Opinia mea este că în optimizarea SEO nu veniți cu inovații de genul review-urilor. Pentru că nu vă permiteți asta, dacă vreți să vă promovați site-ul, businessul, atunci trebuie să vă adaptați mereu la cerințele motoarelor de căutare. Mai mult, eu cred că ar trebui să luați în considerație că sunteți de unul singur. Va trebui să acceptați că nimeni nu vă va face cadouri ca să vă promoveze. Orice gratuitate vine cu o obligație. Nimic nu este gratis în marketing iar SEO costă!
Am să relatez o idee de promovare frumoasă, dar care este utopie și am să vă expun și argumentele. Adică am primit o provocare de a promova un produs doar prin SEO la review-uri. Mai bine zis printr-un soi de articole gen advertorial dar care să aibă efectul de review. Cel care m-a solicitat zicea ceva de genul: „domnule, când vine la mine pe site, clientul să fie gata convins că vrea să cumpere!” Și mi-a formulat o listă de cerințe. Frumoase dealtfel dar care eu cred că ar fi imposibil de realizat. De când mă ocup de SEO am învățat că un review nu poate fi capital. Cam miros ce se poate și ce nu!
Înainte de a vă expune datele problemei să mai precizez că acest client are un site dar care nu este optimizat deloc. N-aș vrea să-l supăr dar site-ul lui este doar o colecție de pagini fără sens dpv SEO și irelevante pentru Google.
SEO pentru prima pagină la produsul Siluet
Siluet este un nume generic dat de mine, dar într-adevăr, ar fi fost vorba să fac un review plin de SEO. Care să promoveze un produs de slăbit. Aș fi putut să duc pe prima pagină acest produs? Adică atunci când caută cineva „Siluet” acesta să fie pe prima pagină? Desigur. Încă foarte repede, numai că acest lucru nu ar fi fost în interesul clientului. Și mi-am exprimat obiecțiile.
Opinia mea este că fiind vorba de un produs nou, când acesta nu are concurență, ar fi fost extrem de ușor să-l duc în prima pagină a căutărilor organice. Dar oricât SEO ar fi avut în el un astfel de review nu rezolvă nimic. Pentru că produsul este necunoscut și de aceea ar fi trebuit să mă axez pe o căutare de genul „Siluet pentru slăbire” sau ceva de genul. Ok, așa ar fi mers, dar de ce nu am făcut așa? Pentru că unde să ducă aceste căutări? La site-ul lui? da, desigur dar acesta trebuia optimizate iar aici clientul este refractar. Nu, site-ul rămâne așa cum este, el va fi poate refăcut dar altă dată. Într-un viitor incert…
SEO Review-uri pentru slăbit pe prima pagină
Bun, atunci SEO pentru articole postate pe site-uri de life-style care să promoveze produsul pentru Siluet pentru slăbit! Și ale căror trimiteri să fie toate către site-ul acestui client. Da, teoretic este o idee frumoasă, adică toată lumea să vorbească despre produsul Siluet și de-acolo să vină linkuri spre site-ul clientului! Iar cui caută Siluet pentru slăbit să i se afișeze o pagină de Google cu advertorialele care vorbesc despre acest produs. Ar fi posibil?
Da, desigur, ar fi posibil cu câteva condiții absolut necesare. Prima este ca review-ul să fie optimizat SEO de mine, căci eu știu ce trebuie făcut. Adică el, clientul, să scrie textul și să mi-l dea la prelucrat. Asta n-ar fi o problemă.
A doua condiție ar fi ca site-ul unde se publică articolul, bloguri de life-style de genul Andreea Raicu și altele asemănătoare să accepte să le introduc scripturi pe pagina cu articolul spre Siluet. Să le adaug meta taguri și date structurate. Ei, chestia asta știu eu că nu se poate. Nimeni nu acceptă ca pentru a publica un review să le umble la SEO un străin.
Clientul a sugerat ca plata pentru postarea articolelor să fie ceva de genul plății afiliaților. Un comision din vânzări. Or, eu, la faza asta mă îndoiesc că va accepta cineva. De ce? Pentru că este un produs nou, necunoscut, iar proprietarul site-ului a făcut o investiție în site. Și se așteaptă ca și partenerul să investească în ceva.
Ok, asta a fost. Nu știu dacă am fost explicit. Am vrut să spun că oricâte review-uri ai publica SEO se face tot după regulile celor de la Google. Noi putem avea tot felul de fantezii, dar acestea nu ne duc în topul SERP-ului!
A rămas ca dacă găsește pe cineva care acceptă să-i modific site-ul pentru a posta un articol să mă anunțe. Da, până atunci am timp să mă gândesc la o altă meserie…
» Review-ul Google și escrocheria perpetuă. Recenzii plătite