfel, dar sper că nu vă aşteptaţi să le primiţi pe toate aşa… mură-n gură!

La magazinele online optimizarea SEO este dificilă în primul rând datorită similitudinii unor produse, acolo descrierile de produse sunt inevitabil asemănătoare, ceea ce te poate duce extrem de uşor în capcana conţinutului duplicat.

Apoi, alt lucru esenţial la acest soi de lucrări este harta site-ului. Cu cât ai mai multe produse, cu atât vei avea un sitemap mai stufos, mai bun pentru site este adevărat, dar mai greu de făcut. De excemplu, la vopsea-de-păr.ro a făcut primul sitemap în câteva ore, am pus calculatorul să lucre şi eu m-am dus la Mall… şi când m-am întors tot nu era gata! Apoi, am descoperit că mai trebuia schimbat ceva în site… deci sitemap-ul tocmai creat era inutilizabil!

Observaţie: optimizarea SEO pentru un magazin online făcut în OpenCart, cum este acesta, va fi întotdeauna migăloasă şi enervantă. Şi greu dpv al SEO. Motivul pentru care webdesignerii aleg să construiască magazinele online cu Open Cart este, cred eu, tocmai dificultatea de întreţinere a acestora, iar proprietarii se lasă păgubaşi de la a le întreţine singuri şi apelează la alţii… Şi, uite aşa, mai iese un ban şi din mentenanţă!